ponedeljak, 12.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 17.02.2021. u 12:55 Milan Janković

O Kalemegdanu i gondoli

Gradonačelnik obišao Beogradsku tvrđavu, pohvalio „Pobednika” i izrazio nadu da će grad oživeti na novi način
„Победник” и градоначелник, Пројекат на столу Управног суда (Фото: Беоинфо)

Gradonačelnik Zoran Radojičić obišao je Kalemegdanski park i Beogradsku tvrđavu, a posebnu pažnju posvetio je lokacijama na kojima su prethodne dve godine urađeni mnogi projekti u koje je uloženo gotovo 350 miliona dinara. Naglasio je spomenik „Pobednik” kao jedan od važnijih projekata.

– Rekonstruisan je i Spomenik zahvalnosti Francuskoj, kao i 28 različitih staza ukupne površine 19.000 kvadratnih metara. Takođe, obnovljen je i Carigradski drum, Česma Mehmed-paše Sokolovića, tri mosta u okviru tvrđave, Barokna kapija i Sahat kapija, kao i Veliko i Malo stepenište. U narednom periodu će se rekonstruisati i Zindan kapija. U toku godine dva miliona ljudi prođe i uživa u ovom prostoru, zato želimo da ga napravimo još lepšim i funkcionalnijim – rekao je Radojičić.

Ne da se baš precizirati iz izveštaja Beoinfa o kojih je dva miliona posetilaca mislio gradonačelnik ‒ pre pandemije ili danas ‒ tek, Radojičić je istakao da će biti urađeno i značajnih stvari u okviru takozvanog pametnog grada.

– Pre svega biće instalirane sigurnosne kamere u različitim fazama. Takođe, biće omogućen i vaj-faj sistem na tvrđavi, odnosno u parku. Važno je da nastavimo sa ulaganjem u Kalemegdanski park i Beogradsku tvrđavu jer je to veliko blago koje imamo – kazao on.

Gradonačelnik je priznao da pre nego što je došao na tu funkciju nije prepoznao koliko treba brige i ulaganja u ovaj deo grada. Rekao je da je ranije više emotivno uživao, dok sada shvata suštinski značaj ovog prostora i vidi koliko ovde ima istorije. I dodao je da je cela jedna era ispreplitana na ovim prostorima, od prvog veka do danas. Radojičić se osvrnuo i na projekat gondole koji, po njegovom mišljenju, ima veliki značaj.

– S obzirom na veliki broj posetilaca, domaćih i stranih, koji dolaze u obilazak ovog dela grada, važno je da se omogući konekcija i sa drugim delovima grada. Pre svega, da se poveže ovaj deo sa obalom reke, Beton halom, kao i sa celim šetalištem koje je sve značajnije. Ceo ovaj koncept može da oživi grad na novi način – zaključio je gradonačelnik.

A da li će novi koncept zaživeti? Glavni gradski urbanista Marko Stojčić pre neki dan je rekao da je izrada plana za gondolu na Kalemegdanu odavno završena, ali da je u toku sudski spor.

‒ Ukoliko se steknu zakonske mogućnosti, nema razloga da se ne nastavi sa radovima, jedino ako sud ne odluči drugačije. Ovo je pravna država i tako će biti u ovom slučaju ‒ obećao je Stojčić.

Podsećanja radi, nevladina organizacija Regulatorni institut za obnovljivu energiju i životnu sredinu (RERI) podnela je Upravnom sudu tužbu za poništavanje rešenja o građevinskoj dozvoli za izvođenje radova na izgradnji stanice gondole na Kalemegdanu. Poslednja rasprava održana je 9. februara, a sud je, prema nezvaničnim saznanjima, najavio da će konačnu odluku u ovom postupku doneti u roku od mesec dana. RERI podseća da je Upravni sud još u aprilu 2019. godine doneo rešenje kojim se nalaže zaustavljanje radova na projektu gondole na Kalemegdanu do donošenja konačnog rešenja o zakonitosti građevinske dozvole koju je za pripremne radove izdalo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Očigledno je da će na odluku o izgradnji ili obustavi svih već isplaniranih radova morati još da se čeka. Ali, navikli smo već...

Malo podsećanje

Gradonačelnik Radojičić je još u novembru 2018. godine pozvao zainteresovane firme da učestvuju na tenderu za izgradnju beogradske gondole od Kalemegdana do Ušća. Tada je procenjena vrednost investicije bila oko 1,8 milijardi dinara, bez PDV-a. Zamišljeno je da žičara bude duga jedan kilometar, a da se putnici prevoze u 25 kabina. Vlasti su izrazile nadu da će svi radovi biti završeni do kraja 2019. Planirano je da gondola prevozi 3.000 osoba na sat, u oba smera, a vreme putovanja sa jedne strane reke na drugu iznosilo bi oko pet minuta. Prema tadašnjoj stručnoj proceni, uloženi novac u izgradnju gondole trebalo bi da se vrati za oko šest godina. Sve ovo objavljeno je na zvaničnom sajtu Beograda 13. novembra te 2018. godine.

Komеntari10
410fa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mile Metar
1 kilometar dužina gondole?!?!?!?!?
Немања Опанчаревић
Колико овај народ треба да потпише петиција да би га неко чуо?!? Не, не и не за жичару! Ако се изгради пешачко-бициклистички мост око/близу Аде, чамџије које су је повезивале са Н. Београдом остаће без посла, нека се спусте подно Калемегдана и превозе оне који брзо хоће до Музеја савремене уметности, Ушћа и обећане нове најглупље атракције - Старог савског моста на сувом!
Боре
Лаковеран си ако мислишиш да ико разматра колико потписа нека петиција има.
Баш
Блесаво је правити гондолу и урушавати изглед тврђаве и губити статус код УНЕСКА као културно заштићеног добра али судећи по одобреним коментарима живимо у време "уграђивања" и "демократије" а о "правној држави" да се и не говори.
Jovo Kovačina
Želja mi je da doživim da se ta gondola uradi. I da to bude kao u Barceloni, od Luke do brežuljka Monžujik. A ovde bi to puno značilo da se posetioci predivnog Kalemegdana spuste gondolom preko Save do Muzeja Savremene umetnosti. I te kako bi ovim još više oživeo posetiocima prelepi deo leve obale Save od Brankovog mosta do Ušća, a i deo rukavca Dunava prema hotelu Jugoslavija. Verujem da će ovo biti uradjeno kad- tad.
dj senna
Nadam se da se želja neće ispuniti. Ne može nikako da se poredi gondola iznad Port Vell-a u Barseloni koja ide 100m iznad luke i pruža pogled na celu Barselonu sa ovom nakarada koja je planirana da ide visinom Brankovom mosta sa kojeg se pruža lepši pogled nego što bi se sa te beskorisne gondole moglo videti. Ona u Barseloni stoji na tornjevima visine 100m i nijedno drvo nije moralo da se poseče prilikom njene izgradnje, dok su za ovu već posekli pola Ušća i čuveno drvo na platou na Kalemeganu..
katarina
neće.
Eric
Neophodno je povezati obale Save s Beogradskom tvrdjavom. Na desnoj obali Save je pristanište "Beograd" i to je od pamtiveka bio ulaz u Beograd i Srbiju s reka.U prethodnim godinama veliki broj gostiju Beograda dolazio je s reka.Bar 50000 stranih posetilaca dolazilo je rečnim kruzerima.To su uglavnom gosti u poznijim godinama i njima zaista treba lakši prilaz do tvrdjave.Jedno od rešenja su pokretne stepenice na mestu Velikih stepenica.Gondola s desne obale sigurno ne. Ko će to da koristi
Nikola
Pa zar ne znate da takva pasarela VEĆ POSTOJI pobogu ?!!!
española
pokretne stepenice su savrseno resenje koje moze da se uklopi u prostor bez devastiranja istog. pogledajte pokretne stepenice u Toledu, im ih na cak dva mesta i fenomenalne su. i da, besplatno se koriste, rade, i sve oko njih je cisto

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja