četvrtak, 15.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 27.01.2021. u 10:37

Centar za lokalnu samoupravu: Stari železnički most nije podesan za tramvaje

(Фото А. Васиљевић)

Centar za lokalnu samoupravu (CLS) je povodom tvrdnje zamenika gradonačelnika Gorana Vesića da će Stari železnički most biti „malo raširen sa obe strane” kako bi primio tramvajski saobraćaj, ukazao danas da je reč o mostu sa kaveznom konstrukcijom, koga je nemoguće proširiti.

CLS je u saopštenju naveo da su jedine dve opcije da se Stari železnički most „koristi za tramvajski saobraćaj kao jednokolosečni, ili da se zameni”.

„U slučaju da se koristi kao jednokolosečni, bio bi moguć prolazak samo jedne tramvajske linije sa intervalom svakih sedam minuta, uz česta čekanja na prolazak tramvaja iz suprotnog smera. Sa novobeogradske strane bi bilo potrebno izgraditi prilaze u dužini oko jedan kilometar. Na desnoj obali prilaz bi bio samo 500 metara, ali bi zahtevao takvo rešenje da tramvaj ne preseca Bulevar vojvode Mišića kao magistralan gradski pravac”, ocenio je CLS, prenosi Beta.

CLS navodi da bi „taj nadvožnjak sa tramvajskim raskršćem ujedno bio i najskuplji deo poduhvata”, kao i da „ne postoji pravac i razvijena tramvajska infrastruktura kojom se dopunjuje ovako skupi segment mreže”.

„Za razliku od Starog savskog mosta, Stari železnički predstavlja ograničenje za kriterijume plovnosti reke. Samo bi poboljšanje parametara plovnosti Save moglo biti opravdan razlog za zamenu mosta, i to mostom sa višim i širim plovnim otvorom. I u navedenom slučaju, opet bi najopravdaniji most na tom mestu svakako bio onaj železnički”, naveo je CLS, pozivajući se na analizu saobraćajnog inženjera Karla Polaka.

Komеntari7
58c0f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Nije potrebno biti veliki stručnjak za saobraćaj pa konstatovati, da Stari železnički most može u vrlo kratkom vremenu i uz minimalna finansijjska sredstva da se adaptira u pešačko-biciklističi most. Malo više vremena i finansijskih sredstava je potrebno, da se Stari železnički most adaptira u dvospratni most za motorna vozila do tri (3) tone nosivosti, tako da bi svaki nivo bio jednosmeran.
Из Британије
Решили да га уклоне по сваку цену. Наручиће све могуће ”стручно-независне студије” које томе иду у прилог. Ако не могу да ојачају мост за проширење, могу да направе нове стубове са једне или обе стране и додају потребне трасе. Али, хоће да руше по сваку цену јер хоће да праве нови мост. Добре провизије се зарађују на новим уговорима и градњи. Треба погледати ко стоји иза понуда за градњу и под којим условима, све ће бити јасније.
Svabo
Da li bi mogao da radi kao biciklisticki most i tako da se spoji taj deo Novog Beograda sa stazama oko Save, Slavije i Sava Centra? A mozda bi mogao da bude i dabl deker most, sa pesacima na jednoj a biciklima na drugoj platformi?
Дејан
Sjajna ideja!
Snalaženja ili i budučnost reke
Zar nije moguće i neko gledanje u budućnost? Ako taj most zahteva i neko "podizanje" da bi se poboljšala plovnost rekom Savom u budućnosti do koje će doći(kad tad) uzvodno ka Šapcu Republici Srpskoj ili i Hrvatskoj šta je onda problem demontaža prenos i sečenje njegove rešetkaste ograde radi proširenja i pravljenja praktično novog POBOLJŠANOG mosta kada i ako se več planira "duplex " ili most veoma blizu "Brankovog " za metro ?Zašto već skupi metro ne ide ispod reke Save?
Jovan Aleksic
Jedno malo zapažanje - Centar za lokalnu samoupravu je još jedno udruženje građana, čiji su čelni ljudi politički angažovani, tj. prvopomenuti na njihovom sajtu, u rubrici "Naš tim", je poznati predsednik odborničke grupe jedne političke grupacije. Stoga logično pitanje - je li ovo konstruktivna kritika lokalnih vlasti, ili provizorno maskiran politički nastup?
Mirko Nbgd
Gospodin Nikola Jovanović je jedan od najboljih poznavalaca ovog grada, uostalom nije više u dnevnoj politici. On je za ovih list pisao 7 godina i zaslužuje svo poštovanje. Ovu analizuje je uostalom potpisao jedan od naših najvećih strucnjaka za železnicu, Karlo Polak.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja