Novi dugometražni, dokumentarni, film Marte Popivode, “Pejzaži otpora” premijerno će biti prikazan u glavnom takmičarskom programu 50. jubilarnog Internacionalnog filmskog festivala u Roterdamu (IFFR), koji će biti održan u hibridnoj formi (uživo i onlajn) od 1. do 7. februara 2021. godine. Glavni takmičarski program, pod nazivom “ Tiger Competition” otkriva i podržava inovativne autore u usponu, čiji radovi pomeraju granice filma. Selekcija obuhvata 16 filmova iz celog sveta.

Film „Pejzaži otpora“ beleži putovanje kroz sećanja jedne od prvih partizanki u Srbiji- Sonje (97), koja je bila i među vođama pokreta otpora u Aušvicu.
– Dok Sonja priča, putujemo kroz pejzaže njene revolucionarne mladosti (šume i planine Srbije i blatnjavi teren Aušvica, zabeleženi onako kako izgledaju danas), kao i kroz njen mali stan u centru Beogradu, gde živi s mužem i mačkom. Sonja je u stanju da priča o događajima iz prošlosti bez „naknadne pameti“, čime nas direktno prenosi u specifičnu atmosferu i način razmišljanja, koji su iznedrili antifašistički otpor u Jugoslaviji. Puštamo njenu priču da putuje kroz vreme, ka telima novih generacija, sugerišući da je uvek moguće misliti i vršiti otpor – kaže autorka filma.
Protagonisti filma su Sofija Sonja Vujanović (Stanišić), Ivo Vujanović i Ivanka Maksović. Scenario i režiju filma potpisuje Marta Popivoda, na scenariju i dramaturgiji radila je Ana Vujanović, direktor fotografije je Ivan Marković, montažerka Jelena Maksimović, dizajner zvuka Jakov Munižaba, dok je miks zvuka uradio Simon Apostolou.
Producenti „Pejzaža otpora“ su Marta Popivoda i Dragana Jovović ispred producentske kuće „Teorija na delu“ iz Srbije, kao i Jasmina Sijerčić ispred kuće “Bocalupo Films“ iz Francuske.
Marta Popivoda, filmska rediteljka i video umetnica, koja živi na relaciji Beograd - Berlin, u svom radu istražuje tenzije između sećanja i istorije, kolektivnih i individualnih tela, kao i ideologije i svakodnevnog života, sa posebnim fokusom na antifašističke i feminističke potencijale jugoslovenskog socijalističkog projekta. U svom umetničkom stvaralaštvu i istraživanju, ona neguje kolektivne prakse, i dugi niz godina je bila čllanica kolektiva TkH (Teorija koja hoda). Popivodin prvi dugometražni dokumentarac, “Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno telo“ imao je premijeru na 63. Berlinalu, a zatim je prikazan na brojnim međunarodnim i domaćim filmskim festivalima.
Dobitnica je nagrade za vizuelnu umetnost Berlin Art Prize, koju dodeljuje berlinska Akademija umetnosti, kao i nagrade za mlade umetnike Edith-Russ-Haus Award for Emerging Media Artist.