utorak, 20.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 18.12.2020. u 08:52 Ana Popović

Živu reč pred đacima televizija ne može da zameni

Profesor biologije Dejan Bošković iz OŠ „Ivo Andrić” ove godine osvojio je priznanje za najboljeg edukatora u vreme epidemije, a snimio je i najviše časova za TV nastavu nacionalne televizije
Дејан Бошковић (Фотографије лична архива)

Profesor biologije, i u učionici i na televiziji, jedan od omiljenih TV nastavnika, dobar kolega i zvanično najbolji edukator 2020. godine u vreme epidemije virusa korona – glavom i bradom prof. Dejan Bošković. Kažu da zbog njega predavanja iz biologije na televiziji sa zadovoljstvom gledaju i deca i roditelji, a ovaj supernastavnik postao je i rekorder u broju snimljenih predavanja za onlajn časove.

Profesor Bošković član je kolektiva Osnovne škole „Ivo Andrić” na Kanarevom brdu već 20 godina. Posle mnogih uspeha i posvećenog rada, temeljnih priprema za svaki čas pred kamerama, njegovu predanost prepoznala je i šira javnost. Bošković je izabran među 15 najistaknutijih pojedinaca u toku epidemije virusa korona na konkursu „Oni su heroji” u organizaciji Delegacije Evropske unije u Srbiji.

Nedavno je stiglo i još jedno priznanje. Udruženje za podsticanje preduzetništva „Živojin Mišić” sedmu godinu zaredom proglasilo je deset najboljih edukatora u Srbiji, a profesor Bošković poneo je laskavu titulu najboljeg edukatora u 2020. godini u vreme pandemije.

Na ovaj konkurs prijavila ga je koleginica Slavica Gomilanović, učiteljica iz Petrovca na Mlavi koja je snimala TV časove za decu od prvog do četvrtog razreda.

– Neverovatno je da danas bilo ko bude najbolji nastavnik u Srbiji. Većina nas se trudi da svoj posao savesno obavlja. Neizmerno mi je drago zbog dodeljene nagrade jer ona izdvaja dobre profesore koji čine sve za nastavu i motiviše ih da i dalje budu kvalitetni predavači. U medijima često isplivaju „loši” nastavnici pa je ovo način promocije da se vidi ona dobra strana prosvete, rad i kvalitet – kaže Bošković i dodaje da su ovakva priznanja potrebna jer utiču na motivaciju svakog čoveka.

A njega najviše motiviše sama priroda posla kojim se bavi, radi sa decom, a oni su, smatra četrdesetosmogodišnji profesor, ljudi koji će biti glavni građani ove zemlje.

– Oni su danas potpuno drugačiji od onoga na šta smo navikli. Svesni su da su sve informacije do kojih treba da dođu samo na jedan „klik” daleko. Zato se često pitaju zašto treba nešto da uče kada to imaju na internetu, uvek dostupno. Đaci su inteligentni i kreativni, imaju potencijal, a na nama nastavnicima je da ih usmerimo da bi to došlo do izražaja – ističe Bošković.

Zato se na njegovim časovima poštuje disciplina. U haosu je, smatra on, nemoguće raditi. Mora biti uspostavljen red i moraju se znati granice. Ne voli da priča o ocenjivanju jer je, kaže, njegova misija da pre svega pruži znanje i nauči đake.

– Moji učenici imaju i drugu i petu i šestu šansu za ocenu iako mislim da je učenje za ocenu pogrešna stvar – izričit je Bošković.

Osim nastavničkog angažovanja u rakovičkoj osmoletki, profesor biologije radi i kao spoljni saradnik Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Na osnovu bogate biografije izabran je za jednog od predavača koji su snimali časove na nacionalnoj televiziji. Bošković se može pohvaliti činjenicom da je odigrao glavnu ulogu u prvom snimljenom času za TV nastavu.

– Posle dugih razgovora kako treba da izgledaju časovi pred kamerama, neke kolege imale su želju da se oprobaju pred objektivom, pa sam i ja odlučio da stanem pred jedan. Mislio sam da me niko ne gleda i bio sam opušten, ali su ljudi iz TV ekipe gledali i zaključili da bi čas mogao odmah da se snimi. Imao sam spremnu prezentaciju i materijal pa je tako nastao i prvi TV čas – podsetio se nastavnik.

Priznaje da mu je bilo veoma čudno da radi u takvim uslovima. Navikao je na interakciju sa decom pa je tišina sa „druge strane” ponekad bila i neprijatna. Nema potpitanja niti one završne „Da li ste razumeli?”. Stajati pred kamerama, bez kretanja i glasova prekoputa, nije mu bilo nimalo lako. Gledaocima je delovao veoma uigrano. Snašao se profesor biologije, kažu đaci koji su pratili program, kao pravi glumac.

– Prilikom snimanja časova postoje neka pravila koja su meni potpuno neprirodna. Mi se tako ne ponašamo u učionici. Trudimo se da pogledom obuhvatimo sve učenike, krećemo se, pitamo, dobijamo odgovore... Ovde je kamera jedino u šta treba da se gleda – priča svoja iskustva profesor.

Gledajući njegova izlaganja na malim ekranima, deca su imala prilike da vide slikovite prezentacije gradiva i kratke filmove, kako ih je i sam nazvao – „mini-opstanke”. Za svaki čas, a bilo ih je 80, pripremao se od 10 do 12 sati dnevno. Udarni tempo rada nije mu dozvoljavao nijedan slobodan dan, pa čak ni vikende.

– Nastava od petog do osmog razreda tada je bila na mojim leđima jer sam bio jedini nastavnik biologije koji je snimao časove. Bilo je teško, ali i zanimljivo – kaže Bošković.

Ipak, živa reč i predavanje pred đacima su najefikasniji. Povratak u klupe početkom ove školske godine obradovao je prosvetare. Nakratko se sve vratilo u normalu.

– Zdravlje treba da bude na prvom mestu. Ako epidemiološka situacija nalaže tako da deca budu kod kuće, onda to podržavam. Nadam se, ipak, da ćemo drugo polugodište započeti u školskim prostorijama – zaključuje biolog Dejan Bošković.

Komеntari5
7d0bb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Гордана Радојичић
Случајно погледах неколико предавања и са одушевљењем поручујем да је његова доступност ученицима, који га у нормалним условима никада не би чули, једна од добрих тековина пандемије! Е то треба заиста искористити јер се тиме може избећи “ефекат досадног професора”! Појаву интернета би требало баш тако доживети- као изванредну могућност за квалитетну понуду! Е, ту је улога родитеља неприкосновена: не пропуштајмо заједничко гледање нашег Дејвида Беламија и шансу за Опстанак квалитета.
Jela
Potvrđujem.Časove ovog nastavnika moje dete je sa uživanjem pratilo,nije trebalo podsećanje i opominjanje kao za ostale predmete.Sve lepo objašnjeno, razumljivo i zanimljivo tako da i dobre ocene nisu izostale.Što je najvažnije biologija se sada voli!Hvala Vam nastavniče!
Hajduk Veljko
Djake u skole, studente na fakultet, ljude na posao.
Mrgud
Bravo.
Milina Kosanovic
Svaka čast! Profesora Boškovića smo sa zadovoljstvom pratili moj sin šestak i ja. Bili smo oduševljeni smirenim tonom, razložnim izlaganjem i zanimljivim činjenicama. Gradivo iz biologije veoma je zahtevno, ali profesor Bošković je doprineo da deca zavole predmet i ne plaše se tog obima. Iskreno, njegovi časovi bili su mi inspiracija za časove koje sam kasnije snimila za svoje studente koji su u novembru prešli na online. Hvala, kolega, i svaka čast! Divno je što je sjajan rad javno prepoznat.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja