četvrtak, 21.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 12.11.2020. u 09:00 Daliborka Mučibabić

Potonuo brod „Titel” sa glinom

Samohodni teretni brod za samo nekoliko minuta potopila voda u bazenu Luke Beograd juče oko šest časova
Лука Београд (Фото: Н. Марјановић), Место где је брод нестао у води (Фото: Удружење професионалних лађара Србије)

Samohodni teretnjak „Titel” natovaren glinom potonuo je juče oko šest časova u bazenu Luke Beograd na utovarnom mestu broj dva. Brod koji je za samo nekoliko minuta nestao u vodi uspela su da napuste dva nepovređena člana posade, potvrdili su juče za naš list u Udruženju profesionalnih lađara Srbije (UPLS).

Šta je uzrok tako munjevitog potonuća juče ni nezvanično nije moglo da se čuje, tako da su sve oči sada usmerene u istragu. U UPLS-u tvrde da do 14 časova nije bilo obezbeđeno mesto havarije niti su postavljene barijere koje bi trebalo da spreče širenje izlivene nafte i njenih derivata iz broda po bazenu i Dunavu. U Luci Beograd, inspekcijama bezbednosti plovidbe i za zaštitu životne sredine i Lučkoj kapetaniji Beograd nisu odgovarali na naše pozive.

– Brod sa tovarom trebalo je da plovi za Bugarsku. Njegova nosivost je 1.050 tona, a utovar gline bio je 1.010 tona. Kolege su čak pokušale da isprazne vodu iz „Titela”, ali nisu uspele. I oni su zapanjeni brzinom kojom se odigrala ova havarija – ističe kapetan Milivoje Šujdović iz UPLS-a i dodaje da je ta samohotka nekada pripadala „Brodarstvu” Zrenjanin i da je napravljena u Mađarskoj.

Njega, kako kaže, nažalost više ne iznenađuju ovakve havarije jer je samo u poslednje dve godine potonulo osam brodova na teritoriji Srbije. U poslednja dva meseca, dodaje, bila su čak tri plovidbena incidenta – sudara sa ogromnom materijalnom štetom. Po broju potonuća i plovidbenih nezgoda prvi smo u Evropi i među vodećim zemljama na svetu.

– Dok brodarska preduzeća nisu bila privatizovana, znao se red. Svaki brod registrovan za određenu nosivost tog standarda se morao pridržavati i nije bilo propusta kada je reč o takozvanom tehničkom pregledu ovih plovila. Sa novim vlasnicima stigla su i nova neozbiljna pravila. Povećavaju nivo uronjenja brodova, tako dobijaju veći gaz odnosno nosivost da bi ostvarili veći profit. Umesto da, na primer, projektovana nosivost bude 900 tona, oni je uvećaju i po nekoliko desetina tona. Ozbiljne kontrole izostaju. To se u Evropi ne dešava – ističe Šujdović.

Da je situacija zabrinjavajuća, podseća ovaj kapetan, svedoči i činjenica da nijedan potonuli objekat nije izvađen niti adekvatno obeležen.

– Državni organi zaduženi za bezbednost plovidbe jednostavno ne mogu da reše probleme na adekvatan način – izričit je Šujdović.

Komеntari3
c8c90
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Minja
Da čujemo ko su vlasnici brodova koji su potonuli. Pođite ot Titela. Ko je odgovoran za ove stvari. kako kaže kapetan, zastršujuće je što se to ni ne obeležava na adekvatan način pa se opasnost od sličih havarija samo povećava. Nesposobna i korumpirana vlast prodaje neposobnim i korumpiranim vlasnicima sve što vredi u ovoj zemlji, a na štetu svih nas.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Какве везе има ко је власник? Имамо ли речну полицију, некакав "речни саобраћајни инспекторат"? Ко издаје дозволе за пловидбу? Ја кола не могу да региструје ако има нека мала фалинка, а брод потоне као котарица! Уосталом, по хитрости обезбеђења места несреће и бриге о спречавању ширења нафтне мрље, све ми је јасно...
Mrgud
Iznenadjujuce?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja