utorak, 09.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 15.01.2021. u 15:11

Najnoviji kineski brzi voz – fusing alpine

(Извор: Железнице Кине)

Novi kineski brzi voz pod nazivom fusing alpine predstavljen je javnosti 6. januara u Čaojang stanici za skladištenje EMU vozova kineske železnice u Pekingu. Ovaj model fusing voza razvija brzinu od 350 kilometara na sat, a posebno je dizajniran za ekstremno niske temperature.

Džou Song, direktor EMU Čaojang, rekao je da novi fusing alpine funkcioniše na veoma niskim temperaturama i to do minus 40 stepeni Celzijusa te da se očekuje da će biti pušten u rad na relaciji Peking–Harbin, brzoj železnici u alpskom regionu Kine.

Ova serija vozova napravljena je da odoleva najnižim temperaturama. „Nervni sistem” voza sastoji se od stotine skretnica, a dužina povezanosti žica može dostići i do 240 kilometara, izjavio je Šia Sen, šef postprodajne servisne stanice kompanije CRRC Ćingdao Sifang, koja se bavi proizvodnjom vozova u Pekingu u distriktu Čaojang, dodajući da su komore za raspodelu električne energije u hladnom okruženju sklone kondenzaciji što utiče na bezbednost „nervnog sistema” voza.

Dizajner voza obložio je razvodnu kutiju sa slojem mikronskog keramičkog poroznog materijala, tako da se kondenzovana voda, koja nastaje od hladnog vazduha, može skladištiti u porama. Kada temperatura putničkog prostora poraste, kondenzovana voda može prirodno ispariti, izjavio je Lu Đianguo, zamenik direktora EMU Čaojang.

Deo komandne funkcije novog fusing alpine EMU ostvaruje se prekidačima. Vang Rui, sekretar partijskog ogranka EMU Čaojang, rekao je da će se u izuzetno hladnom okruženju povećati viskoznost masti unutar prekidača i doći će do fenomena stvaranja luka između pozitivnih i negativnih kontakata, što može dovesti do gubljenja kontrole. Zbog toga novi viskootporni EMU model usvaja poseban kontrolni prekidač za niske temperature.

Što se tiče sistema za kočenje, nova serija superotpornog voza prvi put koristi automatske funkcije protiv smrzavanja u serijama. Đia Sjangđe, generalni glavni dizajner fusing alpine EMU voza kompanije CRRC Sifang, objasnio je da se kočione pločice i kočioni diskovi za jedan vagon otpuštaju 55 sekundi, a spajaju 5 sekundi. Svaki vagon se vozi 3 sata uzastopno kako bi se obezbedio siguran ulazak u voz radi održavanja. Pored toga, rezervoari za vodu, rezervoari za smeće i vodovodne cevi prekriveni su gustim pamučnim materijalom u čijoj sredini se nalazi električna grejna žica, a na dnu rezervoara za vodu dodat je mali „električni šporet”.

Trenutno je puštena u rad čitava serija brzih vozova od 160 do 350 km na sat. Krajem prošle godine železnice Kine bile su opremljene sa 1.036 kompleta serije fusing vozova, koji su bezbedno prešli 836 miliona kilometara i prevezli 827 miliona putnika.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja