U nedelju su radnici „Mostogradnje” menjali oštećene delove pešačke ograde na mostu „Gazela” u oba smera na autoputu E-75. U toku radova vozila su se kretala u preticajnoj i voznoj kolovoznoj traci, dok je zaustavna traka bila zatvorena za saobraćaj.
U „Putevima Srbije” naglašavaju da upravljaju javnim putevima u Republici po osnovu člana 57. Zakona o javnim putevima i da su obavezni da obezbede nesmetan i bezbedan saobraćaj.
– Naše preduzeće je obavezno po članu 58. Zakona o javnim putevima da čisti i održava mostove. Takođe, popravljamo betonske i čelične elemente, kamene konstrukcije i dilatacione spojnice i ležišta – kažu u „Putevima Srbije”.
Radovi redovnog održavanja i čišćenja obavljaju se prema tehničkim uslovima, normama i pravilima struke, koji propisuju kada, kako i pod kojim uslovima se izvode.
– Čišćenje slivnika i odvodnih cevi potrebno je obavljati najmanje dva puta godišnje, u proleće i na jesen, a ukoliko se ukaže potreba i češće. Uređenje prostora oko ležišta se obavlja od 15. marta do 15. oktobra gde temperatura mora da bude viša od pet stepeni Celzijusovih. Iz ekonomskih, organizacionih i drugih razloga praktikuje se da se svi oblici čišćenja obavljaju u isto vreme. Pri tome se vodi računa da se unutrašnjost sandučastih preseka na mostu ne treba čistiti često kao saobraćajni profil mosta – ističu u „Putevima Srbije”.
Na pitanje koji su beogradski mostovi u njihovoj nadležnosti, u Javnom preduzeću „Putevi Srbije” tvrde da vode računa o „Gazeli” i Pančevačkom mostu. Dodaju da procedura izvođenja radova na njima zavisi o kakvom je poslu reč.
– Ako se čišćenjem remeti normalno odvijanje saobraćaja, Javno preduzeće „Putevi Srbije” traži od nadležnog ministarstva saglasnost za postavljanje privremene saobraćajne signalizacije i opreme dok traju radovi na čišćenju mosta uz pribavljanje svih potrebnih mišljenja, saglasnosti i dozvola od nadležnih javnih ustanova. Kod Pančevačkog mosta prilikom čišćenja donjeg pojasa rešetkastih glavnih nosača morali smo da tražimo i saglasnost od „Železnica Srbije” jer je postojala opasnost od visokog napona – naglašavaju u „Putevima Srbije”.
Pre izvođenja ovih radova „Putevi Srbije” obaveštavaju MUP, Auto moto savez Srbije i građane preko sredstava javnog informisanja, gde se tačno definiše kada se radovi obavljaju i koliko traju. Vodi se računa da se radovi obavljaju uglavnom noću i preko vikenda kada je najmanje vozila na ulicama. Po završetku svih radova na čišćenju mosta, uklanja se privremena saobraćajna signalizacija i oprema i javnost se putem sredstava javnog informisanja obaveštava da se saobraćaj preko mosta može normalno obavljati.
-----------------------------------------------------------
Regulacija deonice autoputa
Predlogom plana detaljne regulacije deonice autoputa E-75 Batajnica – Dobanovci, koji su odbornici usvojili na poslednjoj sednici Skupštine grada, povezaće izgrađene deonice autoputeva Zagreb – Beograd i Novi Sad – Beograd. Ova deonica biće deo obilaznice oko grada. Povod za izradu plana je inicijativa Javnog preduzeća „Putevi Srbije”.
Cilj izrade ovog dokumenta je definisanje uslova za funkcionalno povezivanje deonica u celinu izgradnjom nedostajućih i rekonstrukcijom postojećih. To je prostor od 180 hektara koji treba urediti, infrastrukturno ga opremiti i obezbediti uslove da se taj deo obilaznice priključi na Novosadski put i na putnu mrežu u Batajnici. Plan je uradio Urbanistički zavod grada Beograda.