nedelja, 18.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 08.12.2020. u 12:03 Dejan Aleksić
NOVA ORGANIZACIJA ZEBRI KOD DOMA OMLADINE

​Pešaci i ukoso između Makedonske i Dečanske

Od vikenda raskrsnic će se prelaziti u svim pravcima – preko Dečanske i Makedonske i preko Braće Jugovića, ali i ukoso
Први пут у Београду, по узору на Токио, Стокхолм и Лондон (Фото: Боинфо)

Pešački prelaz u Dečanskoj kod Doma omladine godinama je služio pa je iznenada ukinut. Onda je uveden privremeni prelaz u Makedonskoj, kod kafane „Zora” koji je u međuvremenu postao stalan. Mnogi pešaci, rizikujući, ipak su nastavili da prelaze i preko starog ukinutog prelaza. Činilo se kao da nadležni nisu načisto koja je najbolja organizacija zebri na raskrsnici Dečanske, Makedonske i Braće Jugovića. A onda su juče izašli sa iznenađujućim rešenjem koje glasi – pešaci će od predstojećeg vikenda preko ove raskrsnice moći da prelaze u svim pravcima – i preko Dečanske i preko Makedonske i preko Braće Jugovića, ali i dijagonalno. Da, prvi put u Beogradu, kako je juče ukazano, po uzoru na Tokio, Stokholm i London, pešaci će na nekoj prestoničkoj raskrsnici moći da prepreče i ukoso pređu kolovoz. Naravno, samo kada je uključen crveni signal za vozače.

Privremeni prelaz u Makedonskoj, kod kafane „Zora” u međuvremenu je postao stalan (Foto: Miki Veličković)

Ovu novinu u Starom dvoru predstavili su zamenik gradonačelnika Goran Vesić i sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović.
– Ovo je samo deo mera na ubrzanju saobraćaja u prestonici. Beograd je metropola u kojoj se svake godine registruje oko 50.000 novih automobila. Naša infrastruktura nije pravljena za tako veliki broj vozila zbog čega moramo da uvodimo novine i poboljšavamo protok saobraćaja – kazao je Vesić i dodao da će se najveći broj problema rešiti izgradnjom metroa i unapređenjem šinskog saobraćaja, što godinama svakako ističu brojni saobraćajni stručnjaci.
Kako je juče istakao drugi čovek glavnog grada, sve se radi uz ozbiljne analize u koje su uključeni Saobraćajni fakultet i druge ovlašćene institucije.

– Takođe, imaćemo i najmoderniji centar za upravljanje saobraćajem koji će biti smešten u okviru nove autobuske stanice na Novom Beogradu. Već se sprovodi veliki projekat semaforizacije – 322 semafora, od 650 koliko ih ima u Beogradu, biće u režimu adaptivnog upravljanja saobraćajem i prilagođena trenutnoj situaciji na terenu – najavio je Vesić.
Kada je reč o odvijanju saobraćaja u Dečanskoj, ali i dalje ka Braće Jugovića i Bulevaru despota Stefana, valja podsetiti da su nadležni za saobraćaj nedavno naglasili da je u ovom delu grada ukinuto više pešačkih prelaza da bi se ubrzao saobraćaj, odnosno da bi se poboljšala protočnost vozila. A sada se upravo vraća jedan od njih, onaj koji je prvi ukinut i – u Dečanskoj.

Sada kada na raskrsnici kod Doma omladine bude omogućeno prelaženje zebre u svim pravcima, pa i dijagonalno, ostaje da se vide samo dva detalja. Koliko dugo će za vozače držati zeleni, a za pešake crveni signal na semaforu i, drugo, koliko je među Beograđanima sujevernih kada je reč o prelaženju dijagonale. Jer, prema narodnom verovanju, raskrsnice, pogotovu one velike, ne valja prelaziti posred kolovoza. Kako kažu oni koji u ta predanja veruju, na raskrsnicama se prave vradžbine pa zato dijagonala nije preporučljiva. Oni koji ne pridaju značaj ovim pričama od vikenda će svakako opušteno Dečansku i Makedonsku moći da prelaze dijagonalno.

Komеntari15
05118
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beograd
Saobraćaj u gradu treba da bude prilagodjen pešacima, a ne automobilima! Koliko dugo ćemo podsticati pogrešno? Predlažem dotičnoj gospodi da pročitaju koju analizu i studiju na temu, a pošto im je to strano, ima i ju tjub klipova.
Beogradjanin - Schwabenländle
Биће велике фрке ! Нема Београд јапанску цивилизацију и дисциплину.
Dejana
Ovo pokazuje da je vreme za pesacke pasarele u centru. Nije velika razlika u hodanju a ako budu zatvorenog, prozracnog tipa kao u RU bice bolje za pesake. Svakako, disace se manje izduvnih gasova kojih i inace ima najvise oko smafora. Saobracajni tok bi bio prostiji i znacajno bi se smanjile guzve. Tipa kruzni na visini preko svega sto smeta na 4 stuba sa 4 silazno/uzlazna kraka. Jasno, kada se dodje do para mogu i liftovi. Stvarno, u danasnje vreme ovakve putace po ulici... ko minsko polje.
Nemanja Manjencic
Kako bi se tu kretali stariji ljudi i invalidi? Kako bi pešak mogao da uđe u prodavnicu? Zar nije logično izmestiti motorizovan saobraćaj?
Vladimir
Samo mala ispravka u Beogradu je regulisano semaforskom signalizacijom 650 reskrsnica a semafora ima daleko više.
ljubo
Samo da ne bude da će pešaci to zeleno svetlo čekati po dva minuta kao što je situacija malo više - kod Istorijskog muzeja i zgrade Borbe. Ovo svakako ne može da zameni ukinute pešačke na raskrsnici Braće Jugovića i 29. novembra. Bez smanjenja automobilskog saobraćaja, žutih i biciklističkih traka kao i olakšanja pešačkog saobraćaja neće biti promene. Ne može jedna raskrsnica da reši problem apsolutne prioretizacije automobilskog saobraćaja.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja