četvrtak, 04.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 28.12.2020. u 15:40

Busplus „ide u istoriju”, sutra tender za novog partnera

(Фото А. Васиљевић)

Međunarodni tender za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza u Beogradu biće raspisan sutra, najavljeno je na konferenciji u Starom dvoru na kojoj je rečeno da će se novi partner birati na period od 13 godina.

Rok za prijavu na tender je 25. februar, a biće sproveden po modelu javno-privatnog partnerstva kojem je prethodila studija o javnom prevozu u glavnom gradu koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu.

U okviru te studije izvršena je analiza postojećeg stanja sistema i dati predlozi kako da se kroz novi ugovor obezbede veći prihodi od naplate karata, a sistem unapredi i modernizuje u skladu sa razvojem tehnologije, prenosi Tanjug.

„Od sutra Busplus odlazi u istoriju. Tražićemo partnera, štiteći interese Grada”, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić i dodao da je Grad prihvatio sve sugestije Saobraćajnog fakulteta.

Pojasnio je da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

„Da je u prethodnom ugovoru naknada za privatnog operatora sprovedena po nižem procentu, Grad Beograd bi uštedeo 3.459.119 evra”, rekao je Vesić i dodao da su za taj novac mogla da se izgrade dva vrtića.

Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Kako je rečeno, od novog partnera očekuje se i veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju personalizovan ili nepersonalizovane kartice.

U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, Grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže daleko veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.

Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata, za razliku od pre kada nije postojala mogućnost dodatnog angažovanja kontrolora zbog čega je, napomenuto je, Grad trpeo velike gubitke.

Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević kaže da se od novog partnera očekuje modernizacija sistema u skladu sa razvojem tehnologije.

„Gradu je po isteku ugovora predata oprema koja je inicijalno implementirana pre 10 godina. U novom ugovoru je definisan period važenja od 13 godina i uvodi se obaveza zamene opreme koja je iz bilo kog razloga nefunkcionalna - kvar, oštećenje ili slično”, rekao je Vasiljević.

Time se, dodao je, očekuje da će se za period trajanja ugovora celokupna oprema u potpunosti zameniti i da će u trenutku završetka ugovora Grad imati na raspolaganju tehnološki funkcionalan sistem sa savremenom opremom.

U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom „Apeks solušn” koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije koronavirusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.

Komеntari20
8fccf
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aki odgovorno
Izgleda da ćemo morati plaćati prevoz kao u Turskoj, dakle ulaz jedan po jedan na prednja vrata. Građani ni sada nisu hteli drugačije, ali dva i tri autobusa stanu i otvore vrata istovremeno pa ulaz je na brza vrata, jer ako zakasniš autobus je stao a tebi koje kriv što nisi video drugi i.. Ja sam kuću od 400 km2 napravio za120000 EVRA a dva obdaništa skromnije površine čak za triipo miliona EVRA. Nešto tu nije u redu pa bih bio hrabar da pozovem javnog tužioca radi provere grad. finansije
mango
Gradski prevoz je komunalna usluga a ne biznis. Jer osnovni zahtev javnog prevoza je da su autobusi poluprazni, da nema guzvi jer vozila idu na pet minuta. Za gradjane treba da je besplatan ili po simbolicnoj ceni.
Pera
Ne sumnjam da će stanje biti gore od dosadašnjih. To je sistem.
Janko Katic
Javni prevoz mora da bude besplatan jer svi oni koji koriste ovaj nacin prevoza smanjuju zagadjenje vazduha u gradu nastalih sagorevanjem fosilnih goriva,saobracajne guzve i zauzece javnih povrsina.Nigde on nije profitabilan tako da se za pravilno funkcionisanje oslanja na subvencije.Do sredstava za subvensioninisanje moze se doci iz naplate parkinga,ekoloske takse za registraciju automobila,takse na gorivo....
Nik
Зашто се не врати наплата ГСП-у? То што се нова фирма неће звати бусплус него некако другачије не значи да се опет неће извлачити новац.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja