četvrtak, 21.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 22.12.2020. u 22:00 Marijana Avakumović

„Fijat” i „Pežo” obasjani zvezdama

Dve automobilske grupacije dobile su saglasnost za spajanje u kompaniju vrednu 50 milijardi evra nazvanu „Stelantis”, što u prevodu znači „obasjan zvezdama”
(Фото А. Васиљевић)

Regulatorno antimonopolsko telo Evropske unije dalo je zeleno svetlo za spajanje grupe „Fijat Krajsler automobili” (FCA) sa grupom „Pežo – Sitroen automobili (PCA)” u zajedničku kompaniju pod nazivom „Stelantis”, što u prevodu znači obasjan zvezdama.

Nova kompanija, vredna 50 milijardi evra, zvanično će početi da radi do kraja prvog kvartala sledeće godine, a u okviru nje će poslovati i kragujevački „Fijat”. Zvaničnom početku rada „Stelantisa” će prethoditi sastanak akcionara i menadžmenata dveju kompanija zakazan za 4. januar 2021.

Samo se čekalo da nadležna komisija Evropske unije utvrdi da „Stelantis” neće biti monopolista na evropskim tržištima. Prema ranijem pisanju Rojtersa, to nije išlo glatko, jer su evropski regulatori sumnjali da će udruženi navodno imati veliki udeo na tržištu kamioneta. „Fijat” i „Pežo” su očigledno uspeli da ih razuvere i razjasne regulatorima nedoumice.

(Fo­to EPA-EFE/Mauritz Antin)

Ali, ako „Folksvagen”, kao najveći evropski i svetski proizvođač automobila, nema status monopoliste na tržištima evropskih zemalja, nije ni bilo očekivano da će to da postane novoformirani „Stelantis”.

Zajednička kompanija FCA i PCA, sa projektovanom proizvodnjom od oko 8,7 miliona vozila godišnje, postaće, po obimu proizvodnje, četvrti proizvođač automobila na svetu – iza „Folksvagena”, „Tojote” i grupacije „Reno–Nisan–Micubiši”, a ispred „Dženeral motorsa”, „Forda” i drugih svetskih automobilskih megakompanija.

Kompanija „Stelantis” će obuhvatiti brendove „abart”, „alfa romeo”, „fijat”, „fijat profešonal”, „krajsler”, „džip”, „lančija”, „rem”, „maserati”, „pežo”, „sitroen”, „opel” i druge.

„Fijat” i „Pežo” su udružili snage kako bi neutralisali negativne efekte usporavanja tražnje i lakše podneli troškove proizvodnje ekološki čistijih vozila da bi ispunili zahteve pooštrenih propisa o emisiji gasova. Spajanje će doprineti proširenju tržišta jer „Fijat Krajsler” se, zbog „Krajslera”, dobro kotira na američkom tržištu, na koje „Pežo” nikada nije uspeo da se probije u meri značaja i veličine te kompanije.

Učešće u zajedničkoj kompaniji sa „Fijat Krajslerom” najverovatnije će „Pežou” konačno da otvori vrata još uvek najprestižnijeg svetskog automobilskog tržišta – onog američkog. Sa druge strane, „Pežo” ima dobre pozicije na tržištima Afrike i Azije, gde „Fijat Krajsler” nije mnogo prisutan. Kada je reč o „Fijatovoj” fabrici u Kragujevcu, ona će nastaviti da radi u okviru nove grupacije, kao što je prošle godine i rečeno kada je najavljeno da će se spojiti dva automobilska giganta „Fijat” i „Pežo”.

Budući da je fabrika u Kragujevcu jedna od najsavremenijih u FCA grupaciji u kojoj je veći deo proizvodnje digitalizovan, očekuje se će u zajedničkoj kompaniji brže doći do novog modela.

Pjetro Gorlije, izvršni direktor grupacije FCA, pre dva meseca je poslao pismo zaposlenima u kojem im je saopštio da posle Italije (u kojoj su počeli da proizvode električni model „fijat nju 500”), dolazi na red razvoj fabrika u Poljskoj, potom u Srbiji i Turskoj. I to je prvi put da je zvanično u poslednje vreme pomenuta fabrika u Srbiji.

Komеntari6
c81a5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dušan
Neka Alfi daju da sređuje eksterijer molim vas i jtd ili neka njegova moderna usavršena verzija a može i zamajac jer je jeftiniji od pežoovih zamajaca i molim vas da novi automobili ne liče na žabu ( kao reno tvingo i slična Fr. glupiranja )
živorad 2
Da nastavim... U Opelu se smanjuje broj radnika, stari GM modeli se gase, a novi su prepakovani Pežoi i Sitroeni. Tracak nade za KG je da su cak i Pežou interesantni zbog jeftine radne snage. Eventualna prednost je da u novom koncernu postoji veliki broj modela, pa bi nešto moglo da zapadne i nama. U svakom slucaju u toj trci ce nam trebati puno srece u borbi sa francuskim, italijanskim i nemackim sindikatima i državama koji cuvaju svoje fabrike i radnike...
živorad
Da li je ovo dobra ili loša vest za fabriku u Kragujevcu ostaje da se vidi. Ono što sledi posle spajanja kompanija je mrska harmonizacija: eliminisanje dvostrukih kapaciteta: u administraciji, proizvodnji, ravoju, logistici, svugde. Bice da Pežo, Fiat i Opel zajedno itekako imaju redudantnih proizvodnih kapaciteta, pa bi fabrika u KG mogla da bude medju prvoma na listi za racionalizaciju... Pogledajte šta Pežo radi u Opelu
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Дивно! Сад ћемо, поред Фиата и Крајслера, да дотирамо и Пежо. Заиста, дивна вест за Србију.
Joca Dobric
Licno mislim da je ovo jos jedna nova farsa za opstanak auto ind. zapada o spajanju auto industrije, tri davljenika pokusavaju da plivaju dalje zajedno, logicki ako pojedina- cno nisu bili - dobri - kako ce zajedno tri gubitnika biti pozitivna, To je posljednji pokusaj prije kolapsa, ne samo auto ind. nego kompletnih ekonomija,, drugo postoji rjesenje za progres auto ind. a to je jednostavnost kvalitet I mala cijena auta,, - genijalna - Ali neostva- riva ideja radi - progresivnog profit,

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja