nedelja, 28.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 23.06.2008. u 22:00 N. Miković

Još ništa od popravke Pančevačkog mosta

Дотрајало, и питање је колико је безбедно (Фото Л. Вулетић)

Obnova jedinog beogradskog prelaza preko Dunava najverovatnije neće početi ni do kraja ovog meseca, iako su radovi najavljivani još za mart. Rokovi su više puta probijani uglavnom zbog problema oko nadležnosti nad mostom, a sada je glavni „kočničar” žalba koju je preduzeće „Goša Montaža”, drugoplasirani na konkursu za izvođača radova, podnelo Komisiji za zaštitu prava ponuđača. Sve dok žalbeni postupak ne bude okončan Direkcija za građevinsko zemljište neće moći da potpiše ugovor sa srpsko-austrijskim konzorcijumom „Alpina”, pobednikom konkursa koji je održan pre mesec dana.

Drugoplasirana „Goša Montaža” tada je uputila žalbu na koju komisija, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, mora da odgovori u roku od 14 dana od datuma prijema dokumentacije. Taj rok je uveliko istekao, a potpisivanje ugovora sa „Alpinom” i početak radova još nisu na vidiku zbog toga što je komisija, u međuvremenu, zatražila od „Goše Montaže” da joj dostavi potpuniju dokumentaciju.

Nenad Bajić, šef Informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište, kaže da će ukoliko odgovor komisije bude negativan Direkcija i „Alpina” odmah potpisati ugovor,

– Ako bi Komisija, nekim slučajem, uvažila žalbu „Goša Montaže”, ona bi nam onda poslala odluku koju je donela i mi bismo morali da je prihvatimo i da po njoj postupimo, ma kakva ona bila – objašnjava Bajić ne želeći da spekuliše kada bi komisija konačno morala da da odgovor na „Gošinu” žalbu.

Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, više puta je upozoravao da radovi moraju da počnu što pre kako projektna dokumentacija koju je CIP uradio ne bi zastarela. On smatra da je posredi politička igra oko formiranja vlade, kao i da ljudi koji vode grad i Republiku moraju da shvate da je reč o bezbednosti stotina hiljada ljudi, a ne o politici.

– Cela ta procedura trebalo bi da se nekako ubrza i da radovi već jednom počnu. Treba iskoristiti lepo vreme i početi popravku, jer što se više bude odugovlačilo rđa na mostu će biti sve veća – upozorava Ignjatović.

Milan Milosavljević, saobraćajni stručnjak koji je 35 godina radio u Sekretarijatu za saobraćaj, misli da se već godinama niko ne usuđuje da počne da popravlja „Pančevac” jer su čelni ljudi i grada i Republike svesni da bi to izazvalo saobraćajne gužve.

– Nije dobro rešenje, kao što predlažu, da se za vreme radova poploča deo pruge i da tuda prolazi drumski saobraćaj, jer će i to dovesti do kolapsa. Dovoljno je samo zatvoriti jednu kolovoznu traku i eto poremećaja i zastoja. Oni su svesni da most, da bi se popravio, mora biti zatvoren za saobraćaj, ali niko to ne sme da uradi. Verovatno čekaju da „Pančevac” bude pred urušavanjem pa će onda početi da ga popravljaju kako treba – smatra Milosavljević.

Predviđeno je da most bude obnavljan u dve faze. Najpre će se raditi „metalni sanduci” i nosači mosta, a njihova popravka obavljaće se u toku cele godine. Tek posle toga počeće preuređenje same saobraćajnice, odnosno kolovoza na mostu.

Komеntari1
e5ac5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ana
Katastrofa. Bice 'skeledzio, skeledzio, prevezi me preko...'. Kada ce poceti radovi na projektovanju i izgradnji novog mosta?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja