petak, 23.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 03.03.2021. u 23:33 A. K.

Umetnički osvrt na NATO bombardovanje

Катарина Анђелковић у Малој галерији УЛУПУДС-а (Фо­то М. Спа­со­је­вић)

Multimedijalno predavanje „Arhitektura kao vizuelni resurs: estetska refleksija o posledicama rata” Katarine Anđelković i njena izložba digitalnih grafika „War /Un/ Story” organizovani su u Maloj galeriji ULUPUDS-a. Autorka objašnjava da  je reč o osvrtu na apokaliptični scenario NATO bombardovanja bivše SRJ 1999. godine. Prikazani radovi, kako napominje Katarina, prate način na koji se mentalna slika objekta Generalštaba Vojske Jugoslavije menjala, misleći na period od bombardovanja do danas. Ističe da joj je cilj bio da na umetnički način, estetskim elementima, prikaže taj period. Umetnica se u svom istraživanju pita da li je ratna elegija zasenila entuzijazam za sećanje i oživljavanje prošlosti ili ustupa mesto vizuelnim narativima, koji možda mogu da objasne prošlost ili da je barem sačuvaju od zaborava.

Anđelkovićeva napominje da su svi radovi nastali u procesu istraživanja u sklopu programa doktorskih i postdoktorskih studija. Prikazani eksperimenti publikovani su u nekoliko značajnih internacionalnih naučnih časopisa. Postavka je otvorena do 12. marta.

Katarina Anđelković je teoretičar, arhitekta u praksi, istraživač i slikar. Ona predaje na internacionalnim konferencijama u naučnoj oblasti savremena estetika arhitekture, filozofija filma, novih medija i grada, istraživanja crtanja i vizuelne kulture u više od 26 zemalja Evrope, Ujedinjenog Kraljevstva, Severne Amerike i Kanade. Za svoj rad je nagrađivana, a dobitnica je i nagrade Privredne komore Beograda za najbolji master rad odbranjen na univerzitetima u Srbiji u svim disciplinama.

Komеntari3
7ce58

Fridrik P.
to je bilo bombardovanje SRBIJE. Prestanite da hodate na prstima kad se osvrcete na zlocine Zapada prema vama,tamo
Ljuba
Alal ti vera Katarina!
Sreten Bozic -Wongar
Vekovna tema . Na Srbiju je baceno preko 30 tona osiromasenig uranijuma koji ce ubijati zivot na zemlji preko 20 000 godina.. Ubijena je Mlena Rakic dok je u svome domu sedela na nosi - Najveci zlocin u istoriji Evrope. Cestitke Katarini Andjelkovic na njenom umetnickom radu. Fotografija je medijum veran istini .