Polovinom decembra i zvanično bi trebalo da bude završena trolejbuska kontaktna mreža od Kneza Miloša, preko Nemanjine do Slavije, potvrdili su za naš list u Direkciji za građevinsko zemljište. Mreža se, dodaju u Direkciji, uređuje u Nemanjinoj ulici u oba smera, a time će se ostvariti veza između postojećih kontaktnih mreža i omogućiti tehnička veza za potrebe izmeštanja saobraćaja zbog budućih infrastrukturnih radova ili drugih potreba. U praksi bi ovo trebalo da znači da ukoliko se budu izvodili neki radovi u delu Kneza Miloša, Kralja Milana ili na Slaviji, trole će moći da se preusmere kroz Nemanjinu, pa neće kao do sada morati da budu menjane autobusima.
– Do sada su postavljeni stubovi i podignuta kontaktna mreža na jednoj strani Nemanjine, a u toku su radovi na drugoj strani ulice. Radovi se izvode i noću da bi se što manje ometao saobraćaj – kažu u Direkciji i podsećaju da te radove izvodi „Energokop”. On je na prošlogodišnjem tenderu vrednom 83,2 miliona dinara neto dobio zadatak da uradi i napojni kabl dužine oko četiri kilometra, potreban za snabdevanje ispravljačke stanice u Cvijićevoj ulici.
– Za treći deo radova iz ovog ugovora, na postavljanju kontaktne mreže u Gundulićevoj ulici, prestala je potreba, a ugovor je umanjen za odgovarajuću vrednost – ističu u Direkciji.
A gradnja trolejbuske mreže na Gundulićevom vencu i delu palilulskih i dorćolskih ulica, koja je počela prošle jeseni, prava je telenovela koju je režirao nesporazum nadležnih u gradu i žitelja Dorćola, koji su u više navrata organizovali proteste zbog ovoga. Radovi se prošle jeseni nisu pošteno ni zahuktali, a brzopotezno su privremeno prekinuti pošto je deo Dorćolaca, nezadovoljan projektom nove trolejbuske mreže, izašao na ulice. Ubrzo su organizovani razgovori sa gradskim čelnicima na kojima je postignut dogovor da ova mreža zaobiđe deo Gundulićevog venca, a da se izmene i drugi delovi projekta gde god je to moguće. Radovi su nastavljeni. Ali taman kada se činilo da je zajednički jezik pronađen, proletos, u doba dok je važio policijski čas, Dorćolce je ponovo uznemirilo majstorisanje na novoj trolejbuskoj mreži – ovoga puta zbog, kako su isticali, radova koji su se sprovodili na uglu Dobračine i Gundulićevog venca i u Žorža Klemansoa. Za Dorćolce, koje je podržao i tadašnji predsednik opštine Marko Bastać, ti su radovi bili nelegalni jer, kako su ocenili, izvodili su se u doba kada je građanima zabranjeno da izlaze napolje i protestuju, a žalba je bila i da se ne poštuju raniji dogovori o promeni dela trase. U gradu su tada ipak navodili suprotno, da se poštuje dogovoreno i da radnici imaju dozvolu da rade u toku policijskog časa. Sve ove peripetije i nedovoljno razumevanja na relaciji grad – Dorćolci doveli su do prolongiranja završetka radova na trolejbuskoj mreži na Dorćolu kojima se i dalje kraj ne nazire. Kako za naš list podsećaju u Direkciji, projekat trolejbuske kontaktne mreže u funkciji terminusa u Dunavskoj ulici obuhvata izgradnju nove ispravljačke stanice na uglu Cvijićeve ulice i Ulice Draže Pavlovića i izgradnju oko dva kilometra kontaktne mreže trasom ulica Cvijićeva, Venizelosova, Žorža Klemansoa i Dunavska.
– Izvođač radova je ATM BG, koji je uveden u posao u oktobru 2019, a vrednost ugovorenih radova je 346 miliona dinara neto. Do sada su završeni izgradnja i opremanje ispravljačke stanice, kao i izgradnja kontaktne mreže duž Cvijićeve, Venizelosove i Dunavske ulice. Preostalo je da se postave stubovi i podigne kontaktna mreža duž Žorža Klemansoa, što će se sprovesti kada se za to steknu uslovi – kažu u Direkciji, ali ne navode koji uslovi treba tačno da se steknu. Po svemu sudeći, to je izmena dela projekta kojim građani i dalje nisu zadovoljni.