petak, 26.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 28.05.2009. u 22:00 Ž. Rakić

Nastavlja se agonija „Opela”

Време истиче: централа немачког произвођача аутомобила (Фото АФП)

Agonija nemačkog „Opela” se nastavlja. Sudeći prema vestima iz Berlina sada već samo časovi odlučuju da li će ovaj ugledni nemački proizvođač automobila bankrotirati ili će, uz pomoć države i nekog novog vlasnika, preživeti.

Poslednji pokušaj spasavanja „Opela”, organizovan u noći između srede i četvrtka, u sedištu nemačke vlade u Berlinu, neslavno je propao. Učesnici: nekoliko ministara, šefovi vlada nemačkih pokrajina, predstavnici američkog „Dženeral motorsa” u čijem sastavu „Opel” funkcioniše od 1929. godine i zainteresovani kupci razišli su se posle više od osam sati bez dogovora. Nemački učesnici u pregovorima bili su šokirani ponašanjem „Dženeral motorsa” ali i američkih vlasti koji su u samom finišu pregovora postavili nove zahteve. Na raniju sumu od 1,5 milijardi evra koju je za spas „Opela” trebalo da obezbedi nemačka država predstavnici „Dženeral motorsa” dodali su još 300 miliona evra. Drugi uslov još je neprihvatljiviji: Amerikanci traže da deo ovog novca direktno bude prosleđen „Dženeral motorsu”.

Dvojica ministara u vladi Angele Merkel: Karl Teodor cu Gutenberg (privreda) i Per Štajnbrik (finansija) nisu krili razočaranje zbog poslednje američke ucene zahtevajući da „Dženeral motors” ponudi „neko razumno rešenje”. Predsednik pokrajinske vlade u Hesenu, Roland Koh, bio je još direktniji poručivši Amerikancima da imaju rok da do petka u 14 časova daju svoj konačni odgovor. U protivnom vlada u Berlinu spremna je da pusti „Opel” niz vodu – u bankrot.

Neuspeh pregovora izazvao je ogorčenje 26.000 zaposlenih u četiri „Opelove” fabrike u Nemačkoj. Jedan od „Opelovih” učesnika u pregovorima, Klaus Franc, vidno uzbuđen, izjavio je novinarima: „’Dženeral motors’ treba da zna da Evropa nije kazino u kojem su oni kockari... Nemačka vlada je u pravu kada je odbila američku ucenu.”

Bez obzira na sve teške reči, utisak je da će, na kraju, „Opel” ipak preživeti. Ekonomski analitičari u nemačkim medijima podsećaju da je „Dženeral motors” u dramatičnoj krizi zbog čega je razumljivo što rukovodstvo američkog koncerna pokušava da i u pregovorima o sudbini „Opela” namakne što više novca.  

Drugi deo priče o spasavanju „Opela” vezan je za pitanje ko bi ubuduće mogao da „vozi” nemačku kompaniju. Prema poslednjim vestima, u igri za preuzimanje „Opela” ostala su dva ozbiljna igrača: italijanski „Fijat” i kanadsko-austrijska kompanija „Magna”. Oba potencijalna kupca su poznata imena u svetu četvorotočkaša – „Fijat” kao proizvođač vozila a „Magna” kao liferant auto-delova. Nijedan od ova dva kupca nije, međutim, dao neku primamljivu ponudu tako da će, na kraju, nemačka vlada morati zapravo da izabere manje bolno rešenje.

Komеntari2
2bcdb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dragan
djtrale, potpuno ste u pravu. Automobili su preskupi. Neko uzima veliku maržu za iste.
djtrale
Dosla maca na vratanca. Jos jedan primer propasti uzrokovan pohlepom. Treba imati u vidu da su amerikanci najurili Adama Opela i sinove posle rata i uzeli im 95% (!!!) vlasnistva nad firmom. Automobili su preskupi. Eto ako npr. BMW kosta oko 40000 EUR i ima oko 1500kg to znaci da 1kg auta kosta oko 27 EUR. Gde je kvaka? Ispada da ce Vam onda po toj matematici prodati ugradjen akumulator od 20 kg za 20x27=540 EUR. A on inace u radnji kosta oko 50E. Razliku je neko strpao u dzep. A kg celika je oko 1E, kg plastike 1-1.8E, kg krpa, sundjera i presvlaka je isto neka sitna para. I umesto da na ime robotizacije i "novih tehnologija" proizvodi pojeftine, oni naprotiv poskupljuju. Ilustracije radi BMW 1602 je pre 35 godina kostao oko 7400 DEM. Pozdravljam redakciju i posetioce sajta.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja