subota, 17.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 18.01.2021. u 18:12

Kina predstavila prototip superbrzog voza

(Фото: EPA-EFE/Aleksandar Plavevski )

Prototip superbrzog voza, nazvanog „super metak voz maglev”, koji razvija maksimalnu brzinu od 620 kilometara na sat, sišao je sa proizvodne trake u Čengduu, glavnom gradu provincije Sečuan na jugozapadu Kine, izvestila je kineska agencija Sinhua.

To je prvi voz ove vrste koji koristi visokotemperaturnu superprovodljivost maglev tehnologije (magnetna levitacija - između voza i šina ne postoji kontakt pa time ni sila trenja), a u celosti je projektovan i proizveden u Kini, navodi Sinhua, a prenosi portal Global tajms.

(Foto: EPA-EFE/Aleksandar Plavevski )

Visokotemperaturni superprovodljivi maglev voz se razlikuje od postojećih magleva koji koriste tehnologiju superprovodljivosti niskih temperatura ili normalnu provodljivu magnetnu levitaciju, a ova promena će omogućiti stabilniju vožnju voza.

Napravljen od laganih karbonskih vlakana, s „nosom” u obliku metka i tehnologijom visokotemperaturne superprovodljivosti, prototip ovog voza je kreiran da razvija maksimalnu brzinu od 620 km/h, i verovatno je najbrže kopneno vozilo na svetu, ističe kineska novinska agencija.

(Foto: EPA-EFE/Aleksandar Plavevski )

Profesor He Čhuan je rekao novinarima na prezentaciji da bi voz mogao da postane operativan u narednih tri do deset godina, prenosi Tanjug.

Komеntari7
37906
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mučenik
Кинези направише воз чија је брзина кретанња 620 km/h, ми две године не можемо да оспособимо пругу Зајечар-Ниш, возови и на даље не саобраћају, а Зока и ΛV лом направише брзим пругама у Војводини.
Dusan T
Ovi kineski istrazivaci nastavljaju da zapanjuju. Trazili su, trazili i trazili MAGLEV, i konacno ga nasli na relaciji Pudong-Sangaj, a onda ga vesto prekopirali. SIMENS je zavrsio sa razvojem ovog koncepta 1991., pa je sjajno sto su Kinezi uspeli da ga iskopiraju za manje od 30 godina. Doduse onaj Simensov ide samo 400 km/h, a ovaj koneski 620 km/h. To za onoga ko je dovoljno lud ili suicidalan da sedne u njega. Kineski avion ili kineski superbrzi voz - mogu da sacekam jos koju deceniju, hvala.
slamkamenac
Ne znam kako da razumem tu rec suicidalan...Niko ne treba da sanja da je poboljsanje od 50% pri tim brzinama moguce samo pukim kopiranjem tehnologije. Niti su Nemci prvi napravili maglev ( mozda su i oni kopirali?). Nemojte nipodastavati vredni rad nikoga a ponajmanje prijateljske nacije. Kad je to tako lako 'ajde neka srpska nauka prekopira bilo ciji maglev, zapravo bilo kakvu lokomotivu. Jugoslavija onomad nije mogla sama da napravi dizel elektricnu lokomotivu nego je kupila licencu. Toliko.
Jimmy
Upravo tako- maglev je prevashodno nemacka tehnologija, koju su Kinezi prekopirali i malo unapredili. Zato je EU u novom trgovinskom sporazumu sa Kinom toliko forsirala pitanje zastite intelektualne svojine prilikom razmene tehnologija.
Prikaži još odgovora
Bojana
E ovo je vest! Dajte vise ovakvih vesti...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja