nedelja, 07.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 03.03.2009. u 23:59 N. Miković

Danonoćni radovi na mostu preko Ade

Мајстори раде на дубини од 15 метара (Фото Л. Адровић)

Paralelno sa izgradnjom mosta preko Save, pored Ade Ciganlije, Direkcija za građevinsko zemljište gradiće i pristupne saobraćajnice. To obuhvata, između ostalog, nadvožnjak kod Careve ćuprije, kao deo unutrašnjeg magistralnog poluprstena, ali i prilaze mostu sa novobeogradske strane.

Još je, međutim, neizvesno kada će početi izgradnja ovih saobraćajnica, iako se gradnja mosta obavlja danonoćno. Kako kažu u direkciji, već je završeno nasipanje špica Ade, a uskoro sledi i postavljanje stubova.

– Od dinamike radova zavisi kada će most početi da se pojavljuje. Zemljište je sada uveliko raskopano i majstori obavljaju posao na dubini od 15 metara. Trenutno pobijaju šipove, a u narednom periodu bi trebalo da budu napravljeni i prvi od ukupno sedam stubova, koliko će imati most – najavio je Nenad Bajić, šef Informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište.

On, međutim, nije mogao da precizira kada će početi izgradnja ulica koje će voditi do mosta. Problem su, kaže, nerešeni imovinsko-pravni odnosi, naročito kod Careve ćuprije gde je još prošle godine trebalo da bude sagrađen nadvožnjak. Njegova svrha bila bi povezivanje Banovog brda sa unutrašnjim magistralnim poluprstenom, pa samim tim i sa Novim Beogradom i to upravo preko mosta kod Ade.

U okviru pripreme terena, već sada bi trebalo da počne izmeštanje objekata „Jugopetrola”, koji se nalaze neposredno pored gradilišta novog mosta, smatra Milan Milosavljević, saobraćajni stručnjak koji je 35 godina radio u Sekretarijatu za saobraćaj. On tvrdi da će izgradnja pristupnih saobraćajnica trajati verovatno isto koliko i gradnja mosta, odnosno najmanje dve godine.

– Izgradnja prilaza mostu još nije ni počela, iako je to veoma složen posao. Zabrinjavajuće je što niko o tome ne govori. Ako radovi pod hitno ne počnu, može da se dogodi da za dve godine imamo gotov most, ali da do njega ne možemo da dođemo jer nemamo puteve – upozorava Milosavljević.

On naglašava i da grad ne bi trebalo da se upušta u projekte koji su u nadležnosti Republike Srbije, jer se na taj način troši novac neophodan za izgradnju prilaza mostu.

– Grad je, recimo, uložio dosta para u obilaznicu, iako je to obaveza Republike. Bude li nastavljeno sa tom praksom, u budžetu neće biti dovoljno novca za važne projekte, kao što je izgradnja pristupnih saobraćajnica do ovog prelaza preko Save – naglašava Milosavljević.

Pojedini stručnjaci tvrde da će budući most u velikoj meri ubrzati protok vozila od Čukarice do Novog Beograda i obrnuto. Smatraju i da će ova ćuprija omogućiti da saobraćaj sa sadašnjih mostova na Savi, kao i kroz Bulevar vojvode Mišića, bude smanjen za 40 odsto.

Prema projektu urađenom još 2006. godine, novi most na donjem špicu Ade Ciganlije biće dugačak 929 metara, širok 45 metara, sa glavnim rasponom od 376 metara i pilonom visine 200 metara. Ovaj prelaz preko Save imaće šest kolovoznih traka, šine za metro, kao i dve staze za pešake. Ukupna vrednost radova je 116,6 miliona evra.

Ugovor o projektovanju i izgradnji mosta potpisan je u aprilu prošle godine između Direkcije za građevinsko zemljište i predstavnika konzorcijuma firmi u sastavu: „POR Tecnobau und Umwelt AG” iz Austrije, „SCT d. d.” iz Slovenije i „DSD Bruckenbau GmbH” iz Nemačke. Izabrani izvođač obavezao se da izgradi most sa pilonom i kosim kablovima u roku od 40 meseci, kao i da preuzme odgovornost za eventualno kašnjenje. Ugovor podrazumeva da, ukoliko izvođač ne završi posao u dogovorenom roku, investitor može da u posao uvede drugo građevinsko preduzeće i to o trošku neažurnog izvođača.

Komеntari3
ca432
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

bora prodanovic
ludostima nikad kraja! ekonomija beograda ne moze da podrzi ni puno skromniji projekat, a grad vapi za par funkcionalnih mostova, a ne za "arhitektonskim cudom"! prave privid blagostanja i pune svoje dzepove, parama koje pozajmljuju u nase ime!!!
Без прилаза
Пошто се неће моћи колима на мост, да се препусти домаћицама за сушење веша, изнад реке увек има поветарца?
украс
Сјајно, како ствари стоје, имаћемо мост којим неће моћи да се прелази!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja