Уторак, 28.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Без договора о куповини Луке „Бар”

Локација вреднија од луке: лучка постројења у Бару

Никакав договор јуче није постигнут на састанку премијера Мирка Цветковића и десетак привредника о формирању конзорцијума о заједничком наступу на тендеру за куповину Луке „Бар”. Власницима највећих домаћих извозних фирми је остављено до следеће недеље да размисле и изјасне се да ли имају интерес за ову инвестицију, a у међувремену требало би направити и анализу оправданости ове инвестиције.

Један од привредника који је присуствовао састанку каже да је највише дискутовано о стању инфраструктуре. Да би се уопште упустили у куповину Луке „Бар”, привредници сматрају да треба најпре сагледати колико је потребно уложити новца у реконструкцију железнице. Зна се да је пруга Београд–Бар у лошем стању не само у црногорском делу, него много више на траси кроз Србију, где брзина на многим деоницама не може да пређе просечних 30 километара на сат. Уз то су и ограничене могућности контејнерског транспорта, будући да су, како се чуло на том састанку, тунели ниски и захтевају детаљне преправке.

Нужно је такође прецизирати за колико времена ће бити саграђен аутопут од Београда ка Црној Гори и колико пара треба уложити у замену опреме и технологије у Луци „Бар” и повећање њене дубине.

Што се саме Луке тиче, познато је да она има капацитет за прихватање осам милиона тона робе годишње, али како се у развој инфраструктуре годинама није улагало, садашње могућности не прелазе 2,5 милиона тона. Осим тога додатни новац је потребан за продубљивање плитког лучког газа, због чега сада у Бар не могу да пристану велики прекоокеански теретни бродови.

Зато за сада изгледа да би Србија заправо купила локацију на којој треба изградити озбиљну луку, а не садашње предузеће.

Узимајући у обзир све те околности, студија оправданости би требало да покаже имају ли српски привредници разлога за инвестирање у црногорско теретно пристаниште. Мада, могло се чути на овом скупу, партнери и банке из Италије озбиљно су заинтересовани за стратешко партнерство јер им је Лука у Бару најбоља веза са Румунијом и Русијом, као битним спољнотрговинским партнером.

Тендер за продају 54,05 одсто акција барске компаније „Контејнерски терминал и генерални терети“ и доделу концесије на 30 година, са обавезом улагања, као и тендери за продају два предузећа у њеном власништву, које је недавно расписала црногорска влада, биће отворени до 1. фебруара наредне године. Право учешћа, уз откуп тендерске документације, која кошта 20.000 евра, имају компаније са годишњим приходом од најмање 250 милиона евра, које су током пет протеклих година, годишње претоварале најмање два милиона тона генералног терета.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.