ponedeljak, 12.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 01.03.2021. u 13:09 M. J.

Inicijativa „Ne davimo Beograd”: Farsa oko naslednika „Bus plusa”

(Фото Р. Крстинић)

Tender za izbor novog operatera za naplatu karata koji bi trebalo da zameni „Bus plus” očigledna je farsa, a vlast i učesnici se nisu potrudili čak ni da sakriju da je jedina namera javnog poziva da se istoj firmi ponovo dodeli ovaj profitabilni ugovor, saopštava Inicijativa „Ne davimo Beograd”. Oni podsećaju da su stigle samo dve ponude – zajednička ponuda srpsko-hrvatskog konzorcijuma „Bus lodžik” i „Penta”, koja ni izbliza ne ispunjava uslove tendera, bez bankarskih garancija i bez uslova da su održavali sistem sa više od 1.000 vozila, i turskog „Kent karta”, inače vlasnika firme koja je do sada obavljala posao.

– „Bus plus” nije ispunio svoju svrhu prilikom trajanja prethodnog ugovora, a promena imena u „Beogradska kartica” samo je način da se podmetne isti sistem pod drugim imenom. Dve verovatno najbitnije stavke koje je sistem trebalo da omogući, optimizacija javnog prevoza kroz brojanje putnika i sama naplata, podbacile su. Ovo potvrđuju i brojne izjave zvaničnika da se između 30 i 50 odsto građana švercuje u javnom prevozu. Danas postoje mnogo naprednije metode brojanja putnika i svaki noviji autobus ima automatske brojače, tako da ta napredna funkcija sistema naplate karata prosto više nije neophodna, a i teško je sprovodljiva jer građeni nisu spremni da stalno validiraju svoje mesečne karte, što je i razumljivo i nepotrebno – kažu u incijativi.

U saopštenju se navodi da ono što „Bus plus” jeste ostvario je postavka sistema naplate, ali onda se postavlja logično pitanje, zbog čega grad ne preuzme postojeći softver za šta ima mogućnost i ne nastavi naplatu karata samostalno, pod nazivom „Beogradska kartica” i bez posrednika. „Ne davimo Beograd” smatra da bi dobit koja ostaje gradu mogla da bude uložena u napredniji sistem optimizacije linija javnog prevoza kroz automatsko brojanje putnika i povećanje plata vozača.

Komеntari6
65649
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Милош
Оће ли нова маркица да важи за беовоз и жичаре на Копу, питам за друга?
Киза
Увид у власничку структуру (директор, менаџер или шта већ), "Кент карта" дао би одговоре на сва нејасна питања и недоумице и онда би свима све било јасно (и транспарентно). Само кажем...
Nada
Pa da. Vlasnici ,,turske,, firme su: Ruzica Djindjic, Djilas i Veljko Vlahovic. Govorilo se o tome kad su bile pobune protiv bus-plusa. A oni su u vlastima i dalje, ostace to ocigledno.
Stefan Vasic
Misljenja sam da bi vremenska karta bolje delovala. Uplatite pola sata i vise, pa kad se udaljite 10tak metara od aparata vreme staje. A ne ovako 1,2 ili tri stanice placam isto kao 5,6 ili vise stanica. Ne pricam o ceni karte, vec o nacinu placanja. Mozda gresim.
Саша Микић
ГСП је од свог оснивања наплаћивао карте и вршио контролу у возилима. Одједном то више не уме. Које ту луд, а ко збуњен? Вратите наплату и контролу ГСП-у и решен проблем.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja