nedelja, 28.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 26.02.2009. u 23:59 N. Miković

Ekonomska kriza usporava obnovu „Gazele”

: Носећи шрафови и челични каблови нападнути су корозијом (Фото Фонет)

Popravka „Gazele” neće početi ni ovog proleća. Razloga ima bezbroj. Počevši od nerešenog pitanja iseljavanja Roma koji žive ispod mosta, preko Univerzijade koja se u julu održava u glavnom gradu, pa sve do manjka para u gradskom i republičkom budžetu, što je posledica ekonomske krize.

Zbog toga će, kaže dr Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj, temeljna obnova najdužeg beogradskog prelaza preko Save, najverovatnije, sačekati jesen. On je, inače, još krajem prošle godine nagoveštavao da bi popravka „Gazele”, najavljivana za mart, mogla da bude odložena. Nažalost, ove slutnje su se obistinile.

– Nije reč o tome da sam ja želeo da radovi budu odloženi, nego je, jednostavno, priroda krize koja je zadesila i Srbiju takva da nema dovoljno novca za ovakav poduhvat. Tačno je da smo dobili međunarodni kredit za obnovu „Gazele”, ali to nije dovoljno. Situacija je takva da, recimo, mi u Sekretarijatu za saobraćaj nemamo para da kupimo kancelarijski papir. Sve je stalo – ogorčen je dr Đakonović.

Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila je Srbiji kredit od 33 miliona evra za popravku mosta, ali je postavila jasan uslov: pre početka radova, izmesiti „karton siti”. To još nije urađeno, ali dr Đakonović kaže da ovaj problem nije glavni razlog što radova neće biti barem još pola godine.

– Nije toliko problem ni u Univerzijadi. Ako bismo most popravljali za vreme ove manifestacije, svakako bi saobraćaj delimično morao da bude obustavljen, ali nije u tome suština. Ima tu još pregršt razloga – zagonetan je dr Đakonović koji, ipak, najavljuje neke radove za proleće.

Predviđeno je, kaže, da u martu počne popravka dela autoputa od Bubanj potoka do Aerodroma „Nikola Tesla”. Ali, zanimljivo je i začuđujuće da „Gazela”, iako se nalazi na ovoj deonici, neće biti obuhvaćena obnovom autoputa.

To, međutim, negira Zoran Drobnjak, direktor „Puteva Srbije”, i naglašava da popravka ovog mosta počinje u aprilu ili maju. On ističe da je preostalo jedino da do tada budu izabrani izvođači radova.

– Novac je obezbeđen iz međunarodnih kredita, a sada pokušavamo da ubedimo Evropsku banku za obnovu i razvoj da nam dopusti da počnemo popravku, a da grad posle u hodu postepeno izmesti „karton siti” – objašnjava Drobnjak, dodajući da će za vreme obnove samo jedan ili dva dana ceo most biti zatvoren za saobraćaj.

U početku će se, kaže, radovi obavljati ispod mosta, što znači da će biti popravljana čelična konstrukcija i da funkcionisanje saobraćaja neće biti dovedeno u pitanje.

To će najviše obradovati Beograđane koji su pre dva dana imali priliku da vide kako izgleda kada je najduži i najvažniji prelaz preko Save u potpunosti zatvoren za saobraćaj.

– Tek sledeće godine će jedna strana mosta biti zatvorena i to će trajati maksimum od 45 do 60 dana, dok će celokupna popravka trajati ukupno dve godine – naglašava Drobnjak, poručujući da je „Gazela” bezbedna za saobraćaj, iako od 1971. godine, kada je sagrađena, nijednom nije ozbiljnije popravljana.

Zbog toga je Dragoslav Šumarac, nekadašnji ministar za građevinu, još 2004. godine upozorio da je ovaj most, a naročito čelična konstrukcija, u kritičnom stanju i da radovi moraju da počnu što pre. Od tada je mnogo vode proteklo Savom, a stručnjaci „Most projekta” su utvrdili da su noseći šrafovi i čelični kablovi napadnuti korozijom, kao i da popravka više ne bi smela da čeka, jer može da dođe do neželjenih posledica.

Ovome bi trebalo dodati i podatak da „Gazelu” dnevno pređe oko 160.000 vozila, među kojima je mnogo „teretnjaka”, iako je projektovan da izdrži svega 38.000 vozila na dan.

Komеntari0
98c40
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja