ponedeljak, 18.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 24.11.2020. u 11:32 Dejan Aleksić
PROMENE U PREVOZU

Popodnevni špic duži, ali bez preskakanja stanica

Takozvano vršno opterećenje biće produženo je do 20 časova, na ulicama će od 17 do 20 sati biti 236 vozila više nego inače. – Na prednjim vratima preporuke o optimalnom broju putnika u vozilu, ali ukoliko ih bude više vozači neće moći da budu kažnjeni za to. – Nema preskakanja stajališta jer šoferi prema Odluci o javnom prevozu ne smeju da preskaču nijednu registrovanu stanicu
(Фото Н. Марјановић)

Kao što su u maju, uoči povratka redovnog javnog prevoza na ulice, najavljivane brojne rigorozne mere koje će morati da se poštuju, pa se u poslednjem momentu od njih odustalo, tako i ovoga puta, deo mera koje su krajem minule nedelje najavljivane ipak neće biti primenjen. Ali, određene promene i novine u prevozu danas, svakako, stupaju na snagu zbog trenutne izuzetno teške situacije sa virusom korona.

Ono što je izvesno i što je usvojio Gradski štab za vanredne situacije jeste da se popodnevni špic u prevozu produžava za tri sata i da će važiti do 20 časova. To znači da će od 17 do 20 sati na ulicama biti 236 vozila više nego inače, odnosno ukupno 1.641 vozilo koliko ih trenutno, prema zvaničnim podacima, opslužuje putnike u toku redovnog poslepodnevnog špica. Posle 20 sati, zbog skraćenog radnog vremena mnogih objekata, biće smanjen i broj polazaka.

(Foto D. Aleksić)

Druga novina je preporuka koja će biti zalepljena na prednjim vratima vozila, a tiče se optimalnog broja putnika. U njoj se sugeriše da se vozila ne popunjavaju do maksimuma nego do polovine kapaciteta. Preporučeni broj putnika zavisiće od vrste vozila, to jest od toga da li je reč o minibusu, solo ili zglobnom vozilu.

U praksi ipak neće zaživeti najavljeni predlog da, određeno vozilo, ukoliko bude bilo popunjeno oko 50 odsto, preskače određene stanice. Gradski štab, kako se i moglo očekivati posle prilično negativne reakcije javnosti, ovakav predlog kolega iz republičkog štaba nije usvojio. Jer, ko god se u prevoz razume i ko god ga iole koristi, jasno mu je da bi takva mera bila kontraproduktivna. Preskakanje stanica bi dovelo do stvaranja gužvi na stajalištima, a gotovo sigurno i do opravdanog nezadovoljstva putnika koji su se zatekli u vozilu, a čija stanica je preskočena. Što je najvažnije, rešivši da ne uvede ovakvu meru, Gradski štab za vanredne situacije postupio je u skladu sa Odlukom o javnom prevozu koja predviđa kaznu za vozače ukoliko preskoče neko stajalište.

Kada se sve sabere, postavlja se pitanje koliko će zaista mere koje se od danas primenjuju kvalitativno promeniti stanje u prevozu? Upućeni tvrde – skoro ništa.

– Šta sve u praksi ovo znači? Pa za nekoliko sati će biti produžen popodnevni špic, biće nešto više polazaka nego inače u tim predvečernjim satima i to je to. Kada je reč o ograničavanju broja putnika, to je samo preporuka, a ne zabrana ili naredba. Ukoliko u vozilima bude više ljudi od preporučenog broja, niko neće moći da kazni vozače. Jer šta vozači da rade iz svoje kabine? Njihovo je da pre svega bezbedno prevezu putnike – navodi sagovornik upućen u organizovanje javnog prevoza.

Kako kaže, efekat bi u ovim okolnostima kao mera imalo to da se upravo u standardnim špicevima, kada i jesu najveće gužve, poveća broj vozila. Jer, ne treba previše „klikera” za matematičke operacije – u špicevima ostaje isti broj vozila, isti broj putnika i iste gužve, a sa druge strane uvodi se preporuka o delimičnoj popunjenosti vozila. U toj situaciji, putnici koji moraju da koriste prevoz imaju samo nekoliko izbora. Prvi je da poštuju tu preporuku i ne stvaraju gužve u prevozu, ali pošto se u špicevima ne povećava broj vozila, to će onda dovesti do još većih gužvi na stajalištima. Drugi izbor je da jednostavno, kao i do sada, uđu u vozilo puno putnika, a treći da odustanu od prevoza i pešaka krenu kući ili na posao.

– Jedina sreća za one koji donose ove mere jeste što je dobar deo redovnih putnika, zbog virusa, zaista odlučio da pešači ili da jednostavno ostane kod kuće i odatle radi posao – ističe naš sagovornik.

(Foto A. Vasiljević)

Gužve na više linija

23, 25, 85, 88, 95... Ovo nije dobitna kombinacija neke tombole. Ovo su oznake nekoliko gradskih linija, od više njih, gde su danima, naročito u špicevima, nesnosne gužve u vozilima, odnosno one linije na kojima se autobusi, kako ističu građani, dugo čekaju.

– Naravno, nije na svim linijama tako. Ja koristim redovno 511 i na toj liniji je zasad uglavnom u redu, bez većih gužvi. Ali, juče sam kod Sajma iz 511 prešla u autobus 23 i osetila sam se kao devedesetih. Putnici su, zbog gužve u vozilu, bili priljubljeni uz vrata i jedni uz druge. Pa sigurno niko iz tog vozila nije iz dosade uleteo u gužvu, već nije bilo drugog vozila na vidiku – požalila se sugrađanka Marija Ilić.

Juče je i „dvadesetpetica” pred kraj jutarnjeg špica kod Vukovog spomenika bila puna, a na hroničan problem sa autobusom 95 žale se žitelji Borče. Slične žalbe na redovnost polazaka ili na gužve u vozilima stižu od putnika sa linija 85, 88, 706...

Privremeno ukinut A1

Zbog pogoršane epidemiološke situacije i malog broja letova sa Aerodroma „Nikola Tesla” privremeno je ukinuta minibus ekspres linija A1 Trg Slavija – Aerodrom. Kako su naveli u Sekretarijatu za javni prevoz, ova odluka doneta je i zbog trenutno malog broja putnika koji koriste ovu minibus liniju.
– Sa poboljšanjem epidemiološke situacije, razmotriće se uslovi za ponovno uspostavljanje rada linije, o čemu će građani biti blagovremeno informisani – ukazali su u sekretarijatu.

Komеntari1
f4a18
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dr
A šta ćemo s jutarnjim špicem kad odlazimo na posao. i jutros su bile neviđene gužve. Popodne ne žurimo i možemo da propuštamo autobuse , a ujutro kad idemo na posao šta da radimo ? Moramo svesno da rizikujemo verovatnu zarazu .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja