utorak, 13.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 14.12.2020. u 14:53 B. Pejović - G. Volf

Obnovljenom magistralom od Ovčar Banje do Zlatibora

Rekonstrukcijom 52 kilometra glavnog puta završen najveći saobraćajni poduhvat u ovoj deceniji u jugozapadnoj Srbiji
Урађен и нови надвожњак у Сушици на магистрали између Ужица и Златибора (Фото С. Јовичић)

UŽICE – Lako i bezbedno sada se vozi magistralom između Čačka i Zlatibora, nema više zastoja, semafora za naizmenično propuštanje vozila, dugih čekanja. Završena je obnova 52 kilometra magistralnog puta između Ovčar Banje i Sušice podno Zlatibora, najveći putni poduhvat u ovoj deceniji u jugozapadnoj Srbiji.

Priveden je kraju taj višegodišnji državni posao, preko potreban ovom doskora dotrajalom drumu, glavnoj putnoj vezi sa Crnom Gorom i njenim primorjem. Obimnim radovima ta deonica magistrale potpuno je rekonstruisana i presvučena novim slojem asfalta, savremeno obeležena, zaštitna ograda postavljena je pored puta, uređene su kosine i useci, razvučene mreže da spreče odrone...

Moderno sada izgleda tunel kod Kratovske stene, obnovljena su i utegnuta oba mosta u Mačkatu kao i tuneli na „zlatiborskom putu'” nadomak Užica, kod kamenoloma u Surduku put je proširen, dok je u Sušici, na raskršću dva smera (ka Zlatiboru i ka Višegradu), napravljen potpuno novi nadvožnjak sa putnom petljom.

Saobraćaj je znatno olakšan, a ceo poduhvat posebno godi vozačima iz Užica i Požege, jer sada i prema Čačku i prema Zlatiboru voze savremenim drumom. Nalik je auto-putu, ali uži je od njega, sa dve ili tri kolovozne trake. Uklapa se ovaj poduhvat u budući završetak gradnje deonice auto-puta od Preljine do Požege na Koridoru 11, jer će se po izlasku sa te moderne saobraćajnice voziti uređenom magistralom.

Poslednjih godina, dok su trajali radovi na deonici od Ovčar Banje do Sušice, nije bilo lako ni vozačima neretko nestrpljivim dok su čekali u dugim kolonama, ni putarima koji su obimne zahvate obavljali dok se odvijao saobraćaj. Sada su čekanja prošlost, pa je vožnja ka planinskim centrima Zlatiboru, Tari, Zlataru na samom početku zimske sezone neuporedivo prijatnija i, što je najvažnije, znatno brže se prelazi kompletna deonica.

U Javnom preduzeću „Putevi Srbije” ističu značaj obavljene rekonstrukcije ovog dela magistrale i velika sredstva uložena u ceo poduhvat. 

– Od Ovčar Banje do Užica urađena je kompletna rekonstrukcija celog puta, ojačana je kolovozna konstrukcija. To znači da ovim putem mogu i teška vozila da prolaze u narednih 10 do 15 godina. Ceo taj posao vredan je milijardu i 310 miliona dinara, a finansiran je iz kredita Svetske banke. U početku je bilo problema, jer je na tenderu posao dobio „Ratko Mitrović”, ali nije mogao  da ga izvede, aktivirana je i naplaćena garancija, pa 2019. počinje da radi „Štrabag” koji je sve i završio. Radilo se „pod saobraćajem” što uvek komplikuje posao, s tim što je ipak svih 37 kilometara ove deonice uspešno završeno – kaže za „Politiku” Zoran Drobnjak, v. d. direktora JP „Putevi Srbije”, te dodaje:

– I deonica od Užica do Sušice ispod Zlatibora, duga 15 kilometara, sada je u potpunosti obnovljena. Sem rekonstrukcije kolovoza, na ovoj deonici je preduzeće „Putevi  Užice” uradilo i sanaciju tunela, proširena su dva mosta, osigurani useci, odvedena voda… Posao je bio vredan milijardu i 280 miliona dinara. Sve je malo duže trajalo, jer saobraćaj nije prekidan nego se radila prvo jedna, pa druga strana puta i mostova.

Komеntari4
70099
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

софи
Да ли је ико икада чуо Зорану да се извинила због кашњења? За време предизборне кампање ниједан лист није хтео да објави мој коментар о кашњењу. И, нешто још важније. Упозоравам возаче да на овој деоници буду врло опрезни, чак опрезнији него раније. Простор за маневар на путу је постављањем заштитне ограде битно сужен. Нема бежања у ризичним ситуацијама, а снег са пута неће моћи да буде одлаган ван коловоза. Неке кривине су јако лоше решене - лошије него пре.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Ко је ЈЕДНОМ прошао овом магостралом за време радова, видео је да је ту било отворено и по неколико градилишта, на којима није било ни птице, а камо ли радника! Радило се с мене, на уштап и нормално да је се деценијски пројекат растегао неколико година. Бар је завршено(?), а до кад ће да траје, видећемо.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Да је то МОЈА фирма, ја бих питао: "Пошто Чачак?", а сви ви бисте писали коментаре о МЕНИ. Хммм.... а делујем Вам као неки ловатор, а? Хвала, хвала...
Era
Lepo Ste opisali kakva je metoda rada Vase firme, iz vaseg kraja. Sad je pitanje koliko tu ima vaga za merenje osovinskog opterecenj, na koliko mesta i koliko se cesto to sprovodi? Inace ako nema tih mesta sa vagama preopterecene osovine ce brzo oštetiti taj put. Jasno, nadam se da svi vide koliko ima oznaka na putu koliko je dozvoljeno osovinsko opterecenje. Nadam se i da svi vide ekipe koje to proveravaju na za to projektom predvidjenim mestima. Nema toga ??? Hmmm.... sta ce onda biti ?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.