četvrtak, 29.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 19.11.2008. u 23:59

Grad kupuje tramvaje i vagone

Знатно је јефтиније купити нове трамваје него поново расписивати конкурс за ремонт постојећих (Фото Д. Јевремовић)

Grad će iduće godine za obnovu pružnih prelaza i pruga izdvojiti oko 13 miliona evra kako bi pokrenuo gradsku železnicu, rekao je juče gradonačelnik Dragan Đilas, a prenosi Beoinfo. On je istakao da je Institut CIP uradio studiju prema kojoj bi gradski voz mogao da saobraća svakih 15 do 20 minuta.

– Svi veliki gradovi u svetu imaju gradsku železnicu, dok mi imamo mrežu železnica koja prolazi kroz grad, a nije iskorišćena. Ako iduće godine uspemo da obnovimo pruge i da putem lizinga nabavimo nekoliko kompozicija novih vozova, ovim sistemom možemo da prevozimo ogroman broj ljudi, koji onda neće ići u grad automobilima – naglasio je Đilas.

Gradske železnice trenutno su u sastavu „Železnica Srbije”, a grad je pre četiri godine poslednji put uložio novac u „Beovoz”. Od tada je nekoliko puta dolazilo do nesporazuma između Beograda i „Železnica” koje su 2006. godine tražile da grad iz budžeta izdvoji 250.000.000 dinara za „Beovoz”, što tadašnje gradske vlasti nisu prihvatile.

Govoreći o uvođenju metroa u Beograd, gradonačelnik je istakao da će grad pozvati ljude iz evropskih metropola koje imaju razvijene metro sisteme kako bi gradskim vlastima objasnili koji je koncept, po njihovom mišljenju, najrealniji za Beograd.

Đilas je napomenuo i da će saobraćaj iduće godine biti pojačan kupovinom određenog broja novih i popravkom postojećih tramvaja, što je i ranije najavljivano. Tako je predviđeno da bude remontovano 60 šinskih vozila i to iz budžeta Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd”.

– Izračunali smo da je znatno jeftinije da kupimo nove tramvaje nego da ponovo raspisujemo konkurs za remont postojećih 60, budući da je prethodni tender propao. Zbog toga ćemo, najverovatnije, kada nam Evropska investiciona banka odobri novac kupiti određeni broj šinskih vozila, dok će preostale tramvaje GSP postepeno remontovati – rekao je Radovan Drča, pomoćnik direktora Uprave za investicije Sekretarijata za finansije.

Procenjuje se da je cena jednog tramvaja, u zavisnosti od dužine i proizvođača, od jednog do tri miliona evra, dok je prosečni vek trajanja ovih vozila od 20 do 30 godina. Stručnjaci, koji su izračunali da bi u popravku tramvaja trebalo da bude uloženo oko 25.00.000 evra, smatraju da će obnova tramvajskog voznog parka, koji se očekuje do kraja 2009. godine, smanjiti gužve u saobraćaju.

N. M.

Komentari6
55255
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

rajko bakic
voleo bih da se otvori javna rasprava o METRO-u(kao nezavisnom sinskom sistemu)(nezavistan od semafora,automobila,kise,snega,protesta,demonstracija,..itd)i na drugoj strani LRT-u (redizajniranom tramvaju koji je ucesnik u saobracaju ako i postojeci) a da pritom radmila hrustanovic ucestvuje u toj raspravi jer je ona glavni zagovornik istog puno toga bih rekao o metro-u al da ne davim ako nekog zanima nek se javi bakicrajko@yahoo.com..poz
iris
Nikad veca glupost - dati novac za gradsku zeleznicu i za tramvaje. Sve ono sto se ukrsta sa ostalim saobracajem NIJE resenje za milionski grad - staje na semaforu, staje na svakoj raskrsnici, staje kad su mitinzi, demonstracije, saobracajne nesrece i STVARA JOS VECI SAOBRACAJNI PROBLEM. JEDINO resenje je pravi metro, ostalo su BACENE PARE!!! I to nase.
tibor vedelji
jeee ...novi tramvaji kako je to lepo čuti...konačno...a beovoz je super ideja to treba odraditi srediti ,nabaviti nove vozove srediti stare,i picnuti :-)stanice i milina...pošten ovaj džilas :-P
Мата Лабор
Београд је са око 2 мил. становника сада на граници између "касабе" и великог града. Очигледно ће се број становника увећавати а град ширити. Због тога сада мора да се направи стратегија транспорта који ће моћи да опслужи много већи број људи. Метро је ту незамењив. Немојте се ограничавати на европске метрое. Нпр. лондонски метро је катастрофа, руина, у поређењу са корејским. Корејци су такође направили метро (пројекат+изградња) Индијцима. Друго, лепа је идеја о "Беовозу". Разлог што га људи не користе је његова непоузданост. Ако би била и само два поласка у току дана, људи би га користили ако би се "Беовоз" придржавао возног реда. Овако, нико неће да ризикује да чека воз који не долази. Купите и опремите композиције Беовоза, да функционише по возном реду (какав год да је), и видећете позитиван ефекат.
milan misic
I ranijih godina su GSP i Gradska vlada "remontovali" za velike pare vozila koja su bila za otpad. Pored preplacivanja nekvalitetnih Ikarbus autobusa i ovo je bio jedan od odlicnih metoda za dobru "ugradnju". Tako je trbalo da bude, ali je Djilas sve pokvario...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja