ponedeljak, 08.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 20.01.2021. u 11:17

Francuzi i Kinezi i zvanično partneri u izgradnji metroa u Beogradu

(Пиксабеј)

Zajednički sporazum o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, Grada Beograda, kineske kompanije „ Powerchina” i francuske kompanije „Alstom” biće potpisan 22. januara, potvrđeno je Tanjugu u Ministarstvu finansija.

Ministar finansija Siniša Mali ranije je izjavio Tanjugu da se već u februaru očekuje veliki broj poseta naših eksperata Francuskoj i njihovih Srbiji, koji već rade na projektu metroa.

Rekao je da francuski „Alstom” već radi na modelima i specifikacijama koji su vezani za ceo sistem metroa. Usvojen je plan detaljne regulacije za Makiško polje, gde bi radovi trebalo da počnu do kraja godine.

Na tom mestu će, naveo je Mali, biti izgrađen veliki depo, odakle će krenuti i izgradnja prve linije metroa, koja će ići preko Beograda na vodi, centra grada i Karaburme do Mirijeva. Druga linija će ići od Mirijeva do Novog Beograda i Zemuna.

Projekat metroa jedan je od najvažnijh infrastrukturnih projekata za 2021. godinu. Mali je rekao da je u proteklom periodu dosta urađeno na pripremi za početak izgradnje metroa, ali da su to bile uglavnom „stvari nevidljive građanima”. Prifizibiliti i fizibiliti studije, projekat izgradnje šinskog sistema, plan detaljne regulacije, plan generalne regulacije...

Krajem prošle godine je ratifkovan i međudržavni Sporazum o realizaciji infrastrukturnih projekata sa Francuskom, koji je potpisan 26. novembra 2020. godine.

Vrednost sporazuma je 581 milion evra, od kojih je 127 miliona evra namenjeno unapredenju efikasnosti elektrodistributivne mreže, dok će 454 biti uloženo u izgradnju prve linije metroa. Ministar građevine Tomislav Momirović je ranije rekao Tanjugu da očekuje da prvi radovi na izgradnji metroa počnu u trećem kvartalu ove godine.

Prema nekim procenama, kako je rekao, prva linija metroa u Beogradu, od Makiškog polja do Mirijeva, mogla bi da bude gotova za tri godine od početka radova. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je istakao da je projekat metroa najsloženiji koji je Srbija imala u prethodnim decenijama.

O francusko-kineskoj saradnji na tom projektu, Momirović je rekao da se tražilo najoptimalnije rešenje, jer Kinezi mogu da budu partneri u izvođenju radova pošto su po tom pitanju najjeftiniji, a mogu da daju i povoljne investicione kredite.

S druge strane, Francuzi će dati „mozak sistema” pošto su jako uspešni u toj oblasti, dodao je on.

Komеntari27
a0016
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dusan1
Sramota ! Dok u Srbiji deca idu 'preko brda' u školu a stari i po 10 Km do prve prodavnice ili ambulante i dok se u 3/4 Srbije stanovništvo smanjuje , nekom pada na pamet da umesto da popravlja postojeću infrastrukturu zadužuje državu za metro ! Kao da je Srbija Arizona ? Ima Las Vegas a ostalo je pustinja !
pedja
bio sam siguran da će se ponoviti ono što je u Srbiji uobičajeno od 19.veka: da razni Dušani nagrnu sa grdnjom. Do juče su kritikovali što Bgd nema metroa, a sada bi da dokažu da su potrebnije druge stvari. Pa, Dušane infrastrukt. se uveliko gradi poslednje decenije, pa i to se kritikuje. Kao u onoj narod.p riči o čoveku koji je jahao magarca pa ga neki grde što muči životonju a drugi što je glup pa pešači. Neki ljudi ne mogu a da ne kontriraju.
Змај Змајски
Јдан од највећих светских економист одавно је рекао да "једна замља пропада кад води рат, и кад гради метро". О томе да је метро у великим европски градовима, а и широм осталог света, био извор заразе ковидом, други пут.
Maja
Uh koja glupost. Svi vidim propadose i London, Moskva, Pariz i Njujork, samo mi sto nemamo metro bas sve super. Ma daj.
Ljudmila
Ma ova vest me nesto podseca na izbore za gradonacelnika.
srdjan
Za te pare se moze urediti tok reke Morave od Doljevca do usca u Dunav..Devet Hidrocentrala desetak jezera i konacno resene poplave i navodnjavanje.... Nije Srbija samo Beograd
Lillah
A Beograđani su baš oduševljeni ovakvim metroom, gde postoji mogućnost ekološke katastrofe i povezivanje ekskluzivnih kvartova.
Maja
Pa ne moze. Beograd je decenijama bio toliko zapusten i rasturan i doveden do totalnog kolapsa u saobracaju i uopste. Nista niko nije radio i preduzimao, a svi ste se preselili i nagurali u Beograd. Realno tu radi i zivi skoro trecina stanovnista koja doprinosi, tako da ta prica vise ne pije vodu. Pored toga, izgradjeni su i auto-putevi po Srbiji kao nikada do sada, tako da i stanovnici van Beograda mogu lakse i brze da dolaze do svojih radnih mesta i dalje.
dr Slobodan Devic
Nije hrdjavo, nije hrdjavo. Pariski metro je medju najboljima na svetu. Sve dok ne zaboravimo da su nam Kinezi prijatelji (sada, jer smo im potrebni, kao i oni nama) a da Francuzi vise nisu (mada nikada nisu ni bili, sem u nasm glavama) sve je u redu ...
Божидар Анђелковић
У праву сте, господине докторе! Мој отац је био француски ђак, пошто је прошао албанску голготу. Говорио ми је како је француски народ са љубављу и поштовањем дочекао српску војску и избеглице. Веома је ценио Де Гола. Али, официјелна политика Француске према Србији никада није била искрена. Видели смо то 1999. А и недавно. Споменици захвалности су превазиђени. Да сарађујемо можемо и морамо, хладне главе и уз обостране интересе. Све ће то народ позлатити, што рече књижевник.
bibi
Sva prijateljstva medju drzavama pogotovo su samo u glavama. Kada se interes promeni, promeni se i prijateljstvo. Sa kineskim prijteljstvom je isto tako.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja