ponedeljak, 12.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 07.02.2021. u 09:34 Biljana Lijeskić

Teško je suditi šta je danas greh

Koreografski debi Igora Pastora, balet „Sedam smrtnih grehova”, premijerno na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu
Сцена из Пасторовог балета „Седам смртних грехова” (Фото: НП)

Sedam smrtnih grehova su: proždrljivost, požuda, pohlepa, zavist, gnev, gordost i lenjost. Teško je suditi u današnje vreme šta je sve greh! Pored ovih sedam u 21. veku se može dodati još dosta drugih grehova. Mene su upravo ovih sedam inspirisali da uradim baletsku jednočinku, ali nikako nisam želeo da pokazujem otvoreno koja osoba predstavlja određeni greh. Želim da publika sama donese sud koji igrač šta prikazuje, svakim svojim pokretom koji ima duboko značenje, kaže Igor Pastor, prvi solista baleta nacionalnog teatra, koji je u okviru projekta „Mladi koreografi” premijerno kompletan autor baleta „Sedam smrtnih grehova”, koji ćemo videti 9. februara u 19 časova na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu. Reprize njegovog koreografskog debija zakazane su 13. i 25. ovog meseca.

Iako je vreme pandemije protivnik umetnosti, Igor Pastor će prošli Uskrs pamtiti po nagradi „Terpsihora”, koju mu je dodelilo Udruženje profesionalnih baletskih igrača, koreografa i pedagoga Srbije, za dosadašnje odigrane uloge. Naš sagovornik je po završetku školovanja u Novom Sadu 2009, bio angažovan prvo u SNP-u, a potom i u Narodnom pozorištu u Sarajevu, da bi 2010. prešao u prestonički nacionalni teatar. Sjajno je odigrao princa Zigfrida u „Labudovom jezeru”, a iza njega su uspešne role u „Don Kihotu”, „Krcku Oraščiću”, „Uspavanoj lepotici”, „Plavoj ptici”, „Žizeli” itd. Pre pandemije se pripremao za balet „Bajadera” i nada se da će i u ovoj predstavi zaigrati.

‒ Interesovanja za koreografsku aktivnost potiču još iz srednje škole, kada smo u završnoj godini imali zadatak da uradimo svoju improvizaciju onako kako smo osećali da treba. Zajedno sa drugaricom iz razreda osmislio sam duet i bio mi je izazov da kreiram pokret za dvoje, koji dišu kao jedno. Kada su videli moju koreografiju naši profesori su bili oduševljeni i uvrstili su je te godine u program koncerta baletske škole. Tada je to bio veliki izazov za mene i imao sam divan osećaj zbog mnogih pohvala. Sada kada radim premijerno balet „Sedam smrtnih grehova”, pomislim ponekad da sanjam, a taj san će se obistiniti na velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu ‒ kaže Igor Pastor i dodaje da u njegovom delu igraju prvaci baleta Bojana Žegarac, Milan Rus, Jovica Begojev. Solisti: Tijana Šebez, Nikola Bianko, Samuel Gest i ansambl baleta.

Igor Pastor (Foto: NP)

Pored izvrsnih igrača postoji ogroman tim koji radi gotovo četiri meseca na ovom projektu. Asistent je Maja Bajčetić, scenograf Jasna Saramandić, kostimograf Katarina Grčić i Miroslav Bako, kao kompozitor koji je komponovao, kako kaže naš sagovornik, remek delo i doneo nešto novo na scenu Narodnog pozorišta.

Igor Pastor o uticajima i onim koreografima koje ceni, ali i o poruci njegovog prvog baleta kaže:

‒ Veliki utisak su na mene ostavili Jirži Kilijan, Vilijam Forsajt, Garet Smit, David Doson zato što su doneli inovativnost u balet, specifičan pokret i još specifičnija dela i pomerili su granice baletskog pokreta i njegovu tehniku. Moj balet „Sedam smrtnih gehova” poručuje da čovek u savremenom, brzom i oholom svetu koji nam je nametnut, često zbog svojih ambicija i interesa zapostavlja prave vrednosti. I nesvesno gubi svoju iskonski čistu stranu, ulazeći neopaženo u tamu ljudskog greha. Na tom putu može se stići do svetlosti oslobađanja od greha ili zauvek ostati zarobljen u njegovoj tami.

Naš sagovornik za kraj posebno naglašava:

‒ Želim da zahvalim upravnici Narodnog pozorišta Ivani Vujić i direktoru Baleta Konstantinu Kostjukovu na ukazanoj prilici za učešće u ovogodišnjem programu „Mladi koreografi”. Ovo je moja prva prilika da se oprobam u koreografskim vodama. Zaista sam uživao radeći na ovom projektu i videću šta mi nosi budućnost kao koreografu, ali sam i dalje aktivan baletski igrač. Jedino trenutno što priželjkujem jeste da se svet vrati u normalu i da svi zaboravimo na dešavanja u proteklom periodu. Kad se budemo vratili normalnim životima, svojim tokom dolaziće nova dela i uloge.

Komеntari6
168ff
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan
Igrala se deca. Strasno je kad se neuki igraci igraju koreografije u nacionalnim kucama. Mladi deckic je prvo trebao da napravi dva tri igrokaza negde pre nego sto je neko dozvolio da ovo izadje na daskama jedne nacionalne kuce
Миодраг Стојковић
уредниче, када би могао да обелоданим своје аргументе, видело би се шта је ГРЕХ према појединцу уметнику и колики је то ГРЕХ, овако празна прича ...
Драгољуб Збиљић
Оном ко верује у Бога лако му је да зна шта је грех, а они који за себе мисле да су бог, они не могу знати шта је грех. Тачније, умишљени богови мисле да су безгрешни, ма шта (у)чинили.
Srbin(61%)......
Najveci greh danasnjice sto ljudi vise ne igraju-ne dancuju.Vec po celi dan senluce nad tasturom.Postali su pohlepni,prozdrljivi,pozudni,zavisni i gnevni od kuce.Citajte-na daljinu,na prazno.Biti sve to,bez licnog kontakta sa onima sa druge strane zice nije nikakvo umece vec teska pozast i animalnost.Da bismo se ponovo ukljucili u kolo,igru trebace nam dugogodisnje odvikavanje od gneva i ucenje da ponovo stanemo na obe noge...!
Jovan Milanovic
Balerina Tijana se ne preziva kako je navedeno.
Киза
Тијана Шебез (Tijana Sebez) у зависности да ли се пише онако како се изговара (што је по Српском правопису) или онако како је у изворном облику (што практикују Хрвати). Само кажем....

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja