petak, 23.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 02.02.2021. u 17:34 Branko Pejović

Ko hoće „po gasu” dobiće po džepu

Kontrola brzine na obnovljenoj magistrali od Užica do Zlatibora. – U samom Užicu 25 kamera
(Фото С. Јовичић)

Užice. – Brzinu vozila na obnovljenom zlatiborskom putu (magistrala Užice ‒ Bela Zemlja) i to u oba pravca, kontroliše postavljeni radar. Početak njegove primene, kao i kamera instaliranih na glavnim užičkim raskrsnicama te ovdašnjeg monitoring centra za bezbednost saobraćaja obelodanio je grad Užice, koji je obezbedio ovu opremu.

„Nabavka koju je sproveo grad Užice podrazumevala je nabavku 25 kamera i jednog radara, kao i neophodne prateće opreme za monitoring centar koji se nalazi u Policijskoj upravi Užice”, navode u saopštenju grada, vlasnika te opreme čiji je korisnik MUP Srbije (Policijska uprava Užice).

Ovim povodom ističe se da gotovo svi veći gradovi u Srbiji koriste kamere u svrhu bezbednosti saobraćaja (ili su u završnoj fazi uvođenja potrebne opreme), kako bi se povećao nivo bezbednosti pešaka na pešačkim prelazima, dece u okolini škola, kao i vozača svih vrsta vozila.

„Uspostavljeni sistem veći deo operacija obavlja automatski, bez prisustva policijskog službenika u monitoring centru. Neke od funkcija su automatsko prepoznavanje prekršaja (kao što je prolazak kroz crveno svetlo na semaforu), preko registarskih tablica. Radar koji kontroliše brzinu kretanja postavljen je na izlazu iz Užica na zlatiborskom putu, gde je maksimalna dozvoljena brzina kretanja 50 kilometara na čas.”

Upravo se o ovoj meri preduzetoj na magistrali najviše govori među vozačima, nenaviknutim da dobrim delom zlatiborskog puta (na kome su ponegde i tri trake) voze 50 na sat. Pisali smo da je magistrala kroz užički kraj (od Ovčar Banje do Sušice, ukupno 52 kilometra) obnavljana godinama i potpuno završena pre dva meseca. Bio je to najveći putni poduhvat u jugozapadnoj Srbiji u poslednjih deceniju i po, pri čemu je u rekonstrukciju deonice od Užica do Sušice (15 km) država uložila milijardu i 280 miliona dinara.

Napravljen je savremen put, pa se sada ovim delom magistrale vozi lako i bezbedno. S tim što je dozvoljena brzina vožnje smanjena, a preticanja ograničena. Novopostavljeni znakovi na ovom, znatno boljem putu, nameću po 10-20 kilometara na čas sporiju vožnju nego na ranijem dotrajalom. Iz bezbednosnih razloga, da se primire oni što brzo voze. Radarska kontrola je pojačana, onaj ko bi ovuda „po gasu” (a ima takvih) dobiće po džepu.

Povodom novih saobraćajnih rešenja na zlatiborskom putu razvila se i rasprava na društvenim mrežama. Jedni hvale bolje uslove za vožnju i više brige za bezbednost saobraćaja, posebno u naselju Bela Zemlja gde se znakom usporava vožnja jer ima novi pešački prelaz. Drugi kritikuju što zbog preduge pune linije kilometrima nema mogućnosti preticanja, pa kad nestrpljivi dočekaju isprekidanu bude ulaženja u makaze, što se sada mora 50 tamo gde je bilo 80, a ograničenja brzine su na obnovljenom putu takva kao da se vozi po makadamu. Tu prikazuju i prizore snimljene iz vozila kako pojedini bahati vozači (uglavnom skupljih auta) na ovoj deonici magistrale bezobzirno (i nekažnjeno) pretiču kolonu preko pune linije.                                      

 

Komеntari13
af62d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Онај ко је претицао на пуној линији, претицаће и даље, ко је возио преко ограничења, возиће и даље. У земљи, у којој се полиција прави невешта, када види "блинкере" купљене у кинеским продавницама, то пропагандно "по џепу" чека само мене и мени сличне. Нико не пита саобраћајне стручњаке, ако је пут обновљен и ако имају по две, три, па макар и само по једна трака, ЗАШТО је ограничење ван насељеног места 50км/ч? Због безбедности или због оног "по џепу"? Да ли је казна СРЕДСТВО или ЦИЉ САМА СЕБИ?
Lili Vu
Po Dzepu u Srbiji ne funkcionise ! Oni bogati imaju rodjake da ih oslobode kazne, a ostatak Srbije ima prazne dzepove.
zoran milosevic
svejedno sirotinja mora da plati
Vlade
Apsolutno nebulozna ogranicenja, na obnovljenom magistralnom putu sa delovima sa tri trake ogranicenje 50, moram da kazem maloumna odluka. Zivim u uvom kraju, svakodnevno putujem , samo sto su uspeli da naprave su nepregledne kolone, iine sa besnom kolima koji ne haju za igranicenja. Tacno mi je muka svaki put kad iz Uzica krenem ka Zlatiboru.
Петар Клеба
50km је "сачекуша", нема везе са безбедношђу. то сви саобраћанји полицајци знају.
zoran milosevic
to je prava istina bravo
Mile
Čemu bacanje para na rekonstrukciju puta ako je saobracaj usporen? Ako smanje jos malo, npr na 20km/h biće super bezbedno!
zoran milosevic
pa da onda mozemo i pored puta njivama

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja