petak, 22.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 02.11.2020. u 14:22

Centar Beograda će se ugušiti u automobilima

(Фото Н. Марјановић)

Kada pročitam obrazloženje za ukidanje pešačkih prelaza u Dečanskoj ulici, ne mogu a da se ne zapitam zašto je uopšte i izrađen Plan održive urbane mobilnosti? Da li su ljudi u Sekretarijatu za saobraćaj Beograda upućeni u postojanje plana, i da li kod njih postoji svest o tome da se ne može dati prednost motornom saobraćaju a da se ne uzme pešačkom i biciklističkom, jer su u istom nivou? Mislim da je to jasno i nekom ko je sada prvi razred saobraćajne škole.

Ako se tako nastavi, centar Beograda će se ugušiti u automobilima. To što „stručnjaci” iz Sekretarijata za saobraćaj i sa Saobraćajnog fakulteta propuštaju, to jest ubrzavaju motorni saobraćaj kroz centar znači samo da će ga biti još više, a ne manje, i vrlo brzo ćemo se suočiti sa istim problemom, samo sa još više automobila.

Ponavljam još jednom da to ne može biti rešenje za saobraćajne probleme Beograda, već se mora smanjiti broj privatnih automobila koji prolaze kroz centar, a ne da se vozači ohrabruju pošto će im prolazak biti olakšan, a pešaci destimulišu i usmeravaju da idu zaobilaznim putevima. U tom smislu mislim da je bolje uvesti naplatu prolaska kroz centar i tako smanjiti broj automobila koji idu ovom trasom ma koliko to bilo nepopularno, nego ukidati pešačke tokove, pogotovo u doba pandemije virusa korona kada nam je fizička distanca preko potrebna, a pešačenje sve popularnije i poželjnije. 
Zoran Bukvić,
Beograd

Komеntari5
53224
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Земунац
Не слажем се са оба предходна коментатора. Код нас аутомобил није статусни симбола и врло је присутнао да у једној пориодици имају најмање 2 аутомобиила а у неким сви пунолетни чланови имају аутомобил. Једино, али на жалост закаснело, решење је метро али и доношење нових прописа да свако домаћинство које има гаража, исту и користи јер се често дешава да аутомобиле паркирају на улици а неки и гаражирају одбачени аутомобил напољу и то месецима!
Milos Lazic
Svi jedva čekaju metro da bi mogli da voze automobile praznim ulicama!
Nebojša
Metro je zabluda. On neće ništa rešiti. Već sada imamo Beovoz koji ne koristi niko. Metro se pravi kada grad premaši 2 miliona stanovnika, a Beograd neće toliko imati ni do 2050. godine, a možda ni kasnije. Kao što Miodrag reče, veliki broj javnih garaža i obeshrabrivanje prolaska automobila kroz centar.
Миодраг Стојковић
Више спратних јавних гаража у центру, ослободити тротоаре за пешаке. Не зидати стамбене зграде без паркинг места у згради , итд. Планери ништа не раде или се не питају.
Razlog
To je za neke razvijenije zemlje gde i auto nije statusni simbol kao kod što je kod nas !

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja