četvrtak, 26.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
subota, 21.11.2020. u 20:44 Dejan Aleksić
TEHNIČKO-PUTNIČKA STANICA ZEMUN

Moderno čvorište za održavanje vozova do kraja 2021.

Projekat modernizacije podrazumeva izgradnju objekata, koloseka, opreme i instalacija čija će funkcija biti nega i održavanje putničkih vozova. Trenutno se vozne garniture održavaju na nekoliko mesta na teritoriji Beograda (Zemun, Topčider i Makiš)
(Фо­тографија „Ср­би­ја воз”)

Modernizovana Tehničko-putnička stanica Zemun (TPS Zemun), jedan od najvažnijih objekata novog Beogradskog železničkog čvora, trebalo bi da bude završena za nešto više od godinu dana. Kako podsećaju u „Srbija vozu”, projekat modernizacije TPS Zemun podrazumeva izgradnju objekata, koloseka, postrojenja, opreme i instalacija čija će funkcija biti nega i održavanje vozova za prevoz putnika.

– Trenutno se vozna sredstva održavaju na nekoliko mesta na teritoriji Beograda (Zemun, Topčider i Makiš). Izgradnjom TPS Zemun napraviće se jedinstvena celina gde će se održavati i pripremati za saobraćaj sva vozna sredstva „Srbija voza”. Na ovaj način „Srbija voz” stvara moderne i kvalitetne uslove za održavanje i starijih i novih voznih sredstava i značajno unapređuje uslove rada zaposlenih. Biće povećana bezbednost saobraćaja i poboljšannja nivo usluge, a sve u skladu sa evropskim standardima – ističe Dragana Stanković, direktorka Centra za marketing i medije „Srbija voza”.

Plnirana je izgradnja prijemno-otpremnih i higijensko-sanitarnih koloseka, koloseka sa dijagnostičkim uređajima, hala za spoljno pranje za održavanje novih elektromotornih vozova, administrativnih i pomoćnih prostorija, radionica, hale za negu i održavanje putničkih kola sa otkačivanjem (kolska radionica), ali i završetak započetih i rekonstrukcija postojećih objekata.

Do danas, kako precizira, u okviru modernizacije ove stanice sanirani su postojeći koloseci i zamenjeni skretnička građa i metalni delovi postojećih skretnica, a postavljeni su i predbalasti na oko 4.500 metara koloseka.

– Započeto je i postavljanje pragova, šina i skretnica i dovođenje postavljenih koloseka na projektovanu kotu. Završena je i montaža čeličnih stubova i portala u objektu za održavanje putničkih kola. U toku je montaža krovnih panela i priprema konstrukcije za završno farbanje. Okončana je i izrada temeljnih greda, a započeta izrada temeljnih ploča u aneksu G hale za održavanje putničkih kola i izrada temeljnih ploča i kanala u istoj hali. Završena je izrada krovnih greda u lamelama B i V aneksa hale za održavanje putničkih kola – ukazuje Stankovićeva.

U okviru modernizacije TPS Zemun okončana je i izrada temeljnih stopa i stubova u hali za spoljno pranje, a započeta su iskopavanja za temeljne stope i stubove u hali za održavanje novih elektromotornih vozova. Završena je i izrada najvećeg dela temelja i postavljanje stubova za kontaktnu mrežu, kao i isporuka pragova. Kako navodi Stankovićeva, skretnice se isporučuju u dinamici proizvodnje, ali započeta je njihova ugradnja. Gotova je i betonska konstrukcija objekta i krovne konstrukcije na objektu prijema i otpreme vozova, kao i izrada temelja za halu za pranje voznih sredstava. Završeno je i ugovaranje isporuke opreme za održavanje vozova i signalno-sigurnosnu opremu, a ona će biti isporučena u decembru.

Ugovor za aktuelne radove u TPS Zemun sa konzorcijumom „Energoprojekt niskogradnja” – „Energoprojekt oprema” – „Kolas rejl” potpisan je 4. juna 2019. i vredan je 50.854.876,94 evra. Finansiranje ovog projekta obezbeđeno je iz dva ugovora o zajmu koji su potpisani sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i za koje je Vlada Srbije obezbedila garanciju. Prvi ugovor, u iznosu od 30.000.000 evra, potpisan je 7. decembra 2017, a drugi, „težak” 22.000.000 evra, potpisan je 9. oktobra 2018. Rešenje o građevinskoj dozvoli doneto je 29. jula prošle godine, a radovi su zvanično počeli 3. septembra 2019. Rok za završetak posla modernizacije TPS Zemun je 31. decembar 2021. (prvobitni rok za završetak radova bio je 11. novembar 2021, ali je uz saglasnost EBRD-a produžen zbog pandemije virusa korona).

Kako je ranije istaknuto, moderni stanični kompleks prostiraće se na ukupno 35 hektara na zemljištu između stanica Zemun i Zemun-polje. Novi deo TPS Zemun biće između levog i desnog kraka pruge prema Novom Sadu, na prostoru koji je do sada bio neznatno iskorišćen.

Zamišljen, ali do sada tek delimično izgrađen novi Beogradski železnički čvor osim TPS Zemun treba da čine tri teretne stanice (Makiš, Zemun-polje, Karaburma), sređene putničke u Prokopu, Zemunu, Novom Beogradu i Rakovici, TPS Kijevo, ranžirna u Makišu i skupa železnička obilaznica oko prestonice.

U toku tender za nabavku novih vozova

„Srbija voz” je sa EBRD-om potpisao i ugovor o zajmu u iznosu od 100.000.000 evra, za koji je Vlada Srbije takođe dala garanciju, a koji se tiče nabavke novih voznih garnitura. Ovo železničko preduzeće raspisalo je tender koji je u toku, a na koji se, kako kažu u „Srbija vozu”, javilo pet renomiranih svetskih proizvođača i očekuje se da će u toku druge polovine 2021. biti potpisan ugovor. Očekivana isporuka prve elektromotorne garniture je oko 24 meseca od dana potpisivanja ugovora. Plan je da na ovaj način „Srbija voz” obezbedi još minimum 18 novih garnitura za brzine do 160 kilometara na čas.

Komentari4
bcbe6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Beogradjanin - Schwabenländle
Сетих се једне емисије на тв касно ноћу, велика, огромна хала, веома дугачка и безброј људи у белим мантилима, и поједини у плавим. Мислио сам да је неки извештај о свемирским бродовима или слично. Гледали само нешто дуже од сата генерални ремонт немачко-руског воза ICE, како га у Русији зову не знам. у ту халу је стао цео воз са две локомитиве, предња и задња, воз је постављен на неко постоље , на висини већпј од 5 метара, скинути точкови. Скинули су сваки део, прегледали, заменили и спустили.
geras
šta će beogradu čvorišta kada nema železničku stanicu .
Marko
Srpske železnice deluju kao da su zamrznute u 80-tim.Da porade oni na komletnom imidžu kako bi privukli putnike s obzirom da ih poreski obveznici dotiraju.Nek se ugledaju na ruske , nemačku, francusku železnicu.Nek porade na vizuelnom izgledu vozova nek angažuju nekog grafičkog dizajnera da deluju pristojnije kad srpski voz prodje deluje prljavo i sumorno.Nek se krene prvo od malih stvari.Osoblje da dobije savremene uniforme kao u aviosaobraćaju.U suštini menaždment firme je još uvek socjalistič
Beogradjanin - Schwabenländle
@ Marko, Руси су добро знали да морају да модернизују железницу и инфратсруктуру али су и знали да то нису у стању да сами ураде. Узели су као партнера немачки Сименс за возове и инфраструктуру, послали њихове стручњаке код Сименас да уче и радили заједнички на том подухвату који је успео и у који су ушле и жеље Руса. Сада тај руски IC вози брзинама о којима Руси нису раније ни сањали. Иначе најружнији воз вози баш у Русији, правац Далеки исток.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja