ponedeljak, 23.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 19.10.2020. u 17:05

Skup fićoljubaca u Kragujevcu

Paradnom vožnjom kroz grad i park Šumarice, članovi Udruženja ljubitelja „fića” – „zastava 750” obeležili 65 godina početka proizvodnje tog nekada najpopularnijeg jugoslovenskog automobila u fabrici „Zastava”
(Фото Н. Марјановић)

Kragujevac – Udruženje ljubitelja „fića” – „zastava 750” juče je obeležilo 65. godišnjicu početka proizvodnje tog nekada najpopularnijeg jugoslovenskog automobila. Tokom 30 godina, od 1955. do 1985, radnici kragujevačke fabrike „Zastava” su proizveli skoro milion „fića” u različitim verzijama, javlja Beta.

Članovi udruženja su svoje ljubimce najpre „postrojili” u Kneževom arsenalu, a potom su ih provezli kroz grad i park Šumarice. Inače, zbog epidemije kovida 19 otkazan je 16. „Fića fest”, koji je u Kragujevcu svake godine okupljao mnogobrojne vlasnike tog vozila.

(Foto D. Jevremović)

Udruženje ljubitelja „fića” je juče predstavilo svoj predlog za spomenik „fići”, temelju motorizacije Jugoslavije, čija je proizvodnja ubrzala razvoj Kragujevca. Predsednik udruženja Slavoljub Bataveljić je izjavio da bi „fića” crvene boje trebalo da bude postavljen na postolje i da postane gradski spomenik. Ta ideja se začela još 2012. godine, ali nije realizovana. Bataveljić kaže da „fića”, mada italijanski original, ima spomenike u Španiji i Argentini, a izložbeni prostor u Hrvatskoj i Crnoj Gori.

Prema rečima Bojana Pavlovića, direktora Turističke organizacije Kragujevca, model „fiće” najprodavaniji je suvenir u info-centru i na sajmovima. Suvenire u obliku „fiće” turisti rado kupuju, kao i Kragujevčani, koji ih nose kao poklon domaćinima širom sveta.

Komentari8
0a858
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Beogradjanin - Schwabenländle
Некада су " дилери " продавали Кадилаке и Линколне у давали у приде тв апарате да би касније почели да поклањају " југословенски " ЈУГО. Нити је тај Фића ни касније ЈУГО био југословенски аутомобил, то је било возило произведенео у лиценци ФИАТА, мотор и сви важни делови су били контруисани од ФИАТА. Исто тако као и Пољски ФИАТ, или совјетски ФИАТ, коме су Совјети чак напавили и један цео град, Тољати.Крагујевац није био у стању да сам нешто створи, иначе добар ауто са одличном 3.-ом брзином.
Леон Давидович
Ту су га производили, толики људи су га возили још и у време када је аутомобили био права реткост, па зашто онда да га се не сећају и да то не обележе.
bokelj
Godine 1974-te kupio sam novog Fiću i iste godine se sa suprugom uputio za Francusku, od Boke Kotorske do Marselja. Prešao sa u oba pravca oko 4000 km. Na putu sam zastajao samo da sipam benzin i da se okrepimo. Celom rutom Fića nije ni zakašljao. Da mogu opet bi ga kupio.
Боро
Фиат 750, илити Фића, је италијански бренд, не видим разлог за оволику причу око њега, јер оно што је наш бренд, а то је Југо 45, ми подцењујемо и занемарујемо. Југо је био споредни глумац, у много светских филмова, а негде и главна споредна улога. Појавио се у доста музичких спотова, на Јутубу је велика звезда, и Крагујевац би пре требао подићи споменик свом моделу аута, него страном. Ал нама страно опет лепше? Југо људи препознају као југословенски тј србски бренд, док је Фића италијански.
milan r
Ali fikus je čedo, prvenac. A ako ćemo pravo i Yugo je unakažena 127ca. Ne razumem komentare naš/ nije naš - naravno da jeste! Svu industriju smo podigli po licenci - FAP, plazma, eurokrem, kolynos, EI a Boga mi i komšije - arf (cif), TAM itd itd. Jedino nisam siguran za bajaderu...
Иван Грозни
Да будемо искрени, оба аутомобила су кршеви.
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja