nedelja, 24.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 04.12.2020. u 21:20 Dejan Aleksić

Novi rok za novi BAS – kraj sledeće godine

Tek pre nekoliko dana usvojene su izmene Plana detaljne regulacije za Blok 42. – Ove izmene bile su neophodne da bi se u ovom bloku gradila znatno veća stanična zgrada od prvobitno predviđene
Градилиште будуће станице која ће имати 42 одлазна перона, 20 долазних и 18 за туристичке аутобусе (Фото: Беоинфо)

Konačno su nadležni, čini se, počeli da daju malo realnija obećanja kada je reč o velikim gradskim projektima – konkretno o novoj Beogradskoj autobuskoj stanici u Bloku 42. Jer, juče je završetak novog BAS-a prvi put od pokretanja te priče napokon realno najavljen – za kraj 2021. Prvi put je najava realna jer sve one koje su davane u prethodne tri i po godine bile su daleko od toga. Setimo se samo kada je bivši gradonačelnik Siniša Mali u leto 2017. novi BAS predviđao za leto 2019, a njegovi saradnici i naslednici u Gradskoj upravi završen novi BAS kao gotovu stvar najavljivali su za drugi deo 2019, pa za 2020. Gotovo sve vreme u BAS-u su ćutali na temu rokova, a nadležne u gradu svake nedelje demantovala je slika sa gradilišta nove stanice u Bloku 42. Poslednja, nedavna najava nerealno ambicioznih gradskih otaca bila je da će polovina polazaka sa starog BAS-a na novi biti prebačena do kraja ove godine. U BAS-u ni to nisu preterano komentarisali, osim uz ogradu da je to moguće ukoliko grad obezbedi osnovne infrastrukturne uslove i kvalitetne pristupne veze u Bloku 42.

Juče je gradilište nove stanice posetio zamenik gradonačelnika Goran Vesić koji je konačno video da na BAS-u u Bloku 42 ima još dosta posla.
– Do kraja sledeće godine Beograd će dobiti pravu autobusku stanicu kakvu i treba da ima. Rađena je prema projektu arhitekte Lojanice, pobedničkom radu na konkursu grada. Nova stanica biće integrisana sa železničkom stanicom Novi Beograd. Imaće 42 odlazna perona, 20 dolaznih, kao i 18 za turističke autobuse, koji će prvi put polaziti sa jednog mesta, a ne sa različitih delova grada. Takođe, imaće i staničnu zgradu na 25.000 kvadratnih metara sa svim sadržajima neophodnim putnicima kao što su banka, pošta, restorani, kafići... Garaža će brojati više od 200 parking mesta plus još oko 50 na zemlji, kao i veliku taksi stanicu – naveo je Vesić.
Posebno je značajno to što će se stari deo grada, naročito Bulevar vojvode Mišića, rasteretiti, ocenio je on.

– Prednost je i to što je novoj lokaciji bliži auto-put pa će se sa nje lakše dolaziti i odlaziti. Nova autobuska stanica gradi se kroz javno privatno partnerstvo sa BAS-om. Deo prostora biće odvojen za Centar za upravljanje saobraćajem grada Beograda. Na jednom mestu tu će, dakle, biti kompletna kontrola saobraćaja, kako to imaju vodeći svetski gradovi – kazao je Vesić i najavio, ne preciziravši tačno kada, da će po obodima grada biti izgrađeno i nekoliko manjih stanica.

Decenijama najavljivano iseljenje autobuskog čvorišta iz Savskog amfiteatra ubrzalo je širenje projekta „Beograd na vodi” zbog koga je u leto 2018. zakatančena Glavna železnička stanica, iako njena naslednica, stanica Prokop, do dana današnjeg nije završena – nema staničnu zgradu, nema ni sve pristupne veze, kao ni dobru saobraćajnu vezu sa ostatkom grada. Da su se nadležni po svaku cenu držali ranijih najava, da će preseliti deo polazaka sa starog BAS-a na novi, to bi posle muka sa Prokopom putnicima koji se oslanjaju na javni međugradski saobraćaj dodatno zakomplikovalo život. Jer, kao i na Prokopu, ni u Bloku 42 još nisu u potpunosti sređene sve pristupne veze ka novoj stanici, a nova stanična zgrada takođe tek treba da se gradi. Tek pre nekoliko dana usvojene su izmene Plana detaljne regulacije za Blok 42. Ove izmene bile su neophodne da bi se u ovom bloku gradila znatno veća stanična zgrada od prvobitno predviđene.

Komеntari11
4d219
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milivoje PU Kraljevo
Jel zna neko da li su PVO sistemi Thor-M1 (SA-15 valjda), u gabaritima za železnicu Beograd - Budimpešta?
ЦЕО в наиву
"Нова аутобуска станица гради се кроз јавно приватно партнерство са БАС-ом." Ето, сазнасмо на мала врата да је и БАС ушао у групацију приватних "партнера", ваљда кроз власништво већинског пакета акција од стране Акцијског фонда, ПИО фонда и запослених?! Или, можда, приватни партнер у овом случају нека новооснована приватна компанија, регистрована на неком острву, али не на Дунаву, него "мало" даље?
geras
nadam se da ovi "popravljači" beograda neće još dugo pa da tako ni ova stanica nikada neće biti završena. svaki veći glavni grad i u okruženju i širom evrpop u centru ima glavnu železničku i autobusku stanicu, jedino ovde kompletni stručnjaci vođeni velikim vizionarom rade suprotno . valjda motivisani željom da zaborave mesto gde ih je istovario voz kada su prvi put kročili u veliki grad . mnogo toga su upropastili, ali mnogo toga će morati i moći da se popravlja .
Боро
И како ћу ја из унутрашњости да се докопам града од те аутобуске станице? Таксијем? 1000 динара....Аутобусом? Којим? Немам појма? Да ствари из аутобуса носим са собом у други аутобус? Путоваће ко има пара за такси, или да га чека неко ко има времена и кола за чекање.
Srba
Pre si morao Balkanskom uzbrdo.Sad je sve ravno... Samo sto je desetak kilometera dalje.
Gradjanin ovdasnji
Po mom predvidjanju, BAS se mozda zavrsi 2023-ce a zasigurno 2025-te.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja