nedelja, 28.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 25.12.2020. u 16:00 Brane Kartalović

Grad i taksisti gube dva miliona evra godišnje zbog „linijaša”

Nelegalni prevoz putnika u Kragujevcu utiče i na širenje zaraze, kažu u Ugovornoj privrednoj taksi komori Srbije
Овакву слику нико не жели да гледа – ранији протест таксиста (Фото Б. Карталовић)

Kragujevac – Takozvani linijaši rade „na crno” i nanose ozbiljnu štetu taksistima koji zbog nelojalne konkurencije gube mušterije, a grad ostaje bez prihoda koji bi se slio u budžet prodajom većeg broja autobuskih karata. To, međutim, nije jedini problem s kojim se suočavaju legalni prevoznici putnika u četvrtom po veličini gradu u zemlji, kažu u Ugovornoj privrednoj taksi komori Srbije.

Predstavnici UPTKS su ponovo apelovali na nadležne gradske službe da iskoriste sve zakonske mogućnosti kako bi se sa kragujevačkih ulica uklonili nelegalni prevoznici.

– U Kragujevcu ima više od 120 „linijaša” koji nam bukvalno ispred nosa otimaju putnike. Bez putnika ostaju i autobuski prevoznici. Šteta koju „linijaši” nanose taksistima i gradu je oko dva miliona evra na godišnjem nivou. Zbog velikog broja putnika koji žele da se voze jeftinije, ne pridržavajući se propisanih mera zaštite od virusa korona, neregistrovana vozila su i potencijalni izvor širenja zaraze. Imali smo nekoliko sastanaka sa predstavnicima gradskih inspekcijskih službi i komunalne milicije, ali nijedan, pa ni poslednji održan početkom novembra, nije rezultirao konkretnijim potezima nadležnih kako bi se ovaj dugogodišnji problem konačno rešio – kaže predsednik regionalnog centra UPTKS, kragujevački taksista Saša Marković.

Prema Markovićem rečima, problem koji prave nelegalni prevoznici mogao bi biti brzo rešen, budući da nadležni znaju gde kragujevački „linijaši” obično čekaju putnike i kojim rutama voze.

– Parkirani su u centru gradu, kod tržnog centra „Radnički”. Odatle najčešće voze do naselja Aerodrom. Stacionirani su i u naselju Bresnica, odakle voze putnike do centra grada. Ordiniraju i na svim pravcima od Kragujevca ka Kniću, Jagodini, Topoli, Rači, Batočini. Iako nadležni to dobro znaju, opet reaguju neadekvatno i sporadično – navodi Marković u razgovoru za „Politiku”.

Naš sagovornik podseća da su kragujevački taksisti, koristeći se zakonskim mogućnostima, u više navrata asistirali nadležnim službama u zajedničkoj borbi protiv nelegalnih prevoznika.

– Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju iz 2018. godine definisao je status „anonimnog putnika”, dajući i građanima mogućnost da se bore protiv nelegalnih prevoznika. Članovi udruženja kome pripadam su nekoliko puta glumili obične putnike u vozilima „linijaša”, sve kako bi nadležni imali svedoke u postupku izricanja kazne. Te akcije su bile uspešne, ali kragujevačkim taksistima to oduzima mnogo vremena. Sada moramo više da se posvetimo svom poslu, jer su nam čitave ove godine zbog pandemije prihodi manji za 50 posto – kaže Marković, naglašavajući da većina njegovih kolega redovno izmiruje poreske i druge obaveze prema gradu i državi, iako je broj putnika drastično opao.

Da bi kragujevački taksisti kako-tako prebrodili krizu i opstali u okolnostima nelojalne konkurencije, Ugovorna privredna taksi komora Srbije predložiće nadležnima da se poveća cena usluga koja nije menjana šest godina. Start taksi vožnje u Kragujevcu košta 60 dinara, isto kao i 2014. godine, što je višestruko manje nego u nekim drugim gradovima.

UPTKS se zalaže i da se iz javnog prevoza u Kragujevcu uklone sva ona vozila koja pripadaju taksi udruženjima, a nemaju obavezne TX registracione tablice, niti ispunjavaju druge uslove propisane zakonom i gradskom odlukom iz januara prošle godine.

U razgovoru za „Politiku” početkom septembra, gradonačelnik Nikola Dašić je izjavio da neće dozvoliti da se problem neregulisanog taksi prevoza u Kragujevcu „beskonačno razvlači”, te da će do kraja jeseni biti pronađeno „prikladno i efikasno rešenje”. Predstavnici nadležnih gradskih službi, koji su nam tada izašli u susret, dajući nam neophodne i korisne podatke, ovoga puta nisu bili spremni za saradnju.

Komеntari7
31bc5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pera
da nije ipak dva miliona evra dnevno ? mogli bi da donesete "zakon" da raja placa te "usluge" iako ih ne koristi, isto kao i za televiziju naprimer, i eto para :), sve dok raja trpi, mozete sve
Mirko
Sve trebaju da pociste. Dokle vise taj linijski da vrslja gradom i vozi. Pritom znam licno dva primera koji su bas u linijskom taksiju zakacili koronu. Gradjani treba da znaju da cak i ako ima TX nije registrovan da obavlja linijski prevoz. Prvo to, kao najveci problem, a onda ima i drugih problema npr cena i civilne tablice.
Slobodan
A jel kažu nešto iz UPTKS koliki je gubitak regularnih taksi preduzetnika u Beogradu zbog nelegalnog prevoza putnika ( linijski prevoz,razni inovativni načini prevoza,razne inovativne kompanije koje se bave nelegalnim prevozom,oni koji nemaju tx tablice....)?
Боро
Ја мислим да и град и ово друштво више изгуби од легалних таксиста који не плаћају порез, па им сваких 5-6 година одпише сав дуг. Јел тешко господи легалним таксистима да и они стану поред Радничког, и да примају по 4-5 путника у возило? Изгледа да јесте.
Zoran
I da je tako, a nije, nema s pojma, sta je onda sa onim taksistima koji redovno placaju porez i ima ih vise od ne platisa! Vidi se da drzave ne reaguje, ali mi samo nije jasno gde je nestala solidarnost taksista, pa dok se ne slozite i ne uzmete stvar u svoje ruke, nema nista od sklanjanja nelegalnih prevoznika i pomoci na putu!
Удружење такси возача "Мече такси"
Не бих се сложио са Вама, ово шта сте написали је просто неистина! Легални таксисти који не плаћају порез могу да обављају делатност само извесно време док се не деси следеће: Народна банка Србије, подноси Агенцији за привредне регистре иницијативу за покретање поступка брисања из Регистра привредних субјеката предузетника а најчешће због блокаде пословног рачуна предузетника због дуговања за порез и доприносе. Ово је једноставно пракса која се спроводи према легалним такси превозницима!
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja