subota, 28.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 06.11.2020. u 11:53

Opet prekid proizvodnje u „Fijatu”

(Фото Р. Крстинић)

KRAGUJEVAC - Radnici kompanije „Fijat Krajsler automobili” (FCA) Srbija od danas su, nakon samo tri dana rada u novembru, ponovo na plaćenom odsustvu, do 18. novembra.

Predsednik sindikata „Nezavisnost” u fabrici Zoran Stanić je rekao agenciji Beta da su ove godine Fijatovi radnici u Kragujevcu imali oko 50 radnih dana.

On je kazao da očekuje još dana plaćenog odsustva do odlaska zaposlenih na kolektivni zimski odmor sredinom decembra.

U sindikatu „Nezavisnost”, koji nema reprezentativnost u FCA, naveli su da su radnici zaplašeni zbog ovakve situacije, budući da mnogi imaju i kredite za koje su upisivali hipoteke na kuće i stanove.

„Stručnjaci i dobri radnici odlaze iz fabrike, ne u velikom broju, ali je konstantno”, rekao je Stanić.

On smatra da je za česte prekide u proizvodnji u Kragujevcu kriva smanjena tražnja „500 L”, jer se, kako je kazao, isti model proizvodi već devet godina te je „opalo interesovanje”.

Prema njegovim rečima, razloge treba tražiti i u krizi na širem tržištu koja je, naveo je, bila i pre pandemije korona virusa, a da je sada deset puta veća.

Stanić smatra i da bi baš u sadašnjim uslovima, FCA trebalo da populariše prodaju svog jeftinijeg automobila kao što je „500 L”, budući da možda nije vreme da se kupuju modeli od 30.000 do 50.000 evra, prenosi Beta.

Komentari6
43bd5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milica
U Cileu sam videla da se prodaje novi Suzuki Alto za samo 5000 Evra.Cile je bogatija drzava od Srbije.Zasto je u Srbiji taj automobil nedostupan?
Helix
Dok oni pljackaju, narod nema ni za kiflu
slobodan
Za njih ce da bude para, iako je ekonomska isplativost ostanka Fijata u Srbiji odavno u minusu. Za domacu privredu, samo mrvice, i to selektivno.
S.VUK
U Francuskoj,Predsednik republike svi ministri,clanovi raznih drzavnih i regionalnih kinstitucija sluzbenici u drzavnim istitucijama kai idiplomatiji voze automile francuske proisvodnje .U Nemackoj .V.Britaniji,Italiji i Svedskoj je isti slucaj.Zasto u Srbiji nije isti slucaj ,Zasto nema odredbe da zvanicna vozila su proizvedana u FIAT-u Kragujevac..Utiliko pre,jer drzava finansira deo proizvodjne i plate sluzbenika i radnika.
marko markovic
S obzirom da Republika Srbija financira proizvodnju (isplatu plaća radnicima) FIAT može raditi što ga volja ...
Milomir
Taj prigovor moze da ide na dve strane, u jednom slucaju se radi o tome da drzava ne treba da bude de facto poslodavac u automobilskoj industriji (i ostalim ne-strateskim ind. granama). Sa ovim mogu u potpunosti da se slozim. U drugom slucaju, patoloskom, nema nikakvog problema sto drzava daje plate, ali zasto ih daje tako da profitiraju i neki STRANCI. To je skolski primer ekonomsko-ksenofobnog dziberluka.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja