ponedeljak, 12.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:35

Preko „Gazele” na prstima

ponedeljak, 30.03.2009. u 22:00
Већи промет од садашњих 165.000 возила дневно није могућ (Фото Л. Адровић)

Sanacija mosta „Gazela” više ne može da čeka. Još jedna zima i posipanje soli, koja nagriza čeličnu konstrukciju, mogli bi ozbiljno da ugroze njegovu bezbednost. Ministarstvo za infrastrukturu je zbog toga proteklog vikenda „Putevima Srbije” naložilo da ubrzaju administrativnu proceduru i tokom narednih dana potpišu ugovor sa izvođačima radova.

– Na tenderu za nosioca radova na obnovi „Gazele” pobedila je austrijska građevinska kompanija „Štrabag”, dok će „Mostogradnja” biti podizvođač. Posle potpisivanja ugovora, preostaje samo da grad Beograd usvoji akcioni plan izmeštanja nehigijenskog naselja koje je sa novobeogradske strane niklo upravo ispod prilaza „Gazeli” – kaže Zoran Drobnjak, direktor Javnog preduzeća „Putevi Srbije”.

Dragoljub Đakonović, beogradski sekretar za saobraćaj, smatra da je od potpisivanja ugovora sa izvođačem potrebno najmanje 45 dana do početka radova. Prema njegovim rečima, do završetka Univerzijade radiće se samo ispod mosta, što znači da neće biti popravke kolovoza, tako da građani ne treba da brinu da bi moglo da dođe do saobraćajnog kolapsa. On ističe i da je Sekretarijat tražio od „Puteva Srbije” da im dostave dinamiku izvođenja radova.

– Nebitno je da li će popravka početi za sedam ili 10 dana, najvažnije je da „Gazela”, koja je u lošem stanju, bude obnovljena – kaže Đakonović.

Sanacija će trajati 22 meseca. Kako je predviđeno, do završetka Univerzijade, odnosno avgusta, izbegavaće se radovi koji će zahtevati redukciju i izmeštanje saobraćaja. Posle toga, tranzitni saobraćaj kroz prestonicu će na dobanovačkoj petlji i Bubanj potoku biti usmeravan na obilaznicu. A, kada krenu radovi na zameni pešačke staze preko mosta, biće zatvarane po jedna ili dve, od ukupno tri, trake na strani mosta na kojoj se radi. U tom slučaju, biće postavljena posebna signalizacija koja će gradski saobraćaj preusmeravati na alternativne pravce. Nadležni zbog toga već sada pozivaju na strpljenje vozača.

– Odmah nakon potpisivanja ugovora krenuće radovi na sanaciji konstrukcije mosta ispod kolovoza. Posle Univerzijade na red dolazi zamena betonskih pešačkih staza umesto kojih će biti izrađene metalne, prekrivene betonom, sa novom ogradom – kaže Branko Knežević, direktor „Mostogradnje”.

Obnova „Gazele” podrazumeva i ojačavanje mosta, pa će umesto 1.000 tona dotrajalog biti ugrađeno 2.000 tona novog čelika – 1.200 tona za konstrukciju i 800 tona za pešačke staze i ogradu. I prilazne saobraćajnice mostu, uključujući i Mostarsku petlju, biće ojačane putem karbonskih traka ili prenapregnute čelične užadi.

– Posle obnove most će moći da podnese sadašnji nivo saobraćaja koji je višestruko veći od projektovanog. Veći promet od sadašnjih 165.000 vozila, koliko svakodnevno pređe „Gazelu”, jednostavno nije moguć, i to ne zbog nosivosti mosta, već zbog činjenice da vozila preko njega prolaze branik uz branik. Na mostu zbog toga više nema zaustavne trake – objašnjava Knežević.

Povodom predstojeće obnove „Gazele”, Miloš Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, kaže da je taj most „žila kucavica” Beograda, ali je očigledno da je gornji deo u zabrinjavajućem stanju. Prema njegovim rečima, oni koji preko njega prelaze ne bi smeli da budu dovedeni u opasnost i naglašava da analiza stanja „Gazele” koju je pre nekoliko godina uradio „Most projekt” više nije upotrebljiva. Trebalo bi sačiniti novu, jer će se samo na taj način sagledati pravo stanje mosta koji decenijama nije propisno održavan.

Marko Lakić - Nikola Miković

-------------------------------------------------------------

Pogrešni proračuni

U neformalnim razgovorima, od građevinaca se može čuti da je „Gazela” odmah po završetku izgradnje, 1970. godine, imala ozbiljan nedostatak. Naime, prilikom projektovanja napravljena je greška u proračunima, zbog čega se metalna konstrukcija ulegla na sredini. To je vidljivo i golim okom. Ne samo kada se gleda sa strane, već i kada se prelazi vozilom preko njega.

Zbog toga, na metalnom delu mosta nisu ugrađene betonske bankine već lakše, metalne.


Komentari5
17744
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ivan
Dobro dosli na obilaznicu! Za neke koji nisu prosli sadasnjom obilaznicom od Bubanj potoka bice zanimljivo iskustvo. Netreba da idete u Avganistan, imate ga ovde na 5 minuta od grada. Mislim da su Turci imali bolji put. Djubre i stari kreveti su cesta pojava na uskom, nebezbednom, neosvetljenom putu gde je negde brzina od 10 km sat premija. Nisu nikad hteli da ulazu u taj kraj. Jedva cekam komentare stranih agencija kada ono malo stranaca krene obilaznicom od Bubanj potoka do Orlovace. Ima i jedan neosvetljen dugacak tunel sa kaldrmom i ogromnim rupama gde se krecete sporo. Ima i nekih cudnih ljudi sto stoje u tunelu u mraku i gledaju vas. Vrlo zanimljivo. Duz celog puta su deponije a javna je tajna da je drzava digla ruke od tog dela grada. Kada pozovete razne inspekcije oni kazu da tu treba da se ukljuce sire strukture i da oni nemogu nista. Predlog: Stotinak ljudi viska iz javnih preduzeca da se prebaci u komunalne aktivnosti sprecavanja i ciscenja obilaznice. Vec ima inicijativa da se put zatvori u znak protesta jer jedino tako ce neko krenuti nesto da radi.
Срђан Ђорђевић
Ма мислим да саградимо нови а овај пустимо да се сруши :-) Озбиљно, имамо превелики број улица које су лоше. Склони смо предимензионисању а то је прање новца и корупција у позадини. Паре лете. Нико не узима у обзир амортизацију. Приход коришћењем инсталације предвиђен за њено обнављање.
Trivo
Cvele, pa bar su poceli izgradnju mosta preko Ade.
Teslagenerator-X
Kada instalirase novi celicni delovi mosta treba predhodno zastititi od rdje i nagrizanja soli presvlacise plasticnim filmom ili rezenom i moze da stoji netaknut celik 1000godina!Dakle na celik se navlacu"rukavice"zastita,farbe nisu vise otporne vec plasticizacija koja se prska i onase stvrdne-skameni postane neprobojna"koza"koja prekriva celicne grede i srafove tako daje 100%zasticeno. Takoav Most nece se nikada popravljati osim inspekcije ali mozda neko ne voli vecni Most bez opravki konstrukcija.
Cvele
Dakle ova vlast ume samo da pozira, prica bajke o Evropi, i naplacuje putarinu na auto-putu koga je prethodna vlast izgradila, a da oni nesto pokrenu ili sagrade BOZE SACUVAJ! Da parafraziram Pekica, (demokratska) decenija koju su pojele mace, izgleda su se samo naivni nadali istinskom progresu ove zemlje. Ja za OVO vise nikad ne glasam.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja