Posle više od trideset godina počinje izgradnja novog mosta u Beogradu. Na desnoj obali Save, ispod nadvožnjaka u Radničkoj ulici, radnici su juče pobijali probne šipove za jedan od sedam stubova mosta kod špica Ade Ciganlije. Ubrzo će početi radovi i na ostalim stubovima. Rok za izgradnju je 40 meseci od potpisivanja ugovora, a vrednost posla je veća od 118 miliona evra.
Dragan Đilas je istakao da je izgradnja mosta najvažniji započeti projekat u Beogradu i obećao da će biti završen za tri godine, ali da „bi bilo sjajno kada bi bio završen i pre roka”. Gradonačelnik je podsetio da se poslednjih decenija raspravljalo o tome kako treba da izgleda most preko Save i da danas jedino možemo da razgovaramo o rokovima da bi posao bio gotov na vreme.
– Posle više od tri decenije počinje izgradnja novog mosta u Beograduza drumski saobraćaj, a koji će kasnije koristiti i metro. Da bi bio završen u roku njegovi graditelji radiće dan i noć, jer Beograd i Beograđani ne mogu da dozvole da završetak izgradnje mosta, koji su toliko dugo čekali, zakasni jedan jedini dan – istakao je Đilas.
Valter Rekerzugl, tehnički direktor austrijskog POR-a, obećao je da će most biti završen na vreme. On je dodao da će njegova izgradnja biti izuzetno korisna ne samo za Beograd i Srbiju veći za ceo region.
Nikola Hajdin, predsednik SANU i Stručnog saveta projekta, naglasio je da će biti izgrađen savremeni most21. veka koji će u konstruktivnom i vizuelnom smislu biti ponos Beograda. Cena za njegovu izgradnju je realna i, kako je on naglasio, da je kasnije zaključen ugovor sa investitorima izgradnja bi bila skuplja.
Most na Adi Ciganliji gradi se po sistemu poznatom u svetu kao „projektuj i izvedi”, tako što se istovremeno obavljaju projektovanje i izvođenje radova. On će za 40 odsto smanjiti saobraćajne gužve u glavnom gradu, tvrde stručnjaci.
Ćuprija koja će spojiti Novi Beograd i Čukaricu predviđeno je da bude dugačka 929, široka 45 metara, sa glavnim rasponom od 376 metara i pilonom visine 200 metara. Novi „simbol Beograda” biće sastavni deo unutrašnjeg magistralnog prstena i imaće šest saobraćajnih traka i po dva koloseka za šinski saobraćaj i pešačko-biciklističke staze. Preko njega će prelaziti oko 12.000 vozila na sat.
Idejni projekat mosta i pristupnih saobraćajnica sa pratećim studijama urađen je 2006. godine, a nosilac izgradnje je austrijsko preduzeće POR. Ugovor su 9. aprila ove godine potpisali Boris Ranković, direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda i predstavnici Konzorcijuma firmi u sastavu POR-a iz Austrije, „SCT DD” iz Slovenije i „DSD Brukenbau” iz Nemačke. Od tada su obavljena detaljna geotehnička istraživanja i snimanje terena za glavni projekat, prethodni radovi na gradilištu, ograđivanje, donošenje građevinskog materijala, dovođenje građevinske struje, vode i druge infrastrukture, a Gradska uprava je uklonila plovne objekte u zoni radova.