nedelja, 11.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 07.03.2021. u 19:30 Milan Galović

Kako se postaje pilot „miga 29”

Da bi se ušlo u kabinu ovog aviona, neophodna je diploma Vojne akademije, a zatim i veliki broj sati provedenih na simulatoru
Обука на ловачким авионима почиње по завршетку Војне академије (Фото Министарство одбране)

Vojska Srbije, zahvaljujući donacijama Rusije i Belorusije, do juna će imati eskadrilu od 14 lovačkih aviona „mig 29” koji će nakon modernizacije spadati u najrespektabilnije vazduhoplove te vrste u ovom delu Evrope. San mnogih dečaka bio je, a i danas je, da upravljaju takvim moćnim „mašinama”.

Da bi ga ostvarili moraju da završe Vojnu akademiju koja do kraja marta prima prijave kandidata za studije. Na akademiji se uči pilotiranje na avionima „lasta” i mlaznim avionima G-4.

Kada diplomiraju, mladi piloti se raspoređuju u eskadrile u sastavu 204. i 98. vazduhoplovne brigade. Kao mladi potporučnici mnogi od njih će poželeti da postanu piloti na „migu 29”.

Kako je saopštilo Ministarstvo odbrane, posle teoretskih priprema i velikog broja sati provedenih na simulatoru, mladi piloti stiču uslov da uđu u kabinu ovog aviona.

Potporučnik Žarko Žarković je prošle godine prešao iz 252. školsko-trenažno-avijacijske eskadrile u 101. lovačku eskadrilu, čime je, kako kaže, ostvario svoj san. U ovoj jedinici, na aerodromu u Batajnici, trenutno se nalazi deset „migova 29”, a još četiri aviona će do početka leta biti isporučena iz Belorusije.

– Još kao mali gledao sam avione koji nadleću moje rodno mesto, nedaleko od batajničkog aerodroma, pa su se ta želja i ljubav u meni javile kada sam bio četvrti razred osnovne škole i već tada sam odlučio da upišem Vojnu gimnaziju, a kasnije i Vojnu akademiju, smer vazduhoplovstvo – objašnjava Žarković.

On je najmlađi pilot 101. lovačke eskadrile, jedan je od trojice pilota koji prolaze kroz proces preobuke za „mig 29”. Ona se sastoji od tehničke učionice u trajanju od pet nedelja, gde se proučavaju konstrukcija aviona i kako se koriste sistemi kojima je avion opremljen.

Nakon toga sledi takozvana zemaljska priprema, u trajanju od dve nedelje, gde se uči tehnika pilotiranja avionom „mig 29”. Posle sedam nedelja teoretske nastave polažu se pismeni i usmeni ispiti. Kruna preobuke je letačka obuka na ovom vazduhoplovu.

Kapetan Petar Stefanović, pilot 101. lovačko-avijacijske eskadrile, posle završetka Vojne gimnazije imao je priliku da studira u Kolorado Springsu, u Vazduhoplovnoj akademiji oružanih snaga SAD. Neobičan put obrazovanja ga je odveo u Rusiju na preobuku za „mig 29”.

– U Ruskoj Federaciji imao sam priliku da ovladam veštinama osnovne i borbene obuke i da tamo još jednom idem na naprednu letačku obuku. Oni imaju velike vazduhoplovne centre i u skladu s tim obuka je bila kvalitetno struktuirana i odlikovala se velikim intenzitetom letenja – ističe Stefanović.

Komеntari8
75a1b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Karolj Romoda
Ma bitku ne bije svetlo oružje, već hrabro srce junaka!... Samo bolje da to ne bude potrebno nikada.
cjepidlaka
Tako što prvo savladaša MIG 28.
Nikola Nesic
Šta se dešava kad vam avione daju Rusi? Na obuku u Rusiju. Shodno tome i u sukobu se mogu koristiti samo protv NATO snaga, a onda ćemo opet izgubiti sve avione i pilote, pa sve od početka. Možda u tom ponavljanju rđavog izbora jednom neko nešto i nauči.
slamkamenac
A to bi bilo? Da kupimo NATO avione pa da ni jedan ne radi kad zatreba...
zoran
Nisu u pitanju nikakve donacije aviona...sve je uredno plaćeno i još se isplaćuje...proverite u MO pre nego ovako pišete.
Gale
U Srbiji u proseku su najstariji piloti na ovoj klasi letelica. Drugo nema ih dovoljno. Trece problem je sa G4 preci na ovaj avion. Cetvrto mali nalet. Resenje je izgleda samo obuka u Rusiji.
Boris
[email protected] druze imamo dovoljno pilota i za duplo vise aviona
Nikola
Za prosek starosti niste u pravu. Eto u nasem susedstvu Hrvatska pa cak i Rumunija imaju satrije pilote od nasih. Potrazite na internetu slike rumunskih pilota pored njihovih F-16. Sto se prelaska tice sa G4 tice, nije to problem. U mnogim drzavama piloti uopste nemaju turbomlazne skolske avione vec se obucavaju na klipnim avionima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja