ponedeljak, 01.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 30.08.2008. u 22:00 S. Živković

Novi Sad dobija četvrti most

Novi Sad – Najveći vojvođanski grad dobija i četvrti most na Dunavu, saopštio je na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Novom Sadu direktor Zavoda za izgradnju grada Borislav Novaković i obelodanio da je ovo najveće gradsko javno preduzeće upravo raspisalo međunarodni konkurs za idejno rešenje i projekat novog mosta na mestu, odnosno na stubovima nekadašnjeg Mosta „Franc Jozef”, ispod najprepoznatljivijeg dela Petrovaradinske tvrđave.

Novaković je izrazio uverenje da će novi most biti izgrađen do 2012. godine, a prema finansijskom predračunu, neophodno je uložiti oko 35 miliona evra.

Studija o ovom poduhvatu predviđa da most preko Dunava ima četiri trake, a kako je ranije najavljivano, na desnoj strani reke nadovezao bi se na tunel koji će biti izgrađen kroz Petrovaradinsku tvrđavu.

Novi most će omogućiti veliku rasterećenost Novog Sada gradskim i tranzitnim saobraćajem, jer kako su ocenili stručnjaci, već za nekoliko godina može doći do paralisanja u saobraćaju zbog stalnog povećavanja gradskog područja brojem automobila. Doprineće i boljoj zaštiti Petrovaradinske tvrđave, jer će saobraćaj posle izgradnje mosta biti ukinut u njenom stambenom kompleksu Podgrađe.

Kako je juče saopšteno novinarima, konkurs je osim u „Službenog glasniku” objavljen i u ,,Fajnenšel tajmsu” da bi se, s jedne strane, obezbedila što veća transparentnost i omogućilo da se pozivu odazove što više kvalifikovanih učesnika i iz inostranstva, pri čemu se računa i na najveće svetske firme u ovoj oblasti, a s druge strane, predupredila bilo kakva spekulacija ili sumnja u zakonitost postupka pri realizaciji projekta.

Pre javnog otvaranja ponuda, kako su novinari obavešteni, u Zavodu za izgradnju grada biće omogućen uvid u konkurs i otkup dokumentacije tokom tri naredna meseca, počev od petog septembra. Objašnjavajući proceduru ovog velikog poduhvata, Novaković je rekao da će zatim i otvaranje ponuda biti javno, a potom u roku od 40 dana biti izabran i najbolji ponuđač.

Osim što će sa najpovoljnijim ponuđačem biti sklopljen ugovor o izradi projektne dokumentacije, Zavod za izgradnju grada je za drugoplasiranog učesnika na konkursu obezbedio nagradu o 1,2 miliona dinara, a za trećeplasiranog nagrada će iznositi 800.000 dinara.

Komеntari2
bdc50
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Franjo Kluz
Sve je to lepo ali uzaludno! Gradice novi most jako blizu Varadinske duge. U redu, reci ce neko, potrebno je da bi se smanjile guzve. Istovremeno, grad Novi Sad ce sa Sremskim Karlovcima i Indjijom da gradi novi put od Miseluka ka Indjiji!!! Ova dva mosta, prethodono pomenuti i novi koji ce tek da se gradi, u tom slucaju, bice visak! Tim mostovima putovace samo stanovnici Sremskih Karlovaca i Petrovaradina a njima je i ovaj jedan dovoljan. SAv ostali saobracaj ce u grad ulaziti ovim novim pravcem! Dakle, novi most je cista ludost i bacanje para. Bolje da se projektuje i gradi most uzvodno od mosta Slobode koji ce teretni saobracaj (i sav ostali)iz Rume (citaj: Bosne i Hrvatske)odneti van grada naobilaznicu i dalje ka autoputu. Mozda gresim ali , zivi bili pa videli...
Milan Stojadinovic
prevashodno bi trebao prioritet gradnji novog "zezeljevog" mosta odnosno pravog drumsko-zeljeznickog mosta umesto ovog postojeceg klimavog. Jer taj most je ne samo od znacaja za grad Novi Sad vec i za republiku Srbiju u pogledu medjunardnog zeljeznickog saobracaja.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja