subota, 17.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 04.12.2020. u 16:31

Roba kasni zbog nestašice brodskih kontejnera u Kini

(Фото Пиксабеј)

Prinudno ostajanje kod kuće u vreme pandemije povećalo je kupovinu preko interneta, kupci su naručivali proizvode u rekordnim količinama, te su proizvođači iz Kine morali da proizvode prekovremeno, a sada se zbog nestašice brodskih kontejnera u Kini javlja problem kašnjenja te robe.

Prema informacijama kompanije Kargo-partner, kupci su najviše kupovali kancelarijski nameštaj za kuću, laptopove, sportsku opremu za vežbanje kod kuće, nameštaj za bašte.

To je roba koja se uglavnom isporučuje direktno kupcu, često iz same fabrike u Kini, okeanom u brodskim kontejnerima do kućnog praga.

Nakon početka pandemije koronavirusa u Kini, njihove fabrike ostale su zatvorene još dva meseca, što je stvorilo problem nedostatka proizvoda koji se šalju u Evropu, a zatvoreni Evropljani radili su jedino što su mogli – naručivali proizvode onlajn kao nikada do sada, prenosi Tanjug.

Privredni pad Kine odrazio se na ceo svet, što zbog zaustavljanja lanca proizvodnje u prvim mesecima epidemije u Kini, što zbog smanjenja proizvodnje u državama koje su uvozile sirovine i poluproizvode iz te zemlje.

Sa druge strane, mnogi pomorski prevoznici su redukovali dinamiku polazaka, usled smanjenja tražnje, ali i kapaciteta.

Neravnomernost izvoza i uvoza, nakon ponovnog pokretanja proizvodnje, dovela je do velike neravnoteže u transportnoj opremi, tako da je situacija takva da su kineske luke suočene sa nedostatkom praznih kontejnera za transport.

Nakon naglog pokretanja privrede u mnogim zemljama, a trudeći se da nadomeste prethodnu višemesečnu stagnaciju, mnoge kompanije su odlučile da pojačaju svoje uvozne kapacitete.

Sada je potrebno više vremena da se kontejneri iz evropskih luka fizički vrate u Kinu, kako bi ponovo bili operativni za uvozni transport robe.

Iz navedenih razloga, a ujedno i pauze za kinesku Novu godinu, prevoz robe pomorskim putem, kao ekonomski najisplativija opcija, praktično je prebukiran sve do marta naredne godine.

Na tržištu nema ni dovoljno brodova za iznajmljivanje jer je globalna trgovačka flota popunjena trenutnom potražnjom, a „čepovi” se formiraju na skoro svim čvorištima.

Većina brodova i kontejnera slata je za SAD jer je tu potražnja bila najveća.

Direktor prodaje i razvoja špediterske kompanije Kargo-partner Nebojša Đekić kaže da ta kompanija svojim korisnicima pomaže da izbegnu kašnjenja, bržim, premium servisom za kontejnerski transport korišćenjem luka Koper i Trst, Adria PRIORITY Express.

Kaže da je tranzitno vreme iz glavnih luka sa Dalekog istoka do glavnih luka Jadrana pet do osam dana brže u odnosu na luke Severnog mora.

Komеntari1
1f734
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божа
То погађа оне који поручују кабасте ствари, јер инаће све стиже авионом.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja