četvrtak, 04.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 16.11.2020. u 18:13 Milica Dimitrijević

Novembarske izložbe u Kulturnom centru Beograda

Марко Црнобрња, „Каин и Авељ”, 2020.

Usled trenutnih epidemioloških okolnosti nije bilo priređeno zvanično otvaranje, ali su novembarske izložbe u Kulturnom centru Beograda dostupne publici od pre neki dan pa do 3. decembra, s tim što je broj posetilaca ograničen na najviše deset osoba u galeriji.

U izlagačkom prostoru Galerije „Artget” predstavljeni su radovi Međunarodnog studentskog bijenala umetnosti knjige „Buk2: Foto-knjiga”, drugog po redu. Na postavci se nalaze radovi studenata iz Srbije, kao i iz zemalja regiona, Evrope i Azije (Italija, Austrija, Nemačka, Slovenija, Hrvatska, Litvanija, Singapur, Portugalija, Španija, Kolumbija, Šri Lanka i dr.). Njihova dela odabrana su glasanjem stručnih umetničkih žirija, a usled nemogućnosti slanja, radovi pojedinih autora predstavljeni su u digitalnoj formi. Izuzetna raznovrsnost rešenja, u pogledu ideje i umetničkog izraza, svedoči o sve većem interesovanju mladih umetnika za ovaj medij i o nastojanju da se prevaziđe stroga definicija knjige kao konačnog objekta. Specijalni gost (u digitalnom obliku i onlajn) jeste Departman za fotografiju i nove medije Akademije umetnosti i dizajna iz Bratislave (Slovačka) sa radovima svojih studenata.

Marko Crnobrnja sa svojim prepoznatljivim skulpturama ponudio je publici na uvid u Likovnoj galeriji dela na izložbi pod nazivom „Sve smo pogrešno razumeli”. Kroz svoj dosadašnji opus, Crnobrnja se profilisao kao umetnik-pedagog, autor koji u središte svog skulptorskog promišljanja smešta figuru deteta i kroz svedene postavke stvara narativne kompozicije didaktičkog karaktera. Intenzivno prožimanje uloge roditelja i umetnika, evoluiralo je i dostiglo kulminaciju najnovijom serijom skulpturalnih scena u kojoj se glavni lik može posmatrati i kao umetnikov alter ego koji ponovo proživljava svoj prvi susret sa određenim umetničkim delima. Dvanaest scena obrazuju konstelaciju u prostoru koja se može okarakterisati i kao kratak uvod u istoriju umetnosti, pregled najpoznatijih, ili najprepoznatljivijih, primera u koje je inkorporirana zatečena figura dečaka u nedoumici, koji se po prvi put susreće sa njima.

Ono što je karakteristično za ovu seriju, a drugačije u odnosu na ranije radove Marka Crnobrnje u kojima je noseća poruka vrlo jasna i nedvosmislena, jeste da svaka scena sadrži svojevrstan obrt, duhovito izvrtanje situacije i udaljavanje od opšte prihvaćenog narativa do kojeg dolazi usled pogrešne percepcije, neupućenosti u osnove ne samo istorije umetnosti nego i biblijskih, istorijskih tema i opšte kulture generalno. Crnobrnja (Obrenovac, 1978) diplomirao je na Odseku vajarstva na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Od 2017. godine angažovan je kao Umetnički saradnik na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu.

Postavka „Ombane” Branka Miliskovića, čija je kustoskinja Katarina Kostadinović, izložena je u Galeriji „Podrum”. Reč je o novim Miliskovićevim radovima, izrežiranim, filmičnim pokretnim slikama, koje referišu na prošlost, sadašnjost i neizvesnu budućnost. Ovo je do sada možda najintimnije delo autora, čija je umetnička praksa povezana sa političkim komentarima i visoko estetizovanim karakterima. Izložba tako deluje kao filmična situacija poput sna, performativnog sna, performativne izložbe ili pak psihotičnog stanja koje karakteriše preterana žudnja, strastvena psihoza ili erotomanija.

Milisković (Beograd, 1982) je studirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, nastavio je postdiplomske studije na Rojal akademi ov art u Hagu (Holandija) i diplomirao na odseku za 3-de. Završio je master studije na Hohšule fir Bildende Kinste, Hamburg, gde je diplomirao 2012. Od 2005. godine radi u polju živog performansa, modernog teatra i opere, kabarea, radija, fotografije i filma. Živi u Beogradu.

Komеntari0
6e2e6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja