Sedam smrtnih grehova su: proždrljivost, požuda, pohlepa, zavist, gnev, gordost i lenjost. Teško je suditi u današnje vreme šta je sve greh! Pored ovih sedam u 21. veku se može dodati još dosta drugih grehova. Mene su upravo ovih sedam inspirisali da uradim baletsku jednočinku, ali nikako nisam želeo da pokazujem otvoreno koja osoba predstavlja određeni greh. Želim da publika sama donese sud koji igrač šta prikazuje, svakim svojim pokretom koji ima duboko značenje, kaže Igor Pastor, prvi solista baleta nacionalnog teatra, koji je u okviru projekta „Mladi koreografi” premijerno kompletan autor baleta „Sedam smrtnih grehova”, koji ćemo videti 9. februara u 19 časova na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu. Reprize njegovog koreografskog debija zakazane su 13. i 25. ovog meseca.
Iako je vreme pandemije protivnik umetnosti, Igor Pastor će prošli Uskrs pamtiti po nagradi „Terpsihora”, koju mu je dodelilo Udruženje profesionalnih baletskih igrača, koreografa i pedagoga Srbije, za dosadašnje odigrane uloge. Naš sagovornik je po završetku školovanja u Novom Sadu 2009, bio angažovan prvo u SNP-u, a potom i u Narodnom pozorištu u Sarajevu, da bi 2010. prešao u prestonički nacionalni teatar. Sjajno je odigrao princa Zigfrida u „Labudovom jezeru”, a iza njega su uspešne role u „Don Kihotu”, „Krcku Oraščiću”, „Uspavanoj lepotici”, „Plavoj ptici”, „Žizeli” itd. Pre pandemije se pripremao za balet „Bajadera” i nada se da će i u ovoj predstavi zaigrati.
‒ Interesovanja za koreografsku aktivnost potiču još iz srednje škole, kada smo u završnoj godini imali zadatak da uradimo svoju improvizaciju onako kako smo osećali da treba. Zajedno sa drugaricom iz razreda osmislio sam duet i bio mi je izazov da kreiram pokret za dvoje, koji dišu kao jedno. Kada su videli moju koreografiju naši profesori su bili oduševljeni i uvrstili su je te godine u program koncerta baletske škole. Tada je to bio veliki izazov za mene i imao sam divan osećaj zbog mnogih pohvala. Sada kada radim premijerno balet „Sedam smrtnih grehova”, pomislim ponekad da sanjam, a taj san će se obistiniti na velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu ‒ kaže Igor Pastor i dodaje da u njegovom delu igraju prvaci baleta Bojana Žegarac, Milan Rus, Jovica Begojev. Solisti: Tijana Šebez, Nikola Bianko, Samuel Gest i ansambl baleta.

Pored izvrsnih igrača postoji ogroman tim koji radi gotovo četiri meseca na ovom projektu. Asistent je Maja Bajčetić, scenograf Jasna Saramandić, kostimograf Katarina Grčić i Miroslav Bako, kao kompozitor koji je komponovao, kako kaže naš sagovornik, remek delo i doneo nešto novo na scenu Narodnog pozorišta.
Igor Pastor o uticajima i onim koreografima koje ceni, ali i o poruci njegovog prvog baleta kaže:
‒ Veliki utisak su na mene ostavili Jirži Kilijan, Vilijam Forsajt, Garet Smit, David Doson zato što su doneli inovativnost u balet, specifičan pokret i još specifičnija dela i pomerili su granice baletskog pokreta i njegovu tehniku. Moj balet „Sedam smrtnih gehova” poručuje da čovek u savremenom, brzom i oholom svetu koji nam je nametnut, često zbog svojih ambicija i interesa zapostavlja prave vrednosti. I nesvesno gubi svoju iskonski čistu stranu, ulazeći neopaženo u tamu ljudskog greha. Na tom putu može se stići do svetlosti oslobađanja od greha ili zauvek ostati zarobljen u njegovoj tami.
Naš sagovornik za kraj posebno naglašava:
‒ Želim da zahvalim upravnici Narodnog pozorišta Ivani Vujić i direktoru Baleta Konstantinu Kostjukovu na ukazanoj prilici za učešće u ovogodišnjem programu „Mladi koreografi”. Ovo je moja prva prilika da se oprobam u koreografskim vodama. Zaista sam uživao radeći na ovom projektu i videću šta mi nosi budućnost kao koreografu, ali sam i dalje aktivan baletski igrač. Jedino trenutno što priželjkujem jeste da se svet vrati u normalu i da svi zaboravimo na dešavanja u proteklom periodu. Kad se budemo vratili normalnim životima, svojim tokom dolaziće nova dela i uloge.