četvrtak, 15.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 30.01.2021. u 20:00 Dejan Aleksić

Prolazi i januar, a tramvaji na linijama 2, 5 i 10 još ne rade

Krajem decembra iz Starog dvora uveravali da će između 20. i 25. januara na trase posle više od 19 meseci od „privremenog” ukidanja na saobraćajnu mapu grada biti vraćene linije 2, 5 i 10
Пробне вожње трамваја трају већ неко време (Фото Д. Мучибабић)

Kada se ciljni rok jednom probije, sva naknadna oročavanja nisu više bitna jer prvobitna reč i obećanje nisu održani. A još jedno u moru mnogih obećanja palo je kada je reč o nesnosno dugoj rekonstrukciji ulica od Ruzveltove do Cara Dušana. Ovoga puta obećanje koje su gradski oci dali krajem decembra o vraćanju tramvajskih linija 2, 5 i 10. Jer, krajem prošlog meseca iz Starog dvora uveravali su da će između 20. i 25. januara na trase posle više od 19 meseci od „privremenog” ukidanja na saobraćajnu mapu grada biti vraćene pomenute linije 2, 5 i 10, ali, ovih tramvaja ni na vidiku.

Uveliko se zakoračilo u 20. mesec otkako nema „kruga dvojke” niti tramvajskih veza od Kalemegdana do Ustaničke i Banjice, a da je i dalje i te kako neizvesno kada će one ponovo biti uspostavljene svedoči nekoliko činjenica sa terena. I dalje majstori na pojedinim tačkama u Cara Dušana obavljaju manje radove oko tramvajskih šina. Osim toga, na više mesta i dalje su na tramvajskim šinama palete sa granitnim pločama i drugi građevinski materijal, a i mnogi automobili su komotno parkirani na tramvajskom koridoru. Na sve to „Parking servis” još nije počeo da obaveštava vozače da uklone vozila sa tramvajskih šina, jer da jeste, to bi i te kako bio znak da se tramvaji ubrzo vraćaju u ovaj deo grada. Jeste da se već duže (pa i juče) organizuju probne tramvajske vožnje na delu deonice koja je rekonstruisana, ali sam povratak linija 2, 5 i 10 i dalje je neizvestan.

Kada će one konačno i biti vraćene, šta su pokazale probe tramvaja, da li je na novouređenoj trasi od Ruzveltove do tvrđave sve kako treba, pre više od deset dana pitali smo Sekretarijat za javni prevoz, ali do danas iz ovog gradskog ministarstva nisu stigli odgovori. 

Izvođači odavno poznati
Kako su u komentarima na ovu temu u poslednje vreme pojedini čitaoci zamerali što ne spominjemo imena izvođača ovih radova, smatrajući da ih krijemo, podsećamo da su izvođači odavno poznati i da je reč o konzorcijumu koji predvodi „Energoprojekt”. Ti izvođači su veoma dugo obnavljali Karađorđevu i Savski kej.

Zbog svega ovoga, ali i zbog same neopravdano duge rekonstrukcije poteza od Ruzveltove do Zoo-vrta, građani su opravdano kivni i nervozni. Stajališta su uveliko postavljena, ali putnici koji su do leta 2019. redovno koristili linije 2, 5 i 10 i dalje uzaludno čekaju tramvaje.

Gnev žitelja opravdan je i kada je reč o samoj rekonstrukciji. Jer, taman kada im se krajem prošle godine učinilo da su majstori napokon malo ubrzali, i kada je završen najveći deo posla na kolovozu, na trotoarima se sada opet odugovlači i pitanje je kada će oni biti završeni. Jeste da ih manje grupe majstora dovršavaju, ali sve to prilično je sporo. Građani reporteri, koji svakodnevno na društvene mreže kače slike sa tokom radova na ovoj deonici, zameraju što se prave i propusti, jer određeni poslovi nisu koordinisani, koji ne bi smeli da postoje na jednom ozbiljnom gradilištu. Ovih dana jedan od poslednje objavljenih propusta bila je bandera koja je na jednoj od raskrsnica u Cara Dušana postavljena baš na trasi ivičnjaka, zbog čega je ubrzo morala da bude pomerana.

Kada se sve sabere, čini se da bi tačka na rekonstrukciju koja se sa prekidima odvija od polovine juna 2019. mogla da bude stavljena u toku ovog proleća, odnosno skoro dve godine otkako su počeli radovi prvobitno oročeni na tek nešto više od šest meseci.        

Komеntari24
bb641
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Marina
Sacekajte, mozda Vesic, koji uporno hoce da u celosti promeni lice Beograda, ima plan da ukine krug dvojke i desetke, dva znamenja grada koja postoje decenijama. Zar nije pokusao da promeni trasu trolejbusa 28 koja je decenijama spajala Zvezdaru sa centrom grada. Covek koji je dosao u grad, menja koncepciju a da ni ne pokusa da se konsultuje sa gradjanima koji su rodjeni u Beogradu i ceo zivot proveli u njemu.
Kuka i motika
Energoprojekt i konzorcijum? Zasto se iznova i iznova angazuju kad stalno kasne i prave takve propuste? Ko ih stalno protezira? Mislim da odgovor na to svi znamo, a znamo i zasto. Dokle, e to ne znamo.
Nikola Nesic
Dragi građani gledajte, pamtite, pa kad dođete pred kutiju setite se ko je šta radio. Bar u Beogradu izbori su pod lupom, i sve zavisi od građana.
Бранко Ср'б Козаковић
Види Vlado, ја не припадам ни овима ни твојима, па могу говрити о оном што видим (колико простор и сећање то дозвољава). Твој осврт је ангажван, селективан,.. свакако прећуткује много тога и поједностављује, улепшава. Можда је теби било добро под "твојима", мени није, као што ми је лоше и под "овима". Тако ће се "будућност" сећати и ових - ми смо жртвовани за "будућу славу и потомство". Неће марити за наше муке, већ ће хвалити "улепшану прошлост". Не знам да ли живимо у истом граду?
Vlada
@Бранко Ср'б Козаковић Pokušavate da izjednačite nešto što nikako ne može. Prethodna vlast izgradila je dva nova mosta, više škola, nebrojeno vrtića, završavano je za normalno vreme i sve je u funkciji i danas. Sadašnje rukovodstvo Beograda, osim trenutno uspešne organizacije vakcinacije, nije imalo nijedan uspešan projekat. Setite se Trga republike, Karađorđeve, Slavije, Skadarlije, Cvetnog trga, i kao šlag na tortu, ulice od Vuka do Kalemegdana. Do prodavnice idemo kao specijalci.
Prikaži još odgovora
Boško Tomašević
A da se sve započeto vrati na ono kako je bilo? Možda bi bili brži. Tih par stotina metara raditi dvadeset meseci za mene koji živim u Austriji je sramota i reći, a kamoli se u stvarnosti sa time suočavati. A vidim na osnovu komenatara jednog čitaoca da ima i teže povredjenih kojima, valjda, niko niti ume, niti želi pomoći u traganju za naplatom otšete. Kakva sramota za izvodjače radova i gradske oce. I to na svakom mestu na kome se u Beogradu nešto popravlja ili gradi. Šta tek reći za banderu!
Milan Matić
Neverovatna je činjenica da naša građevinska industrija radi po celom svetu a da rekonstrukcije naših ulica i trgova pretstavljaju najprimitivnije maltretiranje građana. Odgovornim stručnjacima i političarima bih oduzeo radne dozvole doživotno. Po ovom načinu gradnje metro neće biti gotov ni za deset godina. Osim ako nas Kinezi opet ne ponize svojom odgovornošću.
Macak
Ovakvim tempom metro ne bi zavrsili ni za 1000 godina, jer ako neko ne moze da poploca 500kvm za skoro 2 godine...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja