sreda, 14.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 25.02.2021. u 17:45

Izgradnja metroa u Beogradu počinje krajem godine

(Фото Танјуг)

Premijerka Ana Brnabić izjavila je danas da će izgradnja metroa u Beogradu početi krajem godine i da je novac u budžetu obezbeđen i za studije izvodljivosti i za početak gradnje.

Brnabić je tako odgovorila na pitanje narodnog poslanika Stranke pravde i pomirenja (SPP) Jahja Feharovića u Narodnoj skupštini kada će početi izgradnja beogradskog metroa.

Podsetila je da je Vlada Srbije potpisala predugovore sa kineskim i francuskim kompanijama koje će raditi na izgradnji metroa, ali i da je budžetom za ovu godinu obezbedila novac za početak izgradnje, studije izvodljivosti i projektno-tehničku dokumentaciju.

„Sada možemo da kažemo da će do kraja godine početi izgradnja metroa u Beogradu”, rekla je Brnabić.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović kazao je da će u novembru početi radovi na izgradnji depoa za beogradski metro u Makišu, a da će nakon toga krenuti izgradnja prve linije metroa od Železnika do Mirijeva.

Dodao je da će za dve godine početi izgradnja druge linije od Zemuna do Mirijeva.

Istakao je da je vrednost investicije za prve dve linije metroa 4,4 milijarde evra, a da je, dodaje, u planu da se gradi i treća.

Govoreći o završetku radova na obe linije, Momirović je naveo da će prva linija biti završena do 2028. godine, a druga do 2030. godine.

Momirović je rekao da je izgradnja metroa najveća investicija u istoriji Beograda.

Komеntari12
0cb4f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

glupi seljo
Ponovo sarena laza i propala investicija koja samo sluzi da strani mentori zaduze Srbiju jos jednim enormnim kreditom. Umesto da se posvetimo esencijalnim infrastrukturnim projektima od kojih zavisi opstanak nacije, bacaju se pare samo na Beograd. Svake godine oboli sve veci broj gradjana od raka, natalitet nikakav, propadamo na mnoge nacine a rezim trosi pare na besmislice po Beogradu i gura pare u dzepove osvedocenim neprijateljima Srbije.
marko
Teoretski je nemoguće regularno početi izgradnju metroa ove godine . Sam proces izrade tehničke dokumentacije , definisanje reguratornih tehničkih parametara , prilagođavanje zakonskih akata , propisa i pravilnika potrebnih za dobijanje odobrenja za gradnju , formiranje parcele , potrebnih urbanističkih parametara , neophodnih geotehničkih ispitivanja , snimanja postojećih objekata na trasi i njihova sanacija kao i pravnih okvira vezanih za potrebnu exproprijaciju itd zahteva mnogo vremena . Prosto treba biti realan sa rokovima , a ne bespotrebno obećavati nemoguće , pogotovu što je òčigledno da se ovog puta sigurno ide ka tom poduhvatu .
Mihailo Vuković
Ovo je nemoguća misija da se napravi ukrštanje linija podzemnog metroa, sa velikom podzemnom stanicom, ispod savskog amfiteatra, gde se već milenijumima ukrštaju masivni podzemni vodotokovi. Osim toga, predviđene trase nikada ne mogu biti profitabilne, jer ne idu pravcima kuda se prevozi najveći broj građana. Znači da će se baciti milijarde, pre nego se od ovakvog projekta odustane.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Nadležni planiraju izgradnju »metroa« u Beogradu, a do danas nisu uspeli da za saobraćaj »BG voza« osposobe odavno u prošlom veku izgrađene tunele »Karaburma«. Naime, od leve i desne cevi tunela »Vračar« izgrađene su dve cevi tunela »Karaburma«, svaka dužine po 600m i to leva cev u periodu 1975-1977, a desna cev 20 godina kasnije. A da bi se tuneli »Karaburma« osposobili za saobraćaj i linije »BG voza« produžile do Karaburme i dalje do Rospi Ćuprije.treba samo postaviti šine i kontaktnu mrežu.
Daliborka
Metro je za mene od Mirijeva (preko Pravnog fakulteta,Terazija,kalemegdana, Novog Beograda do gornjeg grada Zemuna ali pravo a ne po strani cik-cak.Druga linija od Dorćola (preko Terazija) Banovog Brda do Vidikovca.Presek na bude Zeleni venac .Ovo što se predlaže to je iskorišćavanje postojećih pruga pre prvog svetskog rata.Kako da dodjem do Prokopa i Beograda na Vodi???? gde je tu "metro"!!!"

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja