ponedeljak, 01.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 09.02.2009. u 23:59

Most preko Ade – bez zastoja

Са новом ћупријом бржи проток возила од Чукарице до Новог Београда

Nema ozbiljnijeg kašnjenja koje bi moglo da ugrozi rokove za završetak izgradnje mosta preko Ade Ciganlije. Zasad sve funkcioniše prema utvrđenoj dinamici. To je juče izjavio gradonačelnik Dragan Đilas, a prenela agencija Beta.

Prema rečima gradonačelnika, građani će već u toku godine moći da vide kako se most pojavljuje, a utvrđeno je i gde će biti pobodeni šipovi za stubove.

Na terenu se već mesecima nalaze majstori i teška mehanizacija koja je raskopala zemljište, kako na novobeogradskoj tako i na čukaričkoj strani Save. To je urađeno u sklopu pripremnih radova, a pre toga su sa obale uklonjeni splavovi i mali brodići.

Kada bude izgrađen, most preko Ade biće dugačak 929 i širok 45 metara. Imaće šest saobraćajnih traka i dve pešačko-biciklističe staze, a saobraćajni stručnjaci upozoravaju da je neophodno što pre izgraditi prilaze budućem mostu. Tako bi, kažu, najpre trebalo napraviti dugo najavljivani nadvožnjak kod Careve ćuprije, kao i završiti takozvani unutrašnji magistralni poluprsten.

– Već sada bi grad i Republika ozbiljno morali da se pozabave izmeštanjem „Jugopetrolovih” objekata koji se nalaze svega nekoliko desetina metara od gradilišta. Veoma je važno i napraviti petlju kod Careve ćuprije jer bi se upravo preko nje povezivali Banovo brdo i Novi Beograd. Vozila bi, tako, iz Požeške, preko Careve ćuprije, izlazila na Bulevar vojvode Mišića i odatle se direktno uključivala na most – objašnjava Milan Milosavljević, saobraćajni stručnjak koji je tri i po decenije proveo u Sekretarijatu za saobraćaj.

Prema očekivanjima, novi most preko Save u značajnoj meri će ubrzati protok vozila od Čukarice do Novog Beograda. Vozačima je sada, u vreme takozvanog špica, često potrebno i više od pola sata da se Bulevarom vojvode Mišića probiju do ionako preopterećene „Gazele”. Kada bude izgrađen, ovaj most bi trebalo i da rastereti Bulevar vojvode Mišića. Tako bi ovom izuzetno prometnom saobraćajnicom ubuduće moglo da prolazi čak 40 odsto vozila manje.

Ugovor o projektovanju i izgradnji mosta preko Save potpisan je u aprilu prošle godine između Direkcije za građevinsko zemljište i predstavnika konzorcijuma firmi u sastavu: „POR Tecnobau und Umwelt AG” iz Austrije, „SCT d.d.” iz Slovenije i „DSD Bruckenbau GmbH” iz Nemačke. Izabrani izvođač obavezao se da izgradi most sa pilonom i kosim kablovima u roku od 40 meseci, kao i da preuzme odgovornost za eventualno kašnjenje.Vrednost posla je 118,6 miliona dinara.

N. M.

Komеntari11
f640c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan Đurić
Kad biste bar nekad bili zadovoljni... Bolje ćutite, samo nek se gradi Beograd, samo nek se gradi Srbija!!! Ne da se ruše.
joca
Verovatno je neko procenio da bi ekipi sa Dedinja bilo vrlo zgodno da idu preko svog mosta na aerodrom kada putuju a ne da se gužvaju na Gazeli
Djura
Нема озбиљнијег кашњења које би могло да угрози рокове за завршетак изградње моста преко Аде Циганлије. Засад све функционише према утврђеној динамици. То је јуче изјавио градоначелник Драган Ђилас... NEMA OZBILJNIJEG KASHNJENJA - to NIJE I NIKADA NE MOZE BITI JEDNAKO - "ZA SDA SVE FUNKCIONISHE PREMA UTVRDJENOJ DINAMICI". Jer, ako NEMA OZBILJNIJEG - znachi IMA NEKOG NE-OZBILJNIJEG, a tada NIKAKO nije tachno da SVE FUNKCIONISHE... vec NESHTO funkcionishe (ono shto je OZBILJNO) a NESHTO NE (ono NE-OZBILJNO). Bolje bi bilo gdinu Djilasu da PAZI SHTA PRICHA!
Da je bilo pameti
Da je bilo pameti, taj most bi bio tamo gde mu je mesto, na suprotnom, uzvodnom, spicu Ade, i vodio bi direktno sa Ibarske magistrale pored aerodroma na autoput za Zagreb i poluautoput za Novi Sad, tj. bio bi deo rdrzavnog puta koji izmesta kamione iz grada a ne baca ih cak u Ostruznicu. A bio bi i gradski: lako bi citava Cukarica, Rakovica, Vozdovac, Kumodraz, Mirijevo, Visnjica, Kaludjerica pa i Dedinje, a ako treba i Senjak itd. prelazili tuda uopste za Novi Beograd, a ceo Beograd na aerodrom. Medjutim, posto je o ovome "odlucila" -- tj. oktroisala -- neka neznalica, tako je kako je. A nije nikako.
Djurdjina
Смејурија, Овај мост није прошао практично никакву јавну расправу. Taman posla, pa ko bi Srbe slozio. Bila bi bas smejurija.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja