Субота, 27.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Један коментар и 21.000 реакција

Више од 22.000 реакција огорчених читалаца стигло је на адресу Британске комисије за приговоре на штампане медије (ПЦЦ) поводом „хомофобне колумне” објављене у високотиражном таблоиду.

Иако је обдукцијом утврђено да је Стивен Гејтли, члан некада славног ирског састава „Бојзон”, умро од плућног едема, Џен Моир је у коментару у „Дејли мејлу” написала да би се „тешко могло рећи да је његова смрт била природна”, већ пре „чудна, самотна и проблематична” и повезала је његов крај са начином на који је живео.

Гејтли је средином октобра пронађен мртав на одмору у Мајорки, у апартману који је изнајмио заједно са својим дугогодишњим партнером, где су претходне вечери њих двојица довели и једног бугарског студента.

Иако се плашио реакција обожаватељки, Гејтли је пре десет година признао да је геј.

Новинарка се касније извинила породици и пријатељима због „неосетљивог тајминга” (колумна је објављена дан уочи сахране), али није променила мишљење да је умро у „прљавим” околностима. Такође тврди да изнети ставови немају везе с тим што је био геј, иако је написала да је његова смрт срушила „мит о срећном грађанском партнерству”.

На њен коментар стигло је више жалби него за последњих пет година укупно и највише за појединачни чланак у историји овог регулаторног тела, које још разматра да ли је прекршен новинарски кодекс. Занимљиво је да је на челу ПЦЦ управо уредник „Дејли мејла”.

Овај случај је, као и неки претходни, показао да људи којима сe медији обраћају све више осећају да имају право да реагују. Фејсбук, Твитер и Интернет уопште помажу им у томе, линковима који омогућавају да брзо и лако пошаљу жалбу на праву адресу, мада се често поставља питање да ли реагују из личног уверења или следе такозвани закон крда.

Број приговора Офкому, надлежном за радиодифузне медије на Острву, удвостручио се од 2004, а сличан тренд бележи и ПЦЦ.

Прекретница је по мишљењу британских коментатора био прошлогодишњи случај Би-Би-Сијевих водитељских звезда које су ласцивним коментарима изазвале револт слушалаца једне радијске емисије и – сносили последице. Расел Бренд је под притиском поднео оставку, а Џонатан Рос је уз тромесечну суспензију изгубио и три плате, што је у његовом случају износило милион и по фунти.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.