Gradnja dugoočekivane stanične zgrade na glavnoj prestoničkoj železničkoj stanici „Beograd centar” počeće u toku jeseni, a prva faza koja podrazumeva završetak ovog najvažnijeg objekta na „Prokopu” trebalo bi da bude završena do kraja 2022. To su za „Politiku” potvrdili u kompaniji „Relvej siti Beograd”, koja je privatni partner državi u gradnji nedostajućih sadržaja na železničkoj stanici koja se gradi skoro pola veka.
Plan je da ceo kompleks od oko 50.000 kvadratnih metara sa staničnom zgradom, poslovno-komercijalnim objektima, parkinzima i saobraćajnicama bude izgrađen u toku 2024.
Početak radova, naglašavaju u kompaniji čiji je jedan od vlasnika domaći privrednik Branislav Grujić, uslovljen je završetkom poslova koji se izvode iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka. Reč je o nedostajućim delovima nadzemne ploče čija dogradnja je započeta u maju 2020, a koja bi kompletno trebalo da bude završena u toku avgusta.
Idejno rešenje za nadzemne stanične i komercijalne sadržaje je završeno, a urbanistički projekat, planski osnov za izgradnju stanične zgrade, parkinga i komercijalnih sadržaja u kompleksu „Beograd centar” na javnom uvidu je do 25. januara u zgradi Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Ulici kralja Milutina 10a.
– Idejno rešenje, koje će proći kroz dalje faze izrade investiciono-tehničke dokumentacije, biće detaljno razrađeno i prema potrebi modifikovano. Osim izgradnje stanične zgrade, poslovno-komercijalnih objekata i višespratne garaže, planirana je izgradnja saobraćajnice, kao i uređenje zelenih i drugih otvorenih površina. Autor idejnog rešenja je privredno društvo „PFB dizajn” d.o.o. iz Beograda – navode u ovoj kompaniji.
Idejno rešenje, kako preciziraju za naš list, podrazumeva izgradnju oko 890 parking mesta na otvorenom i u višeetažnoj garaži. Predviđena je fazna izgradnja – u prvoj fazi gradiće se stanična zgrada i parking mesta na otvorenom, dok će se poslovno-komercijalni objekti i višeetažna garaža zidati u nekoliko sukcesivnih faza.
– U toku je izrada investiciono-tehničke dokumentacije, nakon čega će biti obavljen izbor izvođača. S obzirom na kompleksnost projekta, izvesno je da će biti angažovano više izvođača. Posle završetka izrade ove dokumentacije, uključujući i projekat za građevinsku dozvolu i projekat za izvođenje radova, biće predstavljeni ostali detalji projekta – kažu u ovoj kompaniji i napominju da će poslovno-komercijalni deo kompleksa prvenstveno biti namenjen budućim korisnicima i posetiocima poslovno-komercijalnih objekata, ali će u okviru kompleksa svakako biti i sadržaji namenjeni putnicima.
Za podizanje stanične zgrade na ploči bilo je neophodno i da se ispita nosivost i stanje te armiranobetonske konstrukcije. Kako ističu u kompaniji „Relvej siti Beograd”, za taj posao bio je zadužen Institut za materijale i konstrukcije Građevinskog fakulteta u Beogradu čija je procena pokazala da su neophodne značajne intervencije da bi se ploča ojačala i na njoj nastavila izgradnja.
Vlasništvo fifti-fifti
„Relvej siti Beograd”, prema podacima Agencije za privredne registre (APR), osnovan je aprila 2019. i pretežna delatnost mu je razrada građevinskih projekata. U centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika APR-a stoji da uz Branislava Grujića 50 odsto udela u toj kompaniji ima i Arkadi Zelmanovič Blank. Osnovni kapital je oko 6.000 dinara.
Šta je čiji zadatak
Poziv države za gradnju nedostajućih sadržaja na Prokopu iz 2019. predvideo je da privatni partner u ovom poslu pribavi svu dokumentaciju za izdavanje građevinske i upotrebne dozvole i finansira izgradnju stanične zgrade, komercijalnog prostora i parkinga. Država, sa druge strane, ulaže zemljište i omogućava gradnju na ploči i na svim parcelama koje su u njenom vlasništvu, a ispunjavaju tehničke uslove.
Izgrađeno
– najveći deo peronskog prostora
– najveći deo nadzemne ploče
– uređen pristup iz pravca Bulevara kneza Aleksandra
Nedostaje
– stanična zgrada
– pristupne saobraćajnice iz pravca niškog auto-puta (nekoliko godina se najavljuje početak gradnje)
– bolja povezanost javnim gradskim prevozom