Pešački prelaz u Dečanskoj kod Doma omladine godinama je služio pa je iznenada ukinut. Onda je uveden privremeni prelaz u Makedonskoj, kod kafane „Zora” koji je u međuvremenu postao stalan. Mnogi pešaci, rizikujući, ipak su nastavili da prelaze i preko starog ukinutog prelaza. Činilo se kao da nadležni nisu načisto koja je najbolja organizacija zebri na raskrsnici Dečanske, Makedonske i Braće Jugovića. A onda su juče izašli sa iznenađujućim rešenjem koje glasi – pešaci će od predstojećeg vikenda preko ove raskrsnice moći da prelaze u svim pravcima – i preko Dečanske i preko Makedonske i preko Braće Jugovića, ali i dijagonalno. Da, prvi put u Beogradu, kako je juče ukazano, po uzoru na Tokio, Stokholm i London, pešaci će na nekoj prestoničkoj raskrsnici moći da prepreče i ukoso pređu kolovoz. Naravno, samo kada je uključen crveni signal za vozače.

Ovu novinu u Starom dvoru predstavili su zamenik gradonačelnika Goran Vesić i sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović.
– Ovo je samo deo mera na ubrzanju saobraćaja u prestonici. Beograd je metropola u kojoj se svake godine registruje oko 50.000 novih automobila. Naša infrastruktura nije pravljena za tako veliki broj vozila zbog čega moramo da uvodimo novine i poboljšavamo protok saobraćaja – kazao je Vesić i dodao da će se najveći broj problema rešiti izgradnjom metroa i unapređenjem šinskog saobraćaja, što godinama svakako ističu brojni saobraćajni stručnjaci.
Kako je juče istakao drugi čovek glavnog grada, sve se radi uz ozbiljne analize u koje su uključeni Saobraćajni fakultet i druge ovlašćene institucije.
– Takođe, imaćemo i najmoderniji centar za upravljanje saobraćajem koji će biti smešten u okviru nove autobuske stanice na Novom Beogradu. Već se sprovodi veliki projekat semaforizacije – 322 semafora, od 650 koliko ih ima u Beogradu, biće u režimu adaptivnog upravljanja saobraćajem i prilagođena trenutnoj situaciji na terenu – najavio je Vesić.
Kada je reč o odvijanju saobraćaja u Dečanskoj, ali i dalje ka Braće Jugovića i Bulevaru despota Stefana, valja podsetiti da su nadležni za saobraćaj nedavno naglasili da je u ovom delu grada ukinuto više pešačkih prelaza da bi se ubrzao saobraćaj, odnosno da bi se poboljšala protočnost vozila. A sada se upravo vraća jedan od njih, onaj koji je prvi ukinut i – u Dečanskoj.
Sada kada na raskrsnici kod Doma omladine bude omogućeno prelaženje zebre u svim pravcima, pa i dijagonalno, ostaje da se vide samo dva detalja. Koliko dugo će za vozače držati zeleni, a za pešake crveni signal na semaforu i, drugo, koliko je među Beograđanima sujevernih kada je reč o prelaženju dijagonale. Jer, prema narodnom verovanju, raskrsnice, pogotovu one velike, ne valja prelaziti posred kolovoza. Kako kažu oni koji u ta predanja veruju, na raskrsnicama se prave vradžbine pa zato dijagonala nije preporučljiva. Oni koji ne pridaju značaj ovim pričama od vikenda će svakako opušteno Dečansku i Makedonsku moći da prelaze dijagonalno.