Kada pročitam obrazloženje za ukidanje pešačkih prelaza u Dečanskoj ulici, ne mogu a da se ne zapitam zašto je uopšte i izrađen Plan održive urbane mobilnosti? Da li su ljudi u Sekretarijatu za saobraćaj Beograda upućeni u postojanje plana, i da li kod njih postoji svest o tome da se ne može dati prednost motornom saobraćaju a da se ne uzme pešačkom i biciklističkom, jer su u istom nivou? Mislim da je to jasno i nekom ko je sada prvi razred saobraćajne škole.
Ako se tako nastavi, centar Beograda će se ugušiti u automobilima. To što „stručnjaci” iz Sekretarijata za saobraćaj i sa Saobraćajnog fakulteta propuštaju, to jest ubrzavaju motorni saobraćaj kroz centar znači samo da će ga biti još više, a ne manje, i vrlo brzo ćemo se suočiti sa istim problemom, samo sa još više automobila.
Ponavljam još jednom da to ne može biti rešenje za saobraćajne probleme Beograda, već se mora smanjiti broj privatnih automobila koji prolaze kroz centar, a ne da se vozači ohrabruju pošto će im prolazak biti olakšan, a pešaci destimulišu i usmeravaju da idu zaobilaznim putevima. U tom smislu mislim da je bolje uvesti naplatu prolaska kroz centar i tako smanjiti broj automobila koji idu ovom trasom ma koliko to bilo nepopularno, nego ukidati pešačke tokove, pogotovo u doba pandemije virusa korona kada nam je fizička distanca preko potrebna, a pešačenje sve popularnije i poželjnije.
Zoran Bukvić,
Beograd