U Bulevaru patrijarha Pavla, na potezu od Ulice Pere Velimirovića do Košutnjaka, već duže se majstoriše da bi to dugogodišnje usko saobraćajno grlo dobilo četiri kolovozne trake, tramvajske baštice po sredini kolovoza i pešačke i biciklističke staze. Radi se dugo, ali kako komentarišu građani koji tuda redovno prolaze, posao bi možda i više odmakao da je na terenu svakodnevno dovoljno majstora. Građani ističu, a vredniji među njima i na forume kače slike da bi to i dokumentovali, da je mesecima na ovom gradilištu relativno malo radnika koji prilično odugovlače sa ovom rekonstrukcijom. Pitanja na temu dinamike obnove Bulevara patrijarha Pavla juče smo uputili Direkciji za građevinsko zemljište, ali su njihovi odgovori i pojašnjenja izostali.
Ali zato gradski čelnici tvrde da sve ide po planu i da će, kako je i ranije najavljeno, ovaj deo Bulevara patrijarha Pavla biti završen i proširen do proleća 2021. To su čelnici ponovili upravo juče u toku obilaska ovog gradilišta.
– Reč je o jednom od najkompleksnijih projekata u Beogradu. U okviru rekonstrukcije ovog bulevara izmešteno je korito Topčiderske reke. Bez toga nije bilo moguće realizovati ovaj projekat. Trenutno se radi potez dug 1,8 kilometara, koji se završava skoro kod Košutnjaka. Počelo je izlivanje tramvajskih baštica, a sa svake strane biće po dve saobraćajne trake, što je dvostruko više u odnosu na trenutno stanje. Bulevar će biti na raspolaganju građanima od proleća – uverava zamenik gradonačelnika Goran Vesić i podseća da je u međuvremenu počelo projektovanje za narednu fazu radova, od Košutnjaka do Mosta na Adi.
– Odmah po završetku projektovanja biće raspisan tender za izgradnju. Grad je obezbedio sredstva. Nadamo se da ćemo do proleća 2022. spojiti Most na Adi sa Bulevarom patrijarha Pavla. To znači da će ljudi koji prelaze Most na Adi i idu u Rakovicu moći da izbegnu „usko grlo” u pravcu Ulice Teodora Drajzera jer će imati na raspolaganju četiri trake do Ulice Pere Velimirovića. Na taj način će građani Rakovice i Vidikovca imati mnogo bolju vezu sa Mostom na Adi. U međuvremenu, i Ulicu Pere Velimirovića širimo na četiri trake, što će biti slučaj i sa Borskom, Save Maškovića i Crnotravskom. Radi se petlja prema auto-putu i kada sve bude kompletirano, biće omogućeno da se od Mosta na Adi, preko Bulevara patrijarha Pavla, ulicama Pere Velimirovića, Borske, Crnotravske i Save Maškovića stigne do auto-puta, vozeći sve vreme sa četiri trake – najavljuje Vesić.
Direkcija za građevinsko zemljište, kako dodaje, nastavlja da radi na projektu rekonstrukcije Ulice Pere Velimirovića prema Kapitol parku da bi se i građani Vidikovca u budućnosti služili ovim bulevarom i lako stizali do drugih delova grada.
Posle duže vremena, zamenik gradonačelnika je juče ponovo aktuelizovao i priču o gradnji topčiderskog tunela. On će, kako kaže, koštati oko 100 miliona evra, ali ne precizira kada bi taj projekat mogao da počne da se sprovodi.