petak, 22.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 07.11.2020. u 10:01 Đuro Đukić

U Begej porinut rečni gigant

Plovilo koje su gradili radnici iz Srbije dugačko je 135 metara zbog čega je građeno iz dva dela
(Фото Ђ.Ђукић)

Zrenjanin – U Brodogradilištu „Šipjard bomeks 4M”, koje se nalazi na Begeju nizvodno od Zrenjanina juče je porinut brod za koji se tvrdi da je najveći koji je do sada izgrađen u ovdašnjoj fabrici. 
Plovilo koje su gradili radnici iz Srbije dugačko je 135 metara zbog čega je on građen iz dva dela – jedan u Brodogradilištu „Begej”, koje se nalazi uzvodno od grada, a drugi u pomenutom „Bomeksu” iz koga je, nakon sastavljanja, porinut rečni gigant. Obe fabrike za gradnju brodova su iz sastava beogradske firme „Rubikon šiping kompani”. Ona je postala vlasnik imovine „Brodogradilišta Begej” u stečaju 2016. godine kada je odluku o tome doneo Odbor poverilaca prihvativši ponudu „Rubikona” čija je vrednost bila 96 miliona dinara. Pored „Begeja”, kompanija „Rubikon” od novembra 2019. godine poseduje i brodogradilište „Bomeks”, koje su takođe kupili iz stečaja, i uz ta dva brodogradilišta, trenutno u Evropi ne postoji kompanija sa većim kapacitetom za proizvodnju rečnih plovila.

Porinuće tankera tumače kao znak da su dve fabrike, nakon višegodišnjih teškoća počele da rade. U prisustvu gradskih čelnika, gradonačelnik Simo Salapura izrazio je zadovoljstvo što je Zrenjanin opet vraćen na mapu svetske brodogradnje, a direktor beogradske kompanije Marko Pražić istakao je da su za ovaj poslovni uspeh najzaslužniji dobri stručnjaci i iskustvo radnika u izradi brodova. Tanker će koristiti poznata kompanija „Šel”.

Komеntari26
1abff
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin - Schwabenländle
@ Vucko, ја сам Вам лепо и кратко одговорио, само је Квазимодо био љубоморан и злурад па није пропустио. На рекама се безмоторни ( барже) бродови не вуку и не тегле, са тога се прешло већ пре 50-60 година само на гурање. Један јах гурач може да гура и читав километар баржи, свакодневна појава на великим рекама, УСА, Русија,Рајна ( CH-D-NL ).
Киза
Док се по ТВ и новинама воде (беспотребне?) расправе о "родној" равноправности женских занимања (као да занимање може имати род?! Ваљда род има онај ко се бави тим занимањем?!), дотле царују фирме које не поштују ни државу у којој послују ни њен језик! Разни "трејдови", "тауери", "ерпорти", "шипјарди".... ничу на све стране не марећи што је у земљи Србији у службеној употреби Српски језик! Иначе у доба СФРЈ бродоградилиште у Зр. направило је више десетина пловила дужих од 100м. Само кажем...
ralence
У Србији где малограђани и нови интелектуалци владају и где се не учи национална историја није ни чудо што се Вуков правопис и слова мењају како коме падне на памет.Латиница као писмо потура се као примарно ( Србско ) писмо у Србији тако да су и странци потпуно збуњени којим језиком Срби говоре и пишу. Срби почињу да уче језик који се зове “Пиђин Инглиш” као неки домородци без културе и писмености. Све то гледају подобни људи из САНУ чији је задатак да воде рачуна о Србском језику и култури.
VesaD
..ako ovo Srbi znaju to znači da su mogli i smo držati i upravljati i PKB,jat ,aerodromi, itd da se ima domace pameti a da je nažalost pomanjkanja svesti od političara nije bilo.
Jowi-klasa
Zavirio sam u internet i otkrio da je ovaj brod tzv. dereglija bez vlastitog pogonskog motora. Nalazi se u klasi rečnih brodova VIb: Jowi-klasa: 135,0 × 17,0 × 3,50 m, zapremine: 5.300 tona. Čisto sumnjam da je on najduži ovakav brod na svetu. To može biti samo domen Rusije, Kine ili Amerike. Oni imaju i ogromne reke, i jaku ekonomiju i potrebu za ogromnim brodovima.
артиљерац
Читајте пажљивије:"...за који се тврди да је највећи који је до сада изграђен у овдашњој фабрици".Нигде свет није поменут.
Petko Rojs Domazet Visnjica
Cestitke Srbima dok se kod nas u nasoj Istri Brodogradilista bukvalno raspadaju Srbi nemaju more ali rade! Bravo

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja