subota, 23.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 02.12.2020. u 21:21 Milenija Simić-Miladinović

Osnovcima već nedostaju đačke klupe

U porodicama s više školaraca gde i roditelji rade od kuće teško je pratiti onlajn nastavu u realnom vremenu. – Beleže se izostanci sa časova na daljinu
За час од ку­ће нео­п­хо­дни су добар ин­тер­нет и ком­пју­тер (Фото Н. Марјановић)

Nastavnici i stariji osnovci još se uhodavaju u sistem školovanja na daljinu, iako su iza njih svega dva dana takve nastave već je jasno da poteškoća ima, naročito u porodicama s više dece školskog uzrasta. Svesni da epidemiološka situacija diktira svakodnevicu i nemoćni pred činjenicom da im se dom pretvorio u obrazovno-poslovni prostor u kome školarci svakodnevno prate nastavu s ekrana dok mama i tata rade od kuće, mnogi roditelji ljutito primećuju da bi bolje bilo da su umesto novih udžbenika za ovu školsku godinu đacima priuštili nov računar, tablet, telefon ili jači internet kako bi imali elementarne uslove za neizbežan rad na daljinu.

Osnovci već pišu razrednim starešinama da im nedostaju đačke klupe – naročito petaci. Njima je ova školska godina, čini se, najteža. Prošlu su završili prerano izmešteni iz učiteljskog krila. Tek sada, u virtuelnoj učionici, upoznaće i one odeljenske drugare koje nisu videli od početka školske godine zbog kombinovanog modela nastave po kome je naizmenično iz dana u dan jedna grupa učenika istog odeljenja dolazila u školu, a druga učila kod kuće. Ali, doskorašnje delimično učenje na daljinu bilo je prilika da se u đačkim krugovima nastavnici razdvoje – na one koji u onlajn učionicu postavljaju predavanja koja su snimili i dodatne multimedijalne sadržaje i one koji šturo napišu naslov lekcije iz udžbenika i taksativno navedu zahteve ili zadatke koje treba uraditi do sledećeg časa u klupama.

Težnja je da se nastava potpuno onlajn, gde god je moguće, realizuje pomoću informaciono-komunikacionih tehnologija po utvrđenom rasporedu, onako kako bi se, da je stanje redovno, održavala u osmoletkama. Prijavljivanjem u virtuelnoj učionici nastavnik stiže na čas koji na ekranima digitalnih uređaja prate učenici jednog odeljenja. Njihova aktivnost se revnosno beleži, kao i izostanci. U nastavi onlajn časovi uglavnom traju 45 minuta, a između su petominutne pauze. Za direktore i stručne saradnike vrata virtuelne nastave su uvek otvorena. Njihova je obaveza da nadziru obrazovanje na daljinu i pruže podršku đacima i prosvetnim radnicima u atipičnim uslovima za učenje i rad.

– Imamo platformu za učenje na daljinu, svi đaci i nastavnici imaju mejlove i pristup onlajn učionicama, pa prema uputstvu održavamo časove u realnom vremenu. Neko drži nastavu uživo gde svi učestvuju, prate, razgovaraju, a neko se dopisuje sa đacima. Čas traje 45 minuta, jer sigurno se izgubi petnaestak dok se svi pridruže. Ovo je nedelja uhodavanja i monitoringa. Pravimo procenu koliko učenika može da prati onlajn nastavu u realnom vremenu zbog uslova u kojima žive i resursa koji su im potrebni. Već imamo problem gde ima dvoje-troje dece školskog uzrasta u kući, a jedan računar i telefon, pa se naizmenično priključuju – ukazuje u razgovoru za „Politiku” Danijela Raletić, direktorka OŠ „20. oktobar” u Kragujevcu.

Plan je, kaže, da deci koja ne mogu da prisustvuju onlajn času u realnom vremenu nastavnici šalju snimljene materijale. Prosvetni radnici, takođe, u okviru svojih porodica treba da vide imaju li mogućnosti da neometano rade.

– I oni imaju decu školskog uzrasta kojima su potrebni digitalni uređaji da prate nastavu, a niko im nije dao službeni internet i laptop. Videćemo da sledeće nedelje nastava počinje od 14 sati. U svakoj učionici imamo internet i laptop. Nastavnici će, ukoliko kod kuće nemaju potrebne uslove i resurse, moći da dolaze u školu na posao po svim merama zaštite. Biće sami u učionici, ali imaće sve što im je potrebno za rad onlajn sa đacima u realnom vremenu – ima rešenje Raletićeva.

Ona uverava da će se za učenike i zaposlene OŠ „20. oktobar” sigurno naći način da prevaziđu potencijalne poteškoće u radu na daljinu, ali i naglašava da treba imati u vidu da su uslovi u ovoj osmoletki odlični, što ne važi za sve škole u Srbiji.

– Imamo izdvojena odeljenja u selima Rogojevac, Dobrača i Kamenica blizu Kragujevca. Tu uče deca od prvog do četvrtog razreda, ali nije isključeno da će i oni preći na onlajn nastavu ukoliko epidemiološka situacija ne bude bolja. Najteže nam je u Kamenici, gde nemaju signal za mobilnu telefoniju, hvataju ga kod neke štale. Nama je u svari najveća muka da sva deca imaju jednake uslove za obrazovanje, održati taj princip u ovom trenutku je najteže – zaključuje Raletićeva.

Komеntari9
c0bc1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

kipreos
e vala da smo i taj momenat dočekali :)
Вероника
Бојим се да образовање ''на даљину'' постаје полако дигитална обука на елементарном нивоу и увертира за сегрегацију образовања... волела бих да грешим...
Hajduk Veljko
Deca treba da idu u skolu, a ne da roditelji uce sa njima.
Situacija naterala...
Nužda zakon menja!
mao
Za sada niti sam primetio kod moje dece niti kod druge dece iz razreda (preko Viber grupe) da se neko zalio da mu skola nedostaje u ovakvim vanrednim uslovima i hladnoci, naprotiv. Vecina dece ionako nije dolazila, sto iz straha roditelja od zaraze, sto zbog bolesti.
zaliv.net
Ono sto se mora nije tesko... ja dete ne pustam u skolu od pocetka skolske godine jer ne zelim da rizikujem zdravlje moje proodice ni 1%, ako mogu da uticem a mogu ucinicu sve da se ne zarazimo. Bolje i da ponavlja ako treba nego da zarazi babu mamu tatu...inace dete nam jos bolje uci jer sam licno ispratio mnoge lekcije sa njim a neke casove i placamo online tako da dete ima bolje ocene iz matematike. Problem je sto vecina ljudi nije navikla na nove tehnologije vec samo zevaju u gluposti
Iva
Lepo.Samo da znate da ste u manjini.Šta ćemo sa roditeljima koji nemaju para da plate privatne časove a pri tom moraju i da rade za neku crkavicu pa ne mogu ,kako Vi kažete,da "isprate" lekcije sa detetom jer prosto nemaju vremena za to?Nedostatak empatije je jedan od većih problema u Srba.Vama je dobro,a kako je ostalima,ma šta Vas briga.Bravo!
Mima
Tako je. I kod nas je ista situacija, dete ide online od početka godine i postiže bolji uspeh. U našoj osnovnoj školi u manjem mestu nastavnici su se odlično organizovali, šalju odlične materijale, neko koriste video časove, mi smo prezadovoljni njihovim pristupom, a otkako su svi online deca rade po rasporedu i mi roditelji ne moramo mnogo da učestvujemo i objašnjavamo. Deca se čuju i druže i preko video poziva tako da nisu usamljeni.
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja