nedelja, 18.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:52

„Gazela” u kritičnom stanju

Autor: N. Mikovićsreda, 10.09.2008. u 23:59
Најдужи београдски прелаз преко Саве преоптерећен је и одавно је сазрео за преуређење Фото Д. Јевремовић

Most „Gazela” je u alarmantnom stanju i ukoliko obnova ne počne u najhitnijem roku postoji realna opasnost da dođe do tragičnih posledica. Ovo je jednoglasna ocena stručnjaka koji već godinama upozoravaju da je najduži beogradski prelaz preko Save preopterećen i da je odavno sazreo za preuređenje.

Ratifikovanjem kredita u vrednosti od 33.000.000 evra, koji je obezbedila Evropska banka za obnovu i razvoj, ispunjen je jedan od preduslova za početak radova, ali majstori neće izaći na teren sve dok ne bude završen deo obilaznice oko Beograda. To bi, prema najavama gradskih i republičkih čelnika, trebalo da se dogodi 15. oktobra, dok će se na konkursu 24. septembra šest inostranih preduzeća, od kojih je najpoznatije austrijski „POR”, nadmetati za izvođača radova na „Gazeli”. Uprkos tome, stručnjaci prognoziraju da popravka ovog mosta neće početi pre proleća.

Milan Milosavljević, saobraćajni stručnjak koji je 35 godina radio u Sekretarijatu za saobraćaj, smatra da se niko ne usuđuje da započne radove na mostu u zimskim mesecima, jer bi to izazvalo kolaps na ulicama.

–  Čeka se da bude završen deo obilaznice od Orlovače do Ostružničkog mosta pa da počnu radovi na „Gazeli”, ali to ništa neće promeniti. Neće tada, kako se veruje, saobraćaj biti rasterećeniji. Završetkom cele obilaznice 2012. godine, a ne samo Sektora četiri koji se sada radi, trebalo bi da bude smanjen broj tranzitnih vozila za 12 odsto, ali će se do tada broj vozila na ulicama za isto toliko povećati, tako da neće biti efekta. Čak i da deo obilaznice bude gotov za mesec dana, kao što obećavaju, radovi na „Gazeli” neće početi ove godine – naglašava Milosavljević i dodaje da stanje mosta, ipak, nije toliko loše koliko se misli.

On ističe da će popravka ovog prelaza preko Save, kad god da počne, samo stvoriti još veće gužve u saobraćaju.

– Obnova „Gazele” spada u redovno održavanje i to nije nikakav projekat koji bi trebalo da doprinese smanjenju gužvi u glavnom gradu. Kada bude završena opravka most će biti bezbedniji, ali će kolaps i dalje ostati. Jedino rešenje je da se napravi najmanje još jedan most preko Save – ističe Milosavljević.

Prema nekim procenama, „Gazelu” dnevno pređe oko 160.000 vozila, među kojima je mnogo „teretnjaka”, iako je projektovan da izdrži svega 38.000 vozila na dan. Zbog toga je Dragoslav Šumarac, nekadašnji ministar za građevinu, još 2004. godine upozorio da je ovaj most, a naročito čelična konstrukcija, u kritičnom stanju i da radovi moraju da počnu što pre. Od tada je mnogo vode proteklo Savom, a stručnjaci „Most projekta” su utvrdili da su noseći šrafovi i čelični kablovi napadnuti korozijom, kao i da popravka više ne bi smela da čeka, jer može da dođe do neželjenih posledica.

Miloš Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, smatra da analiza koju je uradio „Most projekt” više nije upotrebljiva i da bi trebalo sačiniti novu.

– Reč je o veoma ozbiljnim ispitivanjima. Analizu stanja Pančevačkog mosta, koji je takođe bio prilično zapušten, uradili su Nemci i za taj posao im je trebalo godinu dana. Da bi se utvrdilo pravo stanje „Gazele” potrebno je više meseci, ali ono što je okom vidljivo je da je gornji deo zabrinjavajući – upozorava Vujanić i naglašava da „Gazela” predstavlja „žilu kucavicu” glavnog grada, te da život ljudi koji preko njega prelaze ne bi smeo da budu dovedeni u opasnost.

Procenjuje se da bi popravka „Gazele” mogla da traje najmanje godinu i po dana, ali osim papira i radova na delu obilaznice posao koči i nehigijensko romsko naselje „karton siti” koje, uprkos mnogobrojnim najavama, još nije izmešteno.


Komentari2
ad860
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vladimir
Sta cekaju? Pa cekaju da nadju nacin da se posteno ugrade u "varijantu"ali jedan drugome kvare posao pa nikako da pocnu.
Danijela
Pa sta ceka gradska vlast? Stara nije nista uradila po tom pitanju a i ova "nova" izgleda da nece. Cekaju da se most srusi pa tek onda da nesto pokrenu. Ovo je sramota za jednu evropsku prestonicu, da ima ovoliko neresenih infrastrukturnih problema. Gospodo iz vlasti, morate, osim mnogih privilegija i moci koje vlast donosi, nesto malo i da uradite za uzvrat. Dok je bila izborna kampanja obecavali ste brda i doline, a sad se nista ne radi (osim asfaltiranja vec asfaltiranih povrsina)!!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja