Ministar prosvete Srbije Branko Ružić izjavio je, povodom slučaja zlostavljanja u privatnoj školi glume Miroslava Aleksića, da to jeste poziv na alarm i da se time mora pozabaviti ozbiljno i sa formalno-pravnog i suštinskog aspekta u promeni zakonodavnog okvira.
On je na TV N1 na konstataciju da u reakcijama na ovaj slučaj nedostaje nešto što je ključ borbe protiv seksualnog zlostavljanja – neka vrsta edukacija dece da od malena budu sposobna da prepoznaju opasnost, predatore i zlostavljače, rekao da odbija tezu da takvih sadržaja u školama nema i da već postoji pregršt takvih tema obrađenih kroz obavezne predmete.
Ružić je rekao da smatra važnijim da se reguliše pitanje privatnih preduzeća koje se nazivaju školama i ukazao da privatne škole glume i plesa nisu deo obrazovnog sistema.
„Škole glume, fudbala, plesa, salse... nisu deo obrazovnog sistema, to jesu privatni vrtići i privatne škole koje moraju da imaju jasno definisane uslove i stručni kadar”, rekao je Ružić, preneo je Tanjug.
On je naglasio da je to interresorno pitanje koje mora da se reši, da se sagleda mogućnost da se tim školama koje se registruju kao privatna preduzeća u APR-u, oduzme mogućnost da se nazivaju školom, akademijom itd.
Kada je reč o epidemijskoj situaciji u školama, Ružić je izneo podatke prema kojima je, kako tvrdi, „sve u najboljem mogućem redu”.
Naveo je da je prošle nedelje u predškolskim ustanovama koronavirus utvrđen kod 17 dece i 110 vaspitača na teritoriji cele Srbije, što bi, prema njegovim rečima, značilo 0,015 ukupnog broja dece kojih ima 224.000, a kod vaspitača taj procenat je 0,76.
U osnovnim školama virus je registrovan kod 340 učenika i 322 zaposlena, što je, dodaje, 0,13 odsto među učenicima i 0,20 među nastavnicima. U srednjim školama protekle nedelje infekcija je potvrđena kod 360 učenika i 147 zaposlenih, pa je to jedan procenat učenika i 0,9 odsto zaposlenih.
Na intervenciju voditelja da u javnosti ima sumnji vezanih za te podatke, naglasio je da misli da nije moguće da ima većih diskrepanci u brojkama koje se objavljuju. „Očigledno je da obrazovni sistem nije mesto gde je došlo do transmisije kovida 19”, naglasio je ministar.
Upitan zbog čega đaci u Srbiji ne dobijaju besplatne učenike, a dobijali su ih sva deca pre 2012. godine, Ružić je rekao da se „danas u Srbiji izdvaja 700 miliona dinara za udžbenike koji su besplatni za kategorije učenika koji su lošijeg imovnog stanja”, kao i 790 miliona za digitalne udžbenike.
Prema njegovim rečima, raniji sistem, kada su sva deca od prvog do četvrtog razreda dobijala besplatne udžbenike, bio diskriminatorski prema deci od 5. do 8. razreda, kao i onoj u srednjim školama.
„Nije sve u udžbenicima koji koštaju od 5.800 do 13. 000 ili 11.000 dinara… Ali ko obnavlja škole, rekonstruiše škole, gradi obdaništa? Ko obezbeđuje didaktička sredstva, udžbenike, digitalne udžbenike? Da li to radi država – da, da li je to besplatno – jeste”, rekao je ministar.