subota, 27.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 28.10.2008. u 23:59 N. Miković

Počinje izgradnja mosta preko Ade

Уговор о пројектовању и изградњи моста потписани у априлу

Pripreme za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije konačno su počele, a radnici „Zelenila” ovih dana počupaće sva stabla koja im stoje na putu kako bi mogao da bude postavljen betonski stub visine 200 metara. To će biti uvod u ovaj dugo najavljivani projekat koji bi, prema očekivanjima, trebalo da bude okončan do 2011. godine.

Iz Direkcije za građevinsko zemljište poručuju da će uskoro na teren izaći i prve mašine koje će početi da raskopavaju zemljište, ali će prethodno ceo prostor sa obe strane Save biti ograđen zaštitnom ogradom. Naglašavaju i da bi svi pripremni radovi trebalo da budu završeni već do kraja nedelje, kao i da su splavovi i mali brodići odavno uklonjeni sa budućeg gradilišta.

Saobraćajni stručnjaci upozoravaju da bi u najhitnijem roku morala da počne i izgradnja saobraćajnih prilaza budućem mostu. To, pre svega, podrazumeva završetak takozvanog unutrašnjeg magistralnog poluprstena, čiji je most preko Ade sastavni deo.

– Valja razmišljati i o izmeštanju objekata „Jugopetrola”, kao i o izgradnji petlje kod Careve ćuprije jer će ona biti najbolja veza Banovog brda sa Novim Beogradom. Tako će vozila moći da se Požeškom, preko te petlje, uključe u Bulevar vojvode Mišića i odatle izlaze pravo na most – kažu stručnjaci, napominjući da je završetak ovog projekta neophodan, jer u protivnom most neće imati dovoljan broj prilaza.

Oni smatraju i da će budući most u velikoj meri ubrzati protok vozila od Čukarice do Novog Beograda i obrnuto. Tvrde da će ova ćuprija omogućiti i da saobraćaj sa sadašnjih mostova na Savi, kao i kroz Bulevar vojvode Mišića, bude smanjen za 40 odsto.

Prema projektu urađenom još 2006. godine, novi most na donjem špicu Ade Ciganlije biće dugačak 929 metara, širok 45 metara, sa glavnim rasponom od 376 metara i pilonom visine 200 metara. Ugovor o projektovanju i izgradnji mosta potpisan je u aprilu ove godine između Direkcije za građevinsko zemljište i predstavnika konzorcijuma firmi u sastavu: „POR Tecnobau und Umwelt AG” iz Austrije, „SCT d.d.” iz Slovenije i „DSD Bruckenbau GmbH” iz Nemačke. Izabrani izvođač obavezao se da izgradi most sa pilonom i kosim kablovima u roku od 40 meseci, kao i da preuzme odgovornost za eventualno kašnjenje.

Ugovor je urađen prema međunarodnim FIDIC standardu koji se primenjuje pri ugovaranju infrastrukturnih projekata. On podrazumeva da, ukoliko izvođač ne završi posao u ugovorenom roku, investitor može da u posao uvede drugo građevinsko preduzeće i to o trošku neažurnog izvođača.

Vrednost izgradnje mosta preko Ade, koji će imati šest kolovoznih traka, dvostruke šine za laku železnicu, kao i dve staze za pešake, iznosi 118,6 miliona evra.

Komеntari9
3a584
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sava Adic
Gospodo novinari...STAVITE PRAVI SLIKU MOSTA ! Ne mogu da verujem da ne znate ni koji most vam se gradu u gradu !
Valsimot Sumadijanovich
"Ovo je stvarno sramota ,zar se gradi još jedan most preko Save,zar niko od vlasti nije malo pogledao šta je važnije građanima ovog grada.Svakog dana preko Pančevačkog mosta..." Mi svi,pa igradske vlasti,znamo da ce uskoro taj pancevacki most biti manje u upotrebi kad se na njemu postavi carinarnica.
Жирафа Жирафић
Погрешну сте слику ставили, не зида се тзв. жирафа.....
Ilic
Da ce kostati 118 miliona je malo verovatno jer ga gradi slovenac Zidar ( a poznat je u Sloveniji po aneksima ugovora), a da ce biti zavrsen do 2011 je skoror neverovatno u reziji " svetskog strucnjaka) iz "bratske" nam drzave,
@ Goran
Pa Gorane vi ste u Vojvodini, pa se zalite Pajticu.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja