nedelja, 28.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 09.11.2020. u 20:00 Brane Kartalović

U traganju za skladom višeznačnih svetova

Retrospektivnom izložbom „In continuum” Narodni muzej u Kragujevcu obeležio 30 godina neprekinutog umetničkog stvaralaštva Zorana Ignjatovića
Зоран Игњатовић поред својих дела (Фото: Б. Карталовић)

Kragujevac – Narodni muzej u Kragujevcu je priredio retrospektivnu izložbu slikara, crtača i vajara Zorana Ignjatovića, koji ove godine obeležava tri decenije rada na neprekinutoj umetničkoj nisci koja vremenom poprima različite izraze i forme, ali uvek zadržava i pleni jedinstvenom duhovnom samosvojnošću ovog izuzetnog stvaraoca. Izložba pod nazivom „In continuum” – a kako drugačije kad je reč o ovom upornom tragaocu za svetlim duhom u čoveku i mističnim svetom koji odgovara takvom biću – sadrži po 30 slika, crteža i skulptura raspoređenih što u Konaku kneza Mihaila, što u dvorištu muzeja.

‒ Umetnik čitavog života pravi različita dela, izraz se menja u zavisnosti od trenutne opredeljenosti za jednu ili drugu formu, ali u sebi uvek nosi jednu istu viziju vremena i prostora. Pokušavajući da spojim tren sa večnošću, tragam za svetlosnim odnosom koji miri unutrašnje i spoljašnje, koji možda počiva na zagubljenom prvobitnom skladu čoveka i sveta koji ga okružeje ili ka kojem stremi – kaže Ignjatović.

Kako i da li uopšte treba definisati umetnički opus koji 30 godina karakteriše sklonost i potreba autora da se izražava u više različitih likovnih disciplina, pita se muzejska savetnica Narodnog muzeja u Kragujevcu Tatjana Milosavljević, kustos izložbe „In continuum”, koju će ljubitelji umetnosti moći da pogledaju do 14. novembra.

‒ Multimedijalnost Zorana Ignjatovića u jednom trenutku je već prerasla samu sebe i izrasla u jedan jedinstven izraz, u nešto što predstavlja njegovu umetnost, odnosno, njega samog. Nemoguće je pronaći referencu koja bi ga, makar i prenosno, povezivala sa nečim viđenim. Ignjatović je onaj tip renesansnog umetnika koji barata i perom i kistom i alatom za obradu metala ili drveta u onoj meri u kojoj je potrebno da ostvari svoju zamisao, menjajući i kontekst i smisao, gradeći svoje svetove, nenametljivo višeznačne – navodi ova istoričarka umetnosti.

Zoran Ignjatović je rođen 1961. godine, u Ljubljani. Na Akademiji likovnih umetnosti u Sarajevu, u klasi profesora Milivoja Unkovića, diplomirao je 1990. godine. Član je ULUS-a od 1992. Živi i radi u Kragujevcu, gde se bavi i pedagoškim radom. Autor je više školskih udžbenika za likovnu umetnost. Do sada je ostvario šezdesetak samostalnih i kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

Komеntari0
b9f3d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja