nedelja, 29.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 19.10.2020. u 14:07

Tokom sedmice konačan odgovor osiguravajućih kuća o osiguranju turističkih aranžmana

(Фото Н. Марјановић)

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (JUTA) Aleksandar Seničić rekao je danas da se ove nedelje očekuje da osiguravajuće kuće aneksom ugovora produže polise osiguranja na tri meseca, do kraja kalendarske godine jer se time ne uvećava rizik osiguravajućih kuća.

On je za agenciju Beta rekao da bi se u tom periodu tražilo konačno rešenje za osiguranje turističkih aranžmana, a da je tokom nekoliko prethodnih nedelja utvrđeno ko može da bude nosilac (titular) garancije, što je preduslov da se u taj posao uključe i banke, prenosi Beta.

„Novim Pravilnikom o vrsti, visini i uslovima garancije putovanja propisano je da primalac bankarske garancije može biti strukovno, odnosno poslovno udruženje ili asocijacija turističkih agencija, pa je ispunjen i jedan od uslova da garancije izdaju i banke, a ne samo osiguravajuća društva” , rekao je Seničić.

Dodao je da to ne znači da će JUTA biti nosilac garancije iako ima neophodnu infrastrukturu, ali da bi tu odgovornost prihvatila potrebno je da sagleda sve okolnosti i donese odluku o pristanku.

Seničić je rekao i da bi, kad bi banke izdavale garancije, ti iznosi morali da se smanje jer one, na primer za garanciju od 400.000 evra traže hipoteku od 600.000-700.000 evra što malo koja agencija može da obezbedi.

Istakao je da će se zahtevati od novoformiranog ministarstva turizma hitnu izmenu Pravilnika o vrsti, visini i uslovima garancija putovanja sa umanjenim iznosima garancija, kako polisa osiguranja, tako i bankarskih garancija.

„Osiguravajuće kuće su do sada naplaćivale paušalne premije osiguranja od 3.000 evra do 12.000 evra godišnje na osnovu procene rizika, a najispravnije bi bilo da se premije utvrđuju na osnovu prometa”, reko je Seničić.

Dodao je da bi to značilo da kada nema prometa, nema ni rizika, a da bi i cena premija osiguranja bila adekvatna.

Seničić je rekao da se objavljivanje prvostepene presude o vraćanju novca vlasniku aranžmana zbog nerealizovanog putovanja može razumeti kao pritisak na sud i samoreklamiranje udruženja potrošača.

„Takvo ponašanje jednog udruženja potrošača je neodgovorno, ne samo što je presuda prvostepena i što će se verovatno uložiti žalba, nego i zato što je reč o specifičnom slučaju koji se ne može primeniti kao pravilo za sva odložena putovanja zbog pandemije koronavirusa”, rekao je Seničić.

Komentari0
30737
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja